Mita jaateloita saa syoda raskauden aikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jatskitytto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jatskitytto

Vieras
Kiellettyjen herkkujen listalla oli jaatelo...mutta ei kaikki. Kuulin jostain ettei pehmista saisi syoda, jos siina on raakaa kananmunaa. Tietaako joku mita jatskia saa syoda ja mita ei, en halua riskeerata mitaan, rv10 juuri nyt ja hyvin menee.

Kyllämäolen vetänyt surutta kaikkia mahdollisia jäätelöitä,ikinä ole kuullutkaan ettei jotain saisi syödä....tietty eihän se liika jätski terveellistäole,paljon sokeria ja rasvaamutta ei siitä muuta haittaa pitäis olla.

Saa syödä jätskiä ja jos alat prikuullinen noudattamaan kaikenmaailman listoi nii huomaatki ettet saa mitä syödä, käytä maalaisjärkeä.

Ma asun ulkomailla ja mulle annettiin lista kateen mita ei saa syoda, oli lakritsikin siina, mutta tulemme pian kesalomalle Suomeen ja miten voin olla ohittamatta jaatelokioskia???? Ajattelin kysya mita suomalaisille tuleville aideille sanotaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Jatskitytto:
Ma asun ulkomailla ja mulle annettiin lista kateen mita ei saa syoda, oli lakritsikin siina, mutta tulemme pian kesalomalle Suomeen ja miten voin olla ohittamatta jaatelokioskia???? Ajattelin kysya mita suomalaisille tuleville aideille sanotaan.

Ei ole jätski täällä kielletyllä listalla, tietysti vähän voi makean syöntiä rajoittaa ettei ihan litra tolkulla joka päivä :)

Lakritsi ja salmiakki ovat 'kiellettyjä' koska niissähän on suolaa aikalailla. Kohtuudella ja maalaisjärkeä kuunnellen melkein kaikkea saa ja voi syödä. Raskaus ei ole sairaus. =)

Jos teillä se jäätelö ei oo ihan hygieenistä? :wave: :xmas:

Joo tuo kielto koskee raakaa kananmunaa jota taalla kuulemma kaytetaan pehmiksen valmistuksessa. Kun ei saa syoda raakoja munia salmonellariskin vuoksi. Ajattelin vain kysaista onko siella samat kiellot vai valmistetaanko jaatelot eri tavalla. No, tuli asiaan selvyytta ja aion kuitenkin syoda (kohtuudella) jaateloa kun tulemme Suomeen..

Joo tuo kielto koskee raakaa kananmunaa jota taalla kuulemma kaytetaan pehmiksen valmistuksessa. Kun ei saa syoda raakoja munia salmonellariskin vuoksi. Ajattelin vain kysaista onko siella samat kiellot vai valmistetaanko jaatelot eri tavalla. No, tuli asiaan selvyytta ja aion kuitenkin syoda (kohtuudella) jaateloa kun tulemme Suomeen..

suomen jäätelöitä voit syödä ihan hyvällä omalla tunnolla, ne on tehty aina pastöroidusta maidota ja niissä ei käytetä raakaakananmunaa eikätietääkseni munaa ollenkaan! laku ja salmiakkia on kielletty koska sis. suolaa ja ne nostaa verenpainetta mutta niitä saa kohtuudella kyllä syödä ja ite syin niitä ihan "lääkkeeks" jotta verenpaine nousisi ku muuten ois lähteny taju!

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
hassua että miten me viime vuosituhannella selvittiin hengissä ja saatiin terveitä lapsia ilman mitään kamalia rajoituslistoja. Vai enkö minä lukemut neuvolan joka lappua vaan ns käytin maalaisjärkeä

juu, minäkin 2 lasta 90-luvulla saaneena en vo kun ihmetellä näitä kiellettyjä ruokia ja muutenkin on näköjään vauvat sitten muuttuneet kovastikin, kun nykyään pärjäävät ilman lisäruokaa 6kk asti...merkillistä. mimmoset suosituksethan mun tytär aikanaan saa, odotan innolla.

Yhteistyössä