Mitä järkeä huutiksen hintavarauksissa jos

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turhis tämäkin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turhis tämäkin

Vieras
"osta heti" on samanhintainen? Eli siis lähtöhinta olisi vaikkapa 20e(hintavaraus 30e), seuraavalla huudolla 10e korotus ja "osta heti" hinta olisi 30e. Eikö olisi helpompi vaan laittaisi pelkästään yksi huuto tapa?

Mistäs tiedät mikä se hintavaraus on?
Itse jos olen laittanut huuda heti myyntitavalla se huuda heti on ollut suurempi kuin hintavaraus, luonnollisesti.
Jos joku sen tavaran ehdottomasti haluaa niin hän on myös valmis siitä maksamaan hieman ekstraa.

Mä en yleensäkään ymmärrä sen hintavarauksen käyttöä, miksei samalla laita sitä lähtöhintaa sen verran korkeammalle. Mutta ilmeisesti siitä on jotain hyötyä, kun sitä kerran käytetään.

Alkuperäinen kirjoittaja äipykkä:
Mä en yleensäkään ymmärrä sen hintavarauksen käyttöä, miksei samalla laita sitä lähtöhintaa sen verran korkeammalle. Mutta ilmeisesti siitä on jotain hyötyä, kun sitä kerran käytetään.

Jos lähtöhinta on kovin korkea se karsii huutajia.
Hintavarauksella myyjä varmistaa jonkin moisen tuoton itselleen ei tarvi myydä liian halvalla.

Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:

Hintavarauksella myyjä varmistaa jonkin moisen tuoton itselleen ei tarvi myydä liian halvalla.

mut jos kaikki huudot jää hv:n alle niin eihän sit pääse edes myymään! :o

sam laittaa lähdöks se millä on valmis tavarastaan luopumaan?

Alkuperäinen kirjoittaja -mila:
meille kävi niin, että vaikka myyjän hintavaraus ei täyttynyt, päätti silti myydä meille kun oli ilmeisesti tarpeeksi lähellä.

niin vuonna paavo nurmi.. nythän sieltä ei saa myyjän ja trajoavan tietoja enää jos hv ei täyty

Itse jos olen laittanut huuda heti myyntitavalla se huuda heti on ollut suurempi kuin hintavaraus, luonnollisesti.
Jos joku sen tavaran ehdottomasti haluaa niin hän on myös valmis siitä maksamaan hieman ekstraa.

No, jos esimerkki tapauksessa tuotteen saisi "osta heti" 30e niin eiköhän hintavaraus ole aika sama?

Alkuperäinen kirjoittaja täh??!!:
Alkuperäinen kirjoittaja -mila:
meille kävi niin, että vaikka myyjän hintavaraus ei täyttynyt, päätti silti myydä meille kun oli ilmeisesti tarpeeksi lähellä.

niin vuonna paavo nurmi.. nythän sieltä ei saa myyjän ja trajoavan tietoja enää jos hv ei täyty

ite otin ainakin yhteyttä ostajaan yksityisviestillä ja kaupat syntyi hänen huutamaansa hintaan vaikka hintavaraus ei ihan täyttynytkään...

Alkuperäinen kirjoittaja täh??!!:

mut jos kaikki huudot jää hv:n alle niin eihän sit pääse edes myymään! :o

sam laittaa lähdöks se millä on valmis tavarastaan luopumaan?

Sen jälkeen tuote laitetaan uudestaan myyntiin. Ilman postareita HV korkeammaksi ja kas kummaa tuote meneekin kaupaksi, kalliimalla kuin ensimmäisellä kerralla oli tarkoitus.

Tämän olen todennut monen monta kertaa... niin ihmeelliseltä kuin se kuulostaakin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No, jos esimerkki tapauksessa tuotteen saisi "osta heti" 30e niin eiköhän hintavaraus ole aika sama?

Mä olen laittanut aina osta heti hinnan korkeammaksi kuin hintavarauksen.

Minä sain myös kaupat tehtyä y-viestin kautta vaikkei hintavaraus ylittynytkään. Itseasiassa minun huutoni ei ollut kauppojen sulkeutuessa edes korkein mutta ilmoittauduin ostajaksi mikäli korkeimman huudon tehnyt ei haluakaan tuotetta. Kaupat syntyi. Kannattaa siis olla itsekin aktiivinen.

Käytän huutista ja paljon ja tuo hintavaraus on jokseenkin todella raivostuttavan typerä :kieh: :kieh:
Miks sitä hintaa ei voi laittaa jo alun perin aika lähelle sitä mitä haluaa jos se haluttu summa on kerran tiedossa, onko se nyt sitten ihan sama tuleeo huutoja vaiko ei jos hv ei täyty ja myyjä ei sitten myy.

Yks älyttömyys mihin olen nyt törmännyt kun etsiskelen sohvakalustoa on se, että myynnissä joku laadukas kalustus jolla on hv, lähtöhinta vaikka 10e kympin korotuksella ja hintavaraus sitten tonnin!!! Siis ei tajua!

Alkuperäinen kirjoittaja NouNou:
Käytän huutista ja paljon ja tuo hintavaraus on jokseenkin todella raivostuttavan typerä :kieh: :kieh:
Miks sitä hintaa ei voi laittaa jo alun perin aika lähelle sitä mitä haluaa jos se haluttu summa on kerran tiedossa, onko se nyt sitten ihan sama tuleeo huutoja vaiko ei jos hv ei täyty ja myyjä ei sitten myy.

Yks älyttömyys mihin olen nyt törmännyt kun etsiskelen sohvakalustoa on se, että myynnissä joku laadukas kalustus jolla on hv, lähtöhinta vaikka 10e kympin korotuksella ja hintavaraus sitten tonnin!!! Siis ei tajua!

Kun kohteella on huutajia se on kiinnostava. Vaikka sitten se hv onkin "kohtuuttoman" korkea tulee huutajalle kuitenkin se tunne että ehdottomasti tuotteen haluaa. (lähes mihin hintaan tahansa)
Silloin sitä huutaa uudelleen ja uudelleen ja hinta nousee niinkuin pitääkin ;)

Joo, mä harvoin edes huudan yhtään mitään, jossa on hintavaraus. Se on jotenkaan niin rasittavaa, kun yritetään esittää, että on halpa lähtöhinta, ja hv on sitten joku ihan mahoton.

Alkuperäinen kirjoittaja simpu:

Joo, mä harvoin edes huudan yhtään mitään, jossa on hintavaraus. Se on jotenkaan niin rasittavaa, kun yritetään esittää, että on halpa lähtöhinta, ja hv on sitten joku ihan mahoton.

Mäkään en huuda mitään, missä on hv.

Kun kohteella on huutajia se on kiinnostava. Vaikka sitten se hv onkin "kohtuuttoman" korkea tulee huutajalle kuitenkin se tunne että ehdottomasti tuotteen haluaa. (lähes mihin hintaan tahansa)
Silloin sitä huutaa uudelleen ja uudelleen ja hinta nousee niinkuin pitääkin ;)

No en ole kyllä huomannut että pitäisi mitenkään paikkansa! Ja on kai joku tonnin kalusto (tai mikä tahansa muu arvokas) kiinnostava niin kauan kun sen hinta on parikymppiä mutta kyllä se kiinnostus lopahtaa kun hinta alkaa nousta. Mä olen sit mieltä että näiden tällaisten hintavarausten laittajat vaan KUVITTELEE että tuote on kiinnostava... Onko järkeä..?

Minusta tuo hintavaraus on monella keino testata paljon ihmiset ois valmiita maksamaan. Eli jos myyjäkään ei oikein tiedä mikä olisi kohtuullinen hinta tuotteelle tai mitä semmosesta yleisesti maksetaan niin laittaa matalamman lähtöhinnan ja korkeamman hv:n ja testaa miten korkealle hinta nousee. Sit seuraavalle huutokerralle mikäli hintavaraus ei ylity voi miettiä onko mihin hintaan valmis myymään ja laittamaan inhimillisemmän hinnan. Eli se voi olla varmistuskeino testata markkinoita.

Ja sitten toisaalta, jos ei ole hintavarausta, ei huudon voittajakaan ole velvollinen ostamaan tuotetta. Kyllä sekin myyjänä vähän sapettaa, jos huvikseen huudellaan, eikä sitten oikeasti ollakaan kiinnostuneita.

Yhteistyössä