Mitä imetykseen liittyvää kannattaa ostaa ennen vauvan syntymää? Huom, minimimäärä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vauvalle tavaraa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vauvalle tavaraa

Vieras
Kannattaako ostaa mitään? Meillä on marketti vieressä, joten rintapumpun ja -kumit saa ostettua sitten, jos tarvitsee. Mutta entä tuttipullo? Olisi kiva että vauvan isä voisi joskus syöttää. Vai tekeekö tuttipullolla mitään ilman pumppua (tietysti jos korviketta tarvitsee, niin sitten) - jollain lusikallahan voi kanssa syöttää, entä nokkamuki, olisiko se hyvä vaihtoehto..

Neuvokaa aloittelijaa tavaraviidakossa! :)

Mä en tarvinu kun imetysliivit. Ja jotain rasvaa, Bepanthen on hyvä. Vauva ei huolinut tuttipulloa, rintapumpulle ei herunut juuri mitään. Lusikalla syötössä menee kyllä ikuisuus, mutta tarviihan sitä lusikkaa sitten myöhemmin kyllä. Nokkamukista ihan pieni ei kyllä osaa juoda yhtään.

Ainakin yksi maidonkerääjä kannattaa ostaa. Toinen rinta tahtoo aina valuttaa, kun toisesta syöttää.

Maidonkerääjästä voi ottaa maidot talteen ja käsinkin voi lypsää.

Mun mielestä tavaraa kannattaa ostaa sitä mukaa kun tarvii..Eli vasta vauvan syntymän jälkeen.
Niin mä ainakin tein kun meilläkin kaikki kaupat tossa vieressä. Tietty joku tuttipullo on aika sellanen vakio, mitä jossain vaiheessa tarttee, mutta siinäkin tietää vasta vauvan syntymän jälkeen että millainen tuttiosa sopii vauvalle jne.

mä ostin rintapumpun, tuttipulloja, liivinsuojia. Myöhemmin vielä rintakumin joka oli turha ostos koska lapset ei osanneet imeä siitä, mutta kun itellä oli nännit niin verillä että itku tuli kun imetti. Bepanthenia just niihin rikkinäisiin rinnanpäihin.

Juu,maidonkerääjä ja Bepanthen,siinä mitkä oli mulle tärkeimmät.Alussa rinnapäät on niin kipeät.että kannattaa hoitaa kunnolla.Rasvaus,ilmakylvyt,kaalinlehdet.

osta 2 tuttipulloa, toinen vettä varten ja toinen tuttelia varten jos tarve tulee. Osta myös kotiin 4 tuttelipurkkia niin on hätävaraksi maitoa. Liivinsuojuksia. Muuta ei tarvita.

Mun mielestä tavaraa kannattaa ostaa sitä mukaa kun tarvii..Eli vasta vauvan syntymän jälkeen.
Niin mä ainakin tein kun meilläkin kaikki kaupat tossa vieressä. Tietty joku tuttipullo on aika sellanen vakio, mitä jossain vaiheessa tarttee, mutta siinäkin tietää vasta vauvan syntymän jälkeen että millainen tuttiosa sopii vauvalle jne.

Miten sen tuttiosan sitten tietää? Kokeilemalla, oletan, eli voi vissiin yhtä hyvin ostaa etukäteen?

Mun mielestä jos aikoo omia maitojaan vauvalle tuttipullosta syöttää niin pummppu on aika ehdoton. Niin ja noi imetysliivit on ihan hyvä ostaa etukäteen ja niitä.. apua mitä ne on.. niitä lappuja sinne liivien sisään :D Koska noita tarvii jo synnärillä.

[QUOTE="a p";24419093]Miten sen tuttiosan sitten tietää? Kokeilemalla, oletan, eli voi vissiin yhtä hyvin ostaa etukäteen?[/QUOTE]

Niin,kokeilemalla. Paras on joku sellainen mikä jäljittelee oikeaa nänniä.

Mulla halkes viimeks tissin päät sen verran, et vajaan viikon ajan oli pakko käyttää rintakumeja, muuten ei tullu imetyksestä mitään ku sattu niin turkasesti. Ne ei paljoa maksa :) Bepanthen tietty, ja maidonkerääjät oli kans hyvä hankinta. Sekä rintapumppu oli mulle melkein ku pakollinen, mulla heru maitoa niin paljon et olisin ollu hukassa ilman sitä :)

Liivinsuojat tietty kans :)

Mun mielestä jos aikoo omia maitojaan vauvalle tuttipullosta syöttää niin pummppu on aika ehdoton. Niin ja noi imetysliivit on ihan hyvä ostaa etukäteen ja niitä.. apua mitä ne on.. niitä lappuja sinne liivien sisään :D Koska noita tarvii jo synnärillä.
Niin joo yhdet imetysliivit on, ja niitä liivinsuojia on paketti :D En aio korvikettakaan ostaa etukäteen. Tuttipulloa mietin lähinnä, mutta tekeekö sillä mitään ilman pumppua tosiaan..

Kannattaa ostaa valmiis jotain nännirasvaa, imetyksen aluksi rinnat saattaa olla koetuksella. Eli tuota bepanthenia tai sit sitä toista rasvaa (en muista nimee mut apteekista saa, lanshinol?)

Ite sain lainaan imetystyynyn ja mä tykkäsin siitä, sai hyvän asennon helposti, mut ihan makuasia ja en ehkä montaa kymppiä alkais maksamaan siitä.

Minulla oli valmiina odottamassa pestyt ja keitetyt tuttipullot, pari pikkupurkkia korviketta, rintakumit, liivinsuojia ja imetysliivit. Rintakumia en kertaakaan tosin tarvinnut, pumppu piti ostaa kotiutumisen jälkeen. Sairaalassa lapsen paino laski 10% ja korvikkeen antamisen jatkaminen sekä painon tsekkaus neuvolassa olivat edellytys kotiin pääsylle. Tuttipullot olivat siis todella tärkeitä meidän tapauksessa, imetys ei lähtenytkään käyntiin niinkuin piti.

Jälkiviisaasti ajatellen maidonkerääjä olisi ollut minulle hyödyllinen. Älytöntä tavaramäärää ei kuitenkaan kannata etukäteen haalia kun kaupasta saa tarpeen mukaan. Esim. rasvoja tai kaalinlehtiä en tarvinnut koskaan, rinnat pysyivät ehjinä. Maitoakin pystyi hörpyttämään tuttipullon korkista.

Minimi millä itse olen pärjännyt: kestoliivinsuojat ja Lansinoh.

Jos et aio vauvaa tuttipullolle opettaa, niin satunnaisia syöttöjä varten hörppäytys on hyvä. Muutenkaan ei heti alussa kannata tuttipulloa antaa, jotta oppii oikean imuotteen.

Rintapumppu on turha ellet oikeasti aio säilöä maitoa.Pumppaamiseen kun jää koukuun, mikäli sen kerran aloittaa. Rinta antaa niin paljon kuin sieltä on ottanutkin... Alun ylivuodot saa vangittua liivinsuojaan tai painamalla harsoa rintaa vasten kun se alkaa herumaan.

Jotain suojaa sänkyyn, ne rinnat saattaa yöllä vuotaa ja sotkea lakanat aika kiitettävästi.

Itsellä oli pari imetystoppia jotka jousti juuri sopivasti sen mitä rinnat kasvoivat. Liivit hankin myöhemmin kun tiesin mitä kokoa etsiä. Nyt kakkosen kohdalla ostin kunnon imetyspaitojakin jokusen kappaleen.

Imetyksen alkuaikoina kaverina oli harso, mistään liivinsuojista ja maidonkerääjistä ei ollut mitään apua sitten kun sitä maitoa alkoi herua vapaasta rinnasta.

Korvikkeita ei ollut etukäteen, kauppa oli lähellä jos moiselle olisi ollut tarvetta.
Tutteja ja pulloja sen sijaan tuli mummoilta lahjaksi ja yllättäen niitäkään ei käytetty kertaakaan.

[QUOTE="vieras";24419058]Ainakin yksi maidonkerääjä kannattaa ostaa. Toinen rinta tahtoo aina valuttaa, kun toisesta syöttää.

Maidonkerääjästä voi ottaa maidot talteen ja käsinkin voi lypsää.[/QUOTE]

Mä en tarvinnut kertaakaan maidonkerääjää, vaikka maitoa tuli runsaasti ja imetin 11kk. Maitoa tuli vain imiessä, rinnat eivät falskanneet :)

Yhteistyössä