Mitä ihmettä!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti 76
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti 76

Vieras
Moikka!

Meidän 1,2v tyttö on aika mahdoton nykyisin. Oon aikasemminkin kirjoitellu tänne, mutta kukaan ei oo oikein vastaillu, joten ollaankohan ainoita tässä tilanteessa? Saattaa olla välillä yksi tosi helppo päivä, mutta muuten kitisee koko ajan ja myös öisin. Välillä on taas super hyvä yö ja päivä.. Ei halua lukea kirjoja, kuten aikasemmin ja mikään ei oikein kelpaa.

Oon hieman toivoton, kun en usko kipua kitisevän, kun ei panadolkaan tunnu auttava. Menisittekö itse lääkäriin vai kuulostaako ihan tutulta vaativamman lapsen käytökseltä? Eletäänkö jotain murrosvaihetta vai mitä? Olisin hirmu kiitollinen mielipiteistä, kun oon ihan äimänä. Omantahdon mukaiset pikku raivaritkin ymmärrän, mutta jatkuva tyytymättömyys, vaikka koko päivän tai esim aamupäivän niin onko se normaalia?

Kiitos vastauksista =)

Hampaita on kyllä tehny ja kaksi poski tällaista on jo pukannut läpi tuskan saattelemana, joten oisko lisää tulossa. Outoa vaan, että välillä niin ok.. Kiitos paljon - taidan lisäksi käydä näyttämässä ne korvat. :flower:

Meillä täällä tyttö 1v3kk ja samanlaisia kitinäpäiviä täälläkin. Kaikki on "EI", kun jotain ehdottaa ja vuorovaikutus on erilaista vonkumista eri volyymeillä (joskus äidilläkin ;) )

Itse uskon liittyvän tähän ikäänkin osittain, koska just nyt on myös kovasti mun perään ja vaatii semmoista sylittely ja halitteluaikaa. Samalla typylle on tullut myös poskihampaita, joten myös niihin tämä varmasti liittyy. meillä panadol on auttanut ja varsinkin buranan suppo, jota olen kyllä antanut aika harvoin (pahimpina päivinä). Hammassärkyyn uskon senkin vuoksi, että haluaa syödä just nyt jatkuvasti tuttia ja oikeestaan vaan puree sitä poskihampaillaan.

Typy sai myös ennen joulua MPRrokotteen, josta viikon päästä tämä kitinä oli kyllä huipussaan. Siinä samassa oli tosi väsynyt, nukkui parit päikkärit normaalien yksien sijaan. Uskoisin siis että saattoi olla meillä joku päivä myös tämän rokotteen jälkivaikutuksia.

tänään onneksi taas hyvä päivä, nukkuikin hyvin 20-08! toivotaan että taas muutama päivä menis näin. toivottavasti teilläkin.

Meilläkin oli varmaan juuri 1 v 2 kk:n paikkeilla taas yksi lukuisista kitinä-kiukku-vaiheista. Kuukauden kuluttua tyttö muuttui taas iloiseksi touhuajaksi, kunnes tuli ensin mahatauti ja sitten kuume ja korvatulehdus. Ei korviaan mitenkään kosketellut, mutta kuumetta oli monta päivää ja sitten muuttui selvästi itkuisemmaksi, joten mentiin lääkäriin. Pahat itkukohtaukset näyttävät liittyvän mahavaivoihin, mutta muuten taitaa olla ihan vain erilaisia vaiheita, joita temperamenttisella tytöllä riittää.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.01.2006 klo 13:57 Äiti 76 kirjoitti:
Hampaita on kyllä tehny ja kaksi poski tällaista on jo pukannut läpi tuskan saattelemana, joten oisko lisää tulossa. Outoa vaan, että välillä niin ok.. Kiitos paljon - taidan lisäksi käydä näyttämässä ne korvat. :flower:

Meilläkin nuorimmalla tuli kerralla 4 hammasta...

Tuohon ikään saattaa kuulua myös tylsyys. Mikään ei kiinnosta ja omat ympyrät leluineen ovat tuttuja. Ainakin meillä kitinä lakkasi kun aloimme käymään avoimessa päivähoidossa tapaamassa muita äitejä ja lapsia. Kotona oli vaan niin tylsää... :)

Yhteistyössä