Mitä ihmettä: tytöllä nousee kuume korkealle yöllä, päivällä ei taas mitään..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Oon ihan ihmeissäni tän asian kanssa.. Tytöllä nousi maanantain ja tiistain välisenä yönä kuume todella korkealle (39,6), oli tuskaisen ja kuumeisen oloinen jne. Seuraavana päivänä ei kuumetta enää ollut, mutta en tietystikään vienyt hoitoon vaan oltiin ihan kotona. Tyttö oli tosi pirteä, söi hyvin jne. Tiistai-iltana (eikä koko päivänä) ei ollut lämpöä, eikä myöskään keskiviiko aamuna, niin vein tytön hoitoon keskiviikoksi. Hoitopäivä meni kuulemma hyvin ja tyttö oli pirteä, käytiin illalla vielä puistossa leikkimässä. Nyt viime yönä tytöllä nousi taas lämpö (tällä kertaa 38,6). Jäin nyt tytön kanssa kotiin, ja vaikuttaa ihan hyvävointiselta taas, söi tuossa aamupalaa jne. Onko muilla ollut tällaista? Uskaltaisitteko viedä huomenna hoitoon, jos tänään ei enää lämpöä nouse (eikä yöllä)?
Ehkä pitäis lääkärillä mennä käymään, mutta tuntuu hullulta kun lämpöä ei sitten päivällä ole, eikä valitakaan kipuja.. Tyttö 2v.

Meidän tytöllä oli kesällä tuollaista, se oli joku virus jonka nimeä en saa nyt mieleeni...siihen liittyi ajoittain punaiset posket ja pikkuruisia pistemäisiä ihottumakohtia jotka tuli ja meni, tuli ja meni, niitä hädintuskin huomasi ja aina ne oli poissa kun ehdittiin lääkäriin...myös maha oli aavistuksen verran löysällä jossain vaiheessa tautia (tauti kesti yli kaksi viikkoa).

meillä on kuopuksella alle pari vuotiaana samanlainen homma..
ei sille mitään selitystä keksitty mistään..
nous vaan yöllä kuume välillä neljään kymmeneen..sit laski aamulla pois ja neiti oli kuin ei mitään olis tapahtunut

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Veitkö tyttöä välissä hoitoon vai piditkö koko ajan kotona? Lähinnä mietin, että tarttuukohan toi toisiin lapsiin..

Pidin kotona, koska oli kesäloma :).
Kai se voi tarttua, mutta toisaalta...jos lapselle ei enää tänään päivällä tai ensi yönä kuume nouse, niin kyllä mä veisin hoitoon, ellei mitään muita oireita tule.

On niin hankalaa olla poissa opiskeluista, kun on tosi tärkeitä tenttejä jne. Ja tuntuu toisaalta hullulta istua tytön kanssa kotona, kun hän itse on ihan hyvävointinen ja pyytääkin että tarhaan mentäisiin.. Toisaalta en missään nimessä halua tartuttaa toisten lapsia.. Hankala juttu..

Uusimmat

Yhteistyössä