Mitä istukoille tehdään synnytyksen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja istukkakyssäri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

istukkakyssäri

Vieras
Kirjataanko niistä ylös vain paino vai tehdäänkö niille muita tutkimuksia?
Heitetäänkö ne roskiin? Kai ne laitetaan biojätteisiin. Siis mitä niille tapahtuu?

jos jotain ongelmia ollut istukan kanssa, ne menevät ainakin patologin tutkittavaksi. jostain olen saanut sellaisen kästiyksen että ihmisestä poistetut lihat yms. poltettais polttouunissa. korjatkoon joku jos olen väärässä!!

no eiks nillä oo ne keltaiset "biohazard" -roskikset niitä varten?
Yhen puolitutun piti saada sikiökalvoja tutkimukseensa, niin sen piti päivystää synnärillä ja pyytää kirjallinen lupa synnyttävältä naiselta.
Kuulemma emme ole kovinkaan yhteistyökykyisiä siinä tilanteessa kun pää jo näkyy...

Hävitetään lopulta polttamalla, koska joskus joudutaan poistamaan selvästi tunnistettavia osia ihmisestä esin amputaatioissa jalkoja/käsiä.

Mun mielestä istuikoita ei sen kummemmin tutkita, napanuoria kyllä laitetaan patologialle tutkittavaksi enneminkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Istukkakyssäri:
Ei ku meinaan ihan oikeasti :D Olin ihan tosissani kysymykseni kanssa!

Poltetaan sairaalassa massiivisessa uunissa. Samalla hävitetään leikkauksissa käytettävät liinat, osastoilla eritteisiin tahraantuneet kertakäyttömateriaalit (olisivat tartuntavaarallisia tahriinnuttuaan vereen, halvempi hävittää polttamalla) yms. jäte sekä kudoskappaleet amputoiduista jaloista istukoihin. Ei siis mitään jännittävää. :) Tietty tarvittaessa voidaan istukka lähettää myös tutkittavaksi, jonka jälkeen sitten poltetaan.

Ns. eettinen biologinen jäte, esim. amputaatiojäte tms. ihmisen osat jossa saattaa olla jotain tunnistettavaa, poltetaan, ja muut, esim. kasvaimet, istukat, suolet tms. haudataan.

Siis poltetaan sairaaloissa massiivisessa uunissako? Tuosta tulee mieleen, että myös savupiipun pitäisi silloin olla iso ja sieltä tulla kauheaa savua ja grillatun lihan hajua... en ole ainakaan meillä päin huomannut moista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis poltetaan sairaaloissa massiivisessa uunissako? Tuosta tulee mieleen, että myös savupiipun pitäisi silloin olla iso ja sieltä tulla kauheaa savua ja grillatun lihan hajua... en ole ainakaan meillä päin huomannut moista.

Ei kai niitä sairaalassa polteta, krematoriossa ehkä.

Niissä polttouuneissa on suodattimet. Ihan niin kuin krematorioissakin.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Istukkakyssäri:
Ei ku meinaan ihan oikeasti :D Olin ihan tosissani kysymykseni kanssa!

Poltetaan sairaalassa massiivisessa uunissa. Samalla hävitetään leikkauksissa käytettävät liinat, osastoilla eritteisiin tahraantuneet kertakäyttömateriaalit (olisivat tartuntavaarallisia tahriinnuttuaan vereen, halvempi hävittää polttamalla) yms. jäte sekä kudoskappaleet amputoiduista jaloista istukoihin. Ei siis mitään jännittävää. :) Tietty tarvittaessa voidaan istukka lähettää myös tutkittavaksi, jonka jälkeen sitten poltetaan.

No, en odottanutkaan mitään jännittävää sentään :) (Kooma-elokuvanki olen nähnyt vain neljä kertaa :) )

Mutta kiitos kaikille vastanneille. Ja näillä tiedoilla saan hyvät unet. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:

Ei kai niitä sairaalassa polteta, krematoriossa ehkä.

Ok, sitähän minäkin. Tuossa vain joku mainitsi sairaalan uunin.

Yhteistyössä