Mitä jäähyväislahjaksi päiväkodin lapsille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja päiväkotiharjoittelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

päiväkotiharjoittelija

Vieras
Hei

Olen ollut pienessä päiväkodissa harjoittelijana vuoden, ja lopetan työt kesäkuun jälkeen jäädessäni äitiyslomalle. Takaisin ko. paikkaan en loman jälkeen enää pääse, vaan lähden jatkokouluttautumaan. Ehdin todella kiintyä paikan lapsiin, ja ajattelin että olisi mukava antaa heille jokin pieni "jäähyväislahja" sitten kun lähden. En vain meinaa oikein keksiä, että mitä antaisin... Antaisinko jokaiselle jotain omaa pientä, vai hankkisinko heille jotain yhteiseksi sinne päiväkotiin? Ja mitä? Ja mitä antaisin päiväkodin tädeille, työnantajilleni?

En ole koskaan ollut mukavammassa paikassa töissä tai harjoittelemassa, ja haluaisin todella muistaa paikan väkeä jotenkin. Olen vain itse niin kovin huono lahjaideoita keksimään.. Siispä ideoita otetaan vastaan! :)

Meidän päiväkodissa lopetti eräs hoitaja joulun alla, ja leipoi jokaiselle oman piparin, johon oli sokerikuorrutuksella laitettu lapsen nimi. Lapset ainakin tykkäsivät. Nyt ei tosin taida olla ihan piparkakkusesonki... :)

Jatkaako suurin osa lapsista syksyllä samassa paikassa? Miten olisi joku lautapeli, jota kaikki voisivat yhdessä pelata, ja jota ehkä itsekin ehtisit pelata lasten kanssa vielä nyt keväällä? Muistaisivat sitten, että se on juuri sinulta saatu. Tai sitten joku satukirja, jota voisi lukea yhdessä ääneen?

Voihan niitä pipareita tehdä ympäri vuoden.
Meidänkin päikyssä on joku lapsi antanut keväällä samanlaisen piparin kun jäänyt pois.

ostaisin kanssa jotain yhteistä päikyn lapsille. Pelin, kirjan, ulkolelun tms.

Ehkä en noita pipareita kuitenkaan leivo, kun kohta alkaa olla jo kesä... Kävi kyllä joku tuommoinen mielessä, mutta idea hiukka hankala siitäkin syystä kun lapsista löytyy muutamia allergikkoja, laktoosittomia, maidottomia ja yksi gluteeniton tapaus. Että osaanko minä niin leipoa etteivät ihan sairastu. :D

Joku peli voisi kyllä olla aika kiva idea, kiitoksia vaan. Iso osa lapsista jatkaa myös ensi syksynä. Vaikka aika paljon noita pelejäkin päiväkodissa jo on... Jospa minä jonkin sellaisen hyvän löytäisin, mitä ei vielä löydy. Tai sitten sen kirjan.

Lisääkin ideoita kuulisin mielelläni. :)

Meillä eräs hoitaja toi satukirjan ja sit lukivat sitä yhdessä. Neiti tokaisi, nyt 2 vuotta siitä: Äiti. Minä muistan kun Amalia toi sen kirjan. Sitten Amalia lähti. Mutta me aina muistetaan Amalia.

Lapseni sai sijaiselta kortin, johon oli piirretty lapseni kuva ja kirjoitettu pieni runo joka kertoi lapsestani. Hoitaja oli tehnyt jokaisesta lapsesta tällaisen. Jotenkin tosi ihana idea.

Jos ei mitään pysyvää ole tarkoitus kehitellä niin tikkarit on ihan hyvä. Tai sitten tosiaan peli tai kirja ryhmään yhteiseksi, omistuskirjoituksella varustettuna.

Yhteistyössä