Mitä järkeä nykyautoissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mieheni päivitti autoaan, ihan järjetön peli. Tesla. En hänelle asiasta nalkuta, meillä on omat tilit ja omat rahat, kumpikin käyttää miten haluaa.

Yleisesti, liikenne ruuhkautuu entistä enemmän, suomessa 120 korkein sallittu nopeus, päästöjä yritetään hillitä yms. Mutta autot vaan tulee tehokaammiksi :mad: Mihin helvettiin tarvitaan suomessa tai ylipäätään missään 300 km/h kulkevaa autoa? o_O Miksi sähköautoissa ei sitä akun kapasiteettia voi laittaa toimintamatkaan? Ei, se laitetaan kiihtyvyyteen! Järkevää?

Katselin viikon toteutuvaa keskinopeutta työmatkallani, ja se oli 28km matkalla huikeat 42 km/h :cautious: Siihenkö tarvitaan joku naurettava 500 hevosvoimaa (tahi kilovattii, en tunne sähöhommia) kiesi?

Ajan itse ihan perus toyota pistokehybridillä, hyvin sillä pysyy siellä liikenteen mukana kehä ykkösen ruuhkissa. Ja samaa vauhtia se toope sillä 500 hevosvoimasella matelee. Ja maailma saastuu.

Länsimaissa asenne on kaikessa sama, kun pitäisi säästää ja päästöjä pienentää, mitä vielä! :X3: Lisää tehoa, lisää vauhtia :X3: Kaikessa :X3:

Täyttä asiaa. Itse ajan bensiinillä, mutta pienimoottorisella ja -kulutuksisella autolla juuri sen takia, että ajan 98 % ajoistani kehä 3:n sisäpuolella ja keskinopeus on varmaan 30-40 km/h. Käytännössä auto kulkee koko ajan 2. tai 3. vaihteella. Metsään tarvitaan maastoauto, mutta jostain syystä myös kaupunkiin tarvitaan maastoauto tai sitten perheauto, jolla olisi 30 vuotta sitten voitettu kisoja radalla. En tajua.

Ei autoon rakenneta tehoja sen takia, että huippunopeus nousee 300km/h. Kyllä herra Teslakin tietää, että harvassa on ne tilanteet kun huippunopeuksilla ajetaan.

Muuutta... naiset ja autot. :D Ei kaikkea tarvitsekaan ymmärtää.

Harraste autot on asia erikseen, niillä ei ajeta juurikaan, tosi vähän.
Meillä on 67 mallin Mustang ja ei tulisi mieleenkään mennä sillä kehä ykkösen ruuhkaan. Sillä joskus sunnuntaisin käydään ilahduttaa itseä :love:

Aloittaja on täysin oikeassa, ruuhka tekee ihmiset tasa-arvoiseksi. Se on sama onko alla se munanjatke bmw tahi Nissan Micra, samaa vahutia menette :LOL:

Mihin se rakettiauto siellä ruuhkassa tarvitaan? :whistle:

Muuttakaa pois sieltä kehä kolmosen sisäpuolelta, niin ei tarvitse ruuhkissa kuluttaa aikaa :)
Kuinka p*rseestä on edes asua siellä, en ikinä muuttaisi....
Mutta Teslan kyllä ymmärrän, hieno auto.

Vaikkei maksiminopeus olisi kuin parisataa niin kiihtyvyys on se joka mun päiväni pelastaa. Ohi pääsee kun haluaa ja onhan matkanteko aivan eri tasoista kun alla hyrrää moottori joka jaksaa ylämäetkin samalla vauhdilla. Yhdellä sanalla voisin sanoa että matka sujuu paljon tasaisemmin.

Vaikkei maksiminopeus olisi kuin parisataa niin kiihtyvyys on se joka mun päiväni pelastaa. Ohi pääsee kun haluaa ja onhan matkanteko aivan eri tasoista kun alla hyrrää moottori joka jaksaa ylämäetkin samalla vauhdilla. Yhdellä sanalla voisin sanoa että matka sujuu paljon tasaisemmin.

Kerro toki lisää, miten sen teet ruuhkissa ja jonossa. Lentämällä? :D

Kerro toki lisää, miten sen teet ruuhkissa ja jonossa. Lentämällä? :D

Me ajellaan pk-seudulle duuniin silleen että ollaan työmaalla jo reilusti ennen seitsemää. Usein kuuden maissa. Ja poispäin kun lähee heti kahden jälkeen, sujuu paluumatkakin pääsääntöisesti ruuhkitta.

Toki sit kun juuttuu ruuhkaan niin siinä tönötetään ja letkassa edetään.

samaa oon miettinyt joskus mitä ap, etä mitä järkee on omistaa joku vauhtihirmu, kun suomessa ei saa ajaa moottoritielläkään kuin 120 . siihen pystyy auto kuin auto

No... käy koeajamassa joku 70 000 euron auto ja hypää sen jälkeen siihen 1000 euron (tai 10 000 euron) kotteroon :) Vaikket huippunopeuksiin pääsisikään, niin onhan se ajotuntuma ja auton kiihtyvyys ihan eri luokkaa.

Itse nautin suuresti hyvän auton ratissa. Ei tarvi räiskiä pienillä vaihteilla kaasu pohjassa jos tarvii saada auto reippaasti liikkeelle... se on ihanaa, kun riittää pieni hipaisu kaasupolkimeen ja tukka jää taakse :ROFLMAO:

No... käy koeajamassa joku 70 000 euron auto ja hypää sen jälkeen siihen 1000 euron (tai 10 000 euron) kotteroon :) Vaikket huippunopeuksiin pääsisikään, niin onhan se ajotuntuma ja auton kiihtyvyys ihan eri luokkaa.

Itse nautin suuresti hyvän auton ratissa. Ei tarvi räiskiä pienillä vaihteilla kaasu pohjassa jos tarvii saada auto reippaasti liikkeelle... se on ihanaa, kun riittää pieni hipaisu kaasupolkimeen ja tukka jää taakse :ROFLMAO:

Jep! Tosin vain silloin kun on itse ratissa. Mun vatsa ei tykkää siitä kyytiläisenä yhtään.

Me ajellaan pk-seudulle duuniin silleen että ollaan työmaalla jo reilusti ennen seitsemää. Usein kuuden maissa. Ja poispäin kun lähee heti kahden jälkeen, sujuu paluumatkakin pääsääntöisesti ruuhkitta.

Toki sit kun juuttuu ruuhkaan niin siinä tönötetään ja letkassa edetään.

Mutta onhan ruuhkassa tönöttäminen hienompaa mersulla tai bemarilla, kuin vaikkapa toijotalla tai kiialla.

Yhteistyössä