Mitä ihmettä voin enää tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aleksandriel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mies lähti nyt vähän aikaa sitten vanhemmilleen yöksi nukkumaan, kun ei vissiin kestä olla minun kanssani. Siellähän voivat sitten onnellisesti puida sitä kuinka kamala ihminen olen...

No, ainakin saan olla rauhassa tämän yön.

/ Korjaus: Siis tuli sieltä takaisin, pakkasi tavarat ja lähti uudestaan.

[QUOTE="vieras";27713946]Toisessa ketjussa puhuit kuinka avoliitto ja esiaviollinen seksi on väärin. Niitä harrastetaan juuri tämän takia, että ei selviä vasta avioliitossa kuinka huono suhde onkin ja eroaminen on sitten paljon helpompaa.[/QUOTE]

Hmm, ymmärrän pointin.

[QUOTE="terve";27713918]Millaista teillä oli ennen miehen mahakipuja? Ehkä teillä voisi tilanne muuttua, jos saisitte apua miehen sairauteen. Jos ette ole kokeilleet, niin suosittelen testaamaan viljatonta ja sokerinta ruokavaliota. Meillä miehellä oli vuosikausia kipuja ja stressitilanteissa hän saattoi joutua jopa sairaalahoitoon. Uudella ruokavaliolla mies on päässyt kaikista vatsalääkkeistään eroon.[/QUOTE]

Miehellä oli noita kipuja jo ennen kuin edes seurusteltiin, joten sellaista aikaa ei ole meillä ollut, jona miehellä ei olisi ainakin jonkin verran ollut mahakipuja. Uskon, että tuosta viljattomasta ja sokerittomasta ruokavaliosta olisi apua, kun saisi tuon vain kokeilemaan sellaista. Moni asia helpottuisi, jos hän olisi terve.

[QUOTE="vieras";27714039]Ovatko vanhemmat ja sisarukset sinulle niin tärkeitä että heidän vuokseen olet valmis olemaan onneton ja heittämään hukkaan oman elämäsi?[/QUOTE]

Ei tietenkään... Mutta ymmärrät varmaan omaltakin kohdaltasi, kuinka tärkeä oma lapsuudenperhe voi olla.

Miehellä oli noita kipuja jo ennen kuin edes seurusteltiin, joten sellaista aikaa ei ole meillä ollut, jona miehellä ei olisi ainakin jonkin verran ollut mahakipuja. Uskon, että tuosta viljattomasta ja sokerittomasta ruokavaliosta olisi apua, kun saisi tuon vain kokeilemaan sellaista. Moni asia helpottuisi, jos hän olisi terve.
Juu, varmaan hän ei tällä hetkellä suostu ottamaan sinulta mitään neuvoja vastaan. Lisäksi ruokavalion vaihtaminen on sen verran vaativaa, että se tuskin tuollaisessa elämänmyllerrystilanteessa onnistuu. Vaikuttaisi, että miehelläsi ja anopillasi on samaa sairautta mielen tasapainon suhteen :(

Miulle tuli tuosta tektistä mieleen vain pari asiaa;
Miksi oot miehen kans joka on mielummin äitinsä puolella kuin sinun, oman vaimonsa ja vielä väittää että sinulla on päässä vikaa???
Ja toisekseen, mikä siun vanhempia vaivaa, nekö haluaa että oot onnettomassa suhteessa mieluummin kuin onnellinen vaikka keskenäs??? Niinkuin tuossa jo joku sanoikin, ei kukaan terve vanhempi toivo lapselleen onnetonta suhdetta/oloa..

Anna miehellesi D-vitamiinia 100 mikroa päivässä, niin jo mahakivut hellittävät, kuten itselläni. D-vitamiinilla on kipua poistava ominaisuus satojen muiden ominaisuuksiensa joukossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Tsemppiä;27714340:
Anna miehellesi D-vitamiinia 100 mikroa päivässä, niin jo mahakivut hellittävät, kuten itselläni. D-vitamiinilla on kipua poistava ominaisuus satojen muiden ominaisuuksiensa joukossa.

Mies syö tällä hetkellä 50 mikrogrammaa D-vitamiinia päivässä, mutta jos lisääminen auttaisi niin hyvä.

Teille, jotka kyselitte, kyseessä on kyllä uskonto (jonka takia välit menisivät poikki), mutta en halua sitä sen enempää tässä eritellä.

Vanhempani ja sisarukseni ovat minulle todella tärkeitä ja rakkaita, enkä haluaisi menettää välejä heihin, siksi olenkin tässä tosi pahassa tilanteessa. En kestä enää miestäni, mutten voi erotakaan.

Ota asumusero. Sitä ei pitäis uskonnonkaan kieltää.

Opiskelijana saat opintotukea (opintorahaa + asumislisää) ja opintolainaa. Hankkiudu opiskeluterveydenhuollon kautta keskustelemaan jonkun ammattilaisen kanssa tilanteestasi. Et ilmeisesti itse käsitä kuinka kieroutunut sekä sinun että miehen perhetilanne on. Uskonto ei saa olla syy kohdella muita huonosti, eikö kaikkien uskontojen perusidea ole kuitenkin rakkaus? Kun mietit mitä tekisi rakastava aviomies ja rakastava lapsudeenperheesi, ei se ole tätä. Ei kukaan, edes jumala tai jeesus, oleta tai odota että uhraat moiselle sairaalle käytökselle oman elämäsi. Jumalan kuuluu olla rakkaus, ei kärsimys.

Mä en jaksanut, anteeksi ap, jolla on hätä, lukea kamalan paljon edes alotustekstiä.

Teillä homma on sairaalla pohjalla. Elin itse sairaalla pohjalla olevassa parisuhteessa ja olin tosi loppu. Olin valmis jonkun kerran tappamaan itseni.

Kun sitten alotin uuden elämän, kohtasin uusia ihmisiä pääsin irti. Se maksoi minulle ihan kaiken, sain haukkuja ties mistä suunnasta, en juurikaan ole yhteydesä sukulaisiini (koska kaikesta paskasta mitä en enään kestänyt, oli tehty kuva että se oli minun syytäni.)
Facessa perheeni on exäni kavereita, ei minun.
Kukaan ei koskaan ole suostunut noteeraamaan sitä että radikaali irtautuminen elämästäni johtui niin monesta asiasta, ei paljoa paina sekään että ihan oikea ystäväni teki ls-ilmoituksen sen jälkeen kun näki kerran minut mustelmilla. Itse en osannut silloin sitä fyysistä väkivaltaa pitää huonona ja peittelin sitä ja olen siitä oikeasti maksanut niin kovan hinnan ettei monenkaan ihmisen järki pysty sitä käsittelemään. Enkä kyllä itsekkään koskaan. Kyllä se henkinen alentaminen, valehtelu, hyväksikäyttäminen fyysisesti kuin taloudellisesti oli jotain, joka aiheutti syvää tuskaa.

Ole hyvä itsellesi, lähde. Jos on lapsia lähde vaikka hakemaan sossun kautta apua, se on hidasta ja se on nöyryyttävää mutta siitä voi saada ehkä apua.

On mailmassa muitakin kun se oma kultainen perhe. Ehkä jonkun muun perheen kautta saat positiivisuutta ja hyväksyntää. Minulla ystävien vanhemmat on ne kahvittelupaikat mitkä korvaa omien vanhempien luona käymiset. Jos omat ns. samaa lihaa ja verta olevat ei osaa tukea ja auttaa ei niitä tarvita mihinkään. Narsistin pauloissa monet saavat olla loppuunsa asti.

Vaikeaa tässä on se, että vaikka tilanne menisi kuinka pahaksi, en voi erota. Äitini on tehnyt selväksi, että jos eroan miehestäni, ei ole enää perhettä.

Voi, tuo on ihan kamalaa. Kannattaa kuitenkin miettiä, miksi haluat välttämättä pitää kiinni ihmisistä, jotka eivät halua sun voivan hyvin tai ovat valmiit hylkäämään sinut. Eihän se ole rakkautta.

Mä tunnen todella paljon sympatiaa sua ja tilannettasi kohtaan. Itselläni on ollut todella vaikeaa parisuhteessa, pääosin siksi että anoppi on sotkeutunut elämäämme ja parisuhteeseemma liikaa. Yhdessä ollaan vielä, mä olen pahimmista vaiheista selvinnyt mielialalääkkeiden voimalla. Luulen että vanhemmat ainakin paheksuisivat kovasti jos eroaisin, tuskin ainakaan saisin tukea (ovat kovin uskonnollisia).

Mä suosittelen asumuseroa, kyllä sä pärjäät taloudellisesti kun kaikki muutkin yh:t, opiskelijat jne. pärjää. Varmaan se on edessä meilläkin pian, jos ei ala asiat selviämään. Ennemmin muutan pois kuin aloitan taas lääkityksen, sen mä olen päättänyt.

Lue tää ajatuksella:

https://www.naistenlinja.fi/fi/julkinen/tietoa+vakivallasta/vaaran+merkit/

Oikeesti. Musta on hurjan pelottavaa, että miehesi tilaa sulle ambulanssin ja väittää terveydenhoitohenkilökunnalle, että olet harhainen. :(

Alat syöttää kvinoaa lisukkeena, jätät leivät ostamatta (riisikakkuja tilalle), tilaat sinne perheneuvonnan ajan ja katselet valmiiksi vaihtoehdot omillani asumiseen (kämpän, tuet) ja panet miehesi vastuuseen liitostanne ja sen jatkuvuudesta.

On niitä muitakin äitejä, jotka ovat uhkaillen, koska ovat luulleet siten motivoivansa yrittämään kovemmin, ja jotka eivät ole uhkaustaan toteuttaneet vaan päinvastoin katuneet myöhemmin eron sitten satuttua. Tee kuitenkin jotain millä voit todistaa yrittäneesi.

Jos olisin sun tilanteessa, en jatkaisi yhteiseloa miehen kanssa. En, vaikka vatsakivut saataisiin kuntoon. Mies on jo näyttänyt todellisen luonteensa eikä luultavasti koskaan aiokaan tehdä pesäeroa äitiinsä. Ja tuota ambulanssijuttua en antaisi anteeksi, siinä olis viimeistään ollut mulle viimeinen pisara.

Äitisi uhkailu ei myöskään ole normaalia. Jos omat vanhempani olisivat valmiita hylkäämään minut,
loukkaantuisin niin kovasti että laittaisin varmaankin itse välit poikki ainakin joksikin aikaa.

Mieti nyt tarkkaan tätä kaikkea. Tuollaisillako ihmisillä haluat elämäsi täyttää? Sulla kuitenkin on sentään vielä kavereita. Et jää täysin yksin. Lähipiirisi vaikuttaa pelottavalta ja sairaalta. Pakene kun vielä voit.

Mies on nyt toista päivää putkeen vanhemmillaan. Olen nyt omien vanhempieni kera yrittänyt tätä juttua selvittää, mutta miehen vanhemmat eivät suostu puhumaan niin, että kaikki olisivat paikalla. Tämä on jotain ihmeellistä salakähmäistä vehkeilyä selkäni takana.

Miehen isä soitti sitten omalle isälleni, ja sanoi, että olen valehtelija, mielisairas ja eristän miestäni ihmisistä. Olisi kiva kyllä saada perustelut näille, niitä kun ei ole eikä kukaan osaa niitä esittää. Aivan tyhjiä ja perusteettomia väitteitä. Vanhempani sanoivat, etteivät ole koskaan tavanneet yhtä kylmiä ja kovia ihmisiä, ja se on paljon koska heillä on elämänkokemusta ja ikää sen verran paljon.

Laitoin miehelle viestin, että kun ei asiaa voi selvittää, niin valitsee sitten minut tai vanhempansa. Ei ole vastannut mitään. Luultavasti panettelevat minua nyt sitten siellä yhdessä. Joka kerta, kun puhuu heistä jonkun kanssa, kaikki mitä he saavat sanottua, on että mitä kaikkea kamalaa minä heidän mielestään olen tehnyt ja miten hirviö olen.

Menen viikonlopun jälkeen reiluksi viikoksi asumaan vanhemmilleni kauas täältä, kun ei minulla muuta tukea nyt ole.

ottaisin eron vaikka uskonto kieltäisi. Ihmettelin tuota, kun olit laittanut miehellesi viestin missä käsket valitsemaan sinut tai vanhempansa. Miksi käsket häntä valitsemaan vanhemien ja sinun väliltä jos itsekään et osaa sitä valintaa tehdä.

[QUOTE="ihmettelen";27718891]ottaisin eron vaikka uskonto kieltäisi. Ihmettelin tuota, kun olit laittanut miehellesi viestin missä käsket valitsemaan sinut tai vanhempansa. Miksi käsket häntä valitsemaan vanhemien ja sinun väliltä jos itsekään et osaa sitä valintaa tehdä.[/QUOTE]

Aion kyllä muuttaa toiseen asuntoon, jos tämä jatkuu pätkääkään pidemmälle. Sanoi kuka tahansa mitä tahansa. Eroa voidaan katsoa sitten kunhan asun muualla.

Hei, haloo!

Joko olet marttyyri ja pilaat elamasi, hymyilet kauniisti ja siedat kaiken. Tai olet ihminen, jolla on omaanarvontuntoa ja lahdet tuollaisesta suhteesta. Sanoi uskontosi mita tahansa, tuskin sekaan antaa oikeuden puolison kohdella tuolla tavalla.

Anoppi muuten valitti siitäkin, että meillä on iltaisin verhot ikkunassa. Tottakai on, kun asutaan katutason kerroksessa, tuosta menee väkeä koko ajan ohi ja jos olisi pelkät valoverhot edessä, niin tännehän näkisivät kaikki. Varsinkin, kun kotonaan haluaa olla vähissä vaatteissa/ilman vaatteita.

Ja joka kerta, kun he ovat käyneet, ei ole ollut pimennysverhoja ikkunoissa. Ovat siis ilmeisesti kytänneet tuolla ikkunan takana muuna aikana, että "ahaa, nyt on verhot ikkunassa", kun kerran tietävät.

Tämä on oikeasti jo ihan sairasta.

On kyllä omituisia nuo ukkosi vanhemmat. :o Sinuna juoksisin ja kovaa. :(

Joo, tällä hetkellä pakkaan miehen tavaroita laatikoihin ja pusseihin. Pitää hakea huomenna lisää laatikoita. Soitin miehelle, että pakkaan sen kamat, sopii tulla hakemaan sitten kun on valmista, ja tämä oli iloisen kuuloisena "okei, ilmoittele sitten". Ei tainnut kovin häntä painaa tämä ero.

Sanoin, että minulla on etuoikeus tähän kämppään ja tuntui ottavan sen hyvin.

Yhteistyössä