Mitä itse tekisit tässä tilanteessa? Älkää tuomitko...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huono äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mietin vaan:
muuttuuko sun elämä parempaan polttamalla? jos ei niin miks polttaa? morkkiskin taitaa vaivata tupakoinnin takia?

ei muutu parempaan, ja vaivaa morkkis. PAHASTI. Ei tätä voi järjellä selittää! Vain tupakoitsijat itse tietää mitä helvettiä tämä addiktio voi olla :(

Kyllä se niin tosiaan on, että imetys ja vähäinen tupakanpoltto on parempi kuin korvikkeen antaminen. Näin minulle kertoi kätilöystäväni, joka oli juuri opiskellut asiasta koulussa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
muuttuuko sun elämä parempaan polttamalla? jos ei niin miks polttaa? morkkiskin taitaa vaivata tupakoinnin takia?

ei muutu parempaan, ja vaivaa morkkis. PAHASTI. Ei tätä voi järjellä selittää! Vain tupakoitsijat itse tietää mitä helvettiä tämä addiktio voi olla :(

oon entinen tupakoitsija. lopetin raskauden takia enkä alottanu uudestaan. silti en ymmärrä. sinnittele hyvä ihminen. korvaa se tupakointi jollain. jos tauon takia poltat niin mee ulos mutta ota jotain muuta mukaan. tsemppiä. :hug:

Mitä epäselvää tässä oikein on? Tuohan on ihan päivänselvää että tupakointi kannattaa lopettaa jo pelkästään oman terveytesi takia..pääset tuosta morkkiksestakin sitten.

"Tupakointi kannattaisi tietenkin lopettaa, mutta jos ei pysty, niin kannattaa sinnitellä niin vähällä tupakalla kuin mahdollista ja polttaa aina heti imetyksen jälkeen, jotta seuraavaan imetykseen mennessä nikotiini olisi hävinnyt jo mahdollisimman paljon. Imettämisen hyödyt ovat suuremmat kuin haitat, jos tupakkaa kuluu vähemmän kuin aski päivässä. "

lainaus sivustolta http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view&id=78&Itemid=165

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Niinhän ne sanoo tutkijat, että on vaikeampi päästä irti nikotiinista kuin heroiinista.

Eikös se ole oleellista, että täytyy rakentaa joku toinen palkitsemisjärjestelmä, ja sopiva sijaistoiminto. Noin niinkun jos meinaa saada edes kohtuulliset mahdollisuudet onnistua. Ja sitten tarttee opetella menemään ahdistusta päin, ja nauttimaan siitä tunteesta, että pystyy nappaamaan sitä niskasta kiinni. Useimmat ihmiset juoksee ahdistusta ja pelkoa karkuun, ja alkaa pelätä niitä. Mutta tässä nyt puhun suulla suuremmalla, en o polttanu ikänä enkä temponu ainehia.

Niin ne sanovat, että tupakointi on haitallista muutenkin (lapsi altistuu tupakan haitoille vaikka ei imettäisi) ja pieni savukemäärä täten ei estä imetystä kunhan tuntimäärä savukkeen ja imetyksen välillä on mahd.suuri. tiedä sitten.

Yhteistyössä