Mitä ihmettä voipi olla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apu ois tarpeen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Apu ois tarpeen

Vieras
Nyt kaipaisin vähän apuja...
Eli mieheen tuli viime yönä kuume, tänään iltapäivällä oli 39,6
ja juurikaan muita oireita ei ole. Eli ei tietoa miksi kuumetta on.
Meillä kotona reilu 5 kk vauva. Mitähän tuo miehen tauti vois olla??
Onko kellään tietoa onko jotain liikkeellä?
Ja mitä teen ettei tulisi vauvaan tai jos tulee niin miten pitää toimia???
Vauva on vielä täysimetyksellä.
Auttakaa, pelkään kaikkea tämmöistä kamalasti!

Ei vauvat ole turvassa flunssalta täysimetykselläkään. Meillä vauva sairastui flunssaan aina minua ennen. MUTTA jos minä sairastuin ensin, ei vauva saanutkaan tautia..Se on hassua! Johtuuko sitten vasta-aineiden kehittymisestä minussa ensin..

Virustauti alkaa melkein aina nuhalla, kurkkukivulla, aivasteluilla tai kuumeella. Äidinmaito antaa kyllä suojaa, mutta ei suojaa ihan kokonaan. Flunssat vauva sairastaa pienemmin imetyksellä. Esim. pelkkää pientä nuhaa. Varmasti miehellesi on tulossa flunssa vaan. Vauva on varmaan ihan turvassa!

2-v.poika kuumeessa tänään.Oltiin eilen pojan serkuilla ja siellä oli ollu kuumetta ja kurkkukipua.En tiiä mikä virus,mut tarttu...
Parin päivän tauti.
Kyllähän ton kuumeen saa alenemaan supoilla ja nestemäisellä kipu-ja kuumelääkkeellä,jos kovaksi yltyy.
Onneks teillä vauva jo noin vanha(5kk),ettei ihan vastasyntyny.Kyllä se tavallisen kuumetaudin kestää,jos se sille tulee.Ja jos kuume ei laske lääkkeillä,ni sit viet lääkäriin.

Siis ihmetyttää....
Miehellä ei vieläkään mitään oireita, että vois yhdistää esim. flunssaan tai vatsapöpöön!!!
Vain kuumetta. Tänä aamuna taas 39,3.
Musta toi on aika korkea kuume.
Patistelin lääkäriin, mut vauvan puolesta pelottaa että mitä ihme tautia tuo on????

kannattaa kyllä mennä lääkäriin, voi olla joku bakteeritulehdus jossain, joka tekee..Aina pitää mennä lekuriin jos kuume ilman muita flunssaan liittyviä oireita!
Vauvalla tuskin mitään hätää! Mutta miehesi täytyisi suostua lääkäriin. Miehet ovat joskus uskomattomat itsepäisiä eivätkä mene lääkäriin kuin pää kainalossa ;)

Just tollai´nen se on.
Tuntuis vaan että vatsapöpö ja flunssa antaisivat "selkeät" oireet.
Mutta kun kysyn että onko nuhaa, yskää, kurkkukipua, ripulia niin ei.
Maha vähän "outo" mutta ei siis selkeästi mitään.
Jäärä!!

Mun mielestä on vaan hyvä että vauva saa ennen päiväkotiin menoa mahdollisimman paljon erilaisia flunssia ja muita, jotta lapsi kehittää vastustuskyvyn mahdollisimman moneen tautiin. Kaikista hirveintä on nähdä vauvoja joita on pidetty aina siistissä, lemmikkittömässä kodissa, varjeltuna flunssilta ja pöpöiltä (pullot ja tutit aina keitossa, mitään ei saa laittaa suuhun yms) jotka sitten mennessään päiväkotiin joutuvat niin kovien pöpöjen armoille ettei kroppa kestä ja edessä on pelkkää sairastelua ja sairaalassa ravaamista. Näitä on todella nähty nykyään paljon kun ihmiset ovat lastensa kanssa liian hysteerisiä.

Itse altistan omani mieluummin tässä vaiheessa jo bakteereille ja taltutetaan pikkuflunssat kotikonsteilla niin sitten kun iskevät pahemmat taudit kuten jopa lintuinfluenssa niin on vähän enemmän vastuskykyä kehossa pienellä!

Jos se tauti on jokin vatsatulehdus..voisi olla. Ilman mitään selviä oireita, mutta kuitenkin jotain on, kun kuumekin..

Niin ja MIMMI: Puhut asiaa kyllä, mutta ikävä kyllä oma pikkuiseni sai olla lemmikillisessä kodissa ja silti sai allergian..ja ikävän ja antihistamiinia menee ja vauva vasta 9kk..Itsekin sairastuin pahaan allergiaan jo 12kk..ja astma oli minulla myös ja tehohoitoja sairaalassa väliin..taitaa olla perinnöllistä. Vaikka isäni ja äitin eivät koskaan olleet mitään hygieniafriikkejä. Ja itsekin annan vauvan olla vapaasti, en hössötä jos hän tunkee hieman likaiset kädet suuhun..tai imee naapurin pojan lelua..silti on näin.

Ihmettelen tässä itsekin mitä tämä on?! Minulla kylläkin alkoi jo eilen särkeä jäseniä ja tänään vielä kovemmin sekä lämpöä on nyt 37.6. Itselläni on vatsa reistaillut hieman juhannuksesta saakka, joten en oikein yhdistäisi sitä tähän. Kuitenkin vatsaan koski nyt muutamana päivänä ja ilmaa oli kovasti.... muita oireita ei VIELÄ ole, mutta tällaiset oireethan ovat yleensä kai virusperäisiä, niinkuin influenssakin alkoi näin.

Minulla kohta puolivuotias poika osittaisella imetyksellä, arveluttaahan se tietty, kuin tarttuu ja tarttuuko. Muistakaa pestä käsiä kovasti!

Yhteistyössä