Mitä ihmettä työhakemukseen pitäis kirjottaa, että se erottuis muista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tradenomi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tradenomi

Vieras
Yritän joka kerta muokata hakemuksen juuri hakemaani työpaikkaa varten, mutta silti tuntuu että ne samat liirum laarumit siellä hakemuksesta toiseen kummittelee. "Olen se ja se ja haen nyt tehtävää. Olen pirteä, iloinen ja sopisin varmasti loistavasti hakemaanne työhön.. en pelkää hektistä työtahtia.. jne jne.

Mitä mä voisin kirjoittaa, että jään työnantajan mieleen?

Jätä oma kehu vähemmälle ja sen sijaan kirjoita, mitä ajattelet työpaikasta ja miksi haussa oleva työtehtävä kiinnostaa sinua. Näin mä olen työhakemukseni tehnyt ja olen _aina_ päässyt haastatteluihin (ja useinmiten saanut hommankin). Tsemppiä!!

Kiinnitä huomiota layoutiin. Tee siitä tyylikäs ja selkeä ja varmista, että kielioppi on kunnossa. Lisäksi esim. CV:n yläkulmaan voit laittaa kuvasi vaikkei sitä pyydetäkään, ja tulosta se sitten väritulostimella. Siis ei mitään tyrkkykuvaa vaan vaikkapa asiallinen kasvokuva, josta näkyy että näytät ihmiseltä etkä ole mikään friikki. Sellainen jää paremmin mieleen. Itse ainakin työnantajana kiinnitän huomiota sellaisiin asioihin, tulee tunne että tässä on huolellinen tyyppi joka on nähnyt vähän vaivaa. Ei mitään kamalia kikkailuja kuitenkaan, vaan tyylikästä ja selkeää.

"Pirteä ja iloinen" Oletko todella pirteä ja iloinen? Ja mikä ihme näissä ominaisuuksissa on, että ne olisivat parhaimpia sitten melkein joka työhön? Mua ainakin epäilyttäisi tuollaiset itsensä kuvailut.

Mä olen kirjoittanut hyvää ja selkeää suomenkieltä, kertonut rehellisesti itsestäni ja ajatuksistani, miksi olen työstä kiinnostunut ja mitä olen tehnyt, hieman ehkä on itsekehu hakemuksissa näkynyt, mutta ei ole kai haitannut (ehkä sitä voi sitten sanoa itseluottamukseksi tai itsensä arvostamiseksi). Moneen, moneen haastatteluun olen päässyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Emmi:
"Pirteä ja iloinen" Oletko todella pirteä ja iloinen? Ja mikä ihme näissä ominaisuuksissa on, että ne olisivat parhaimpia sitten melkein joka työhön? Mua ainakin epäilyttäisi tuollaiset itsensä kuvailut.

Mä olen kirjoittanut hyvää ja selkeää suomenkieltä, kertonut rehellisesti itsestäni ja ajatuksistani, miksi olen työstä kiinnostunut ja mitä olen tehnyt, hieman ehkä on itsekehu hakemuksissa näkynyt, mutta ei ole kai haitannut (ehkä sitä voi sitten sanoa itseluottamukseksi tai itsensä arvostamiseksi). Moneen, moneen haastatteluun olen päässyt.
Pirteä ja iloinen työkaveri saattaa olla jopa raivostuttava :D Pirteydestä ja iloisuudesta on varmaan etua asiakaspalvelutehtävissä, mutta monissa muissa tehtävissä saa olla vaikka plösähtänyt hapannaama, kunhan osaa hoitaa homansa hyvin.

Työhakemuksessa kannattaa korostaa niitä ominaisuuksiaan, jotka liittyvät haettavan työtehtävän vaatimuksiin.

Alkuperäinen kirjoittaja tradenomi:
Olen pirteä, iloinen ja sopisin varmasti loistavasti hakemaanne työhön.. en pelkää hektistä työtahtia.. jne jne.

Mitä mä voisin kirjoittaa, että jään työnantajan mieleen?

Ja miksi ..sopisit varmasti..? Laita se perustelu. Kerran käytin itse sukunimeäni, kun ko. yrityksen alaan liittyi. Jäi muuten mieleen :-)

Alkuperäinen kirjoittaja Localoba:
Ja miksi ..sopisit varmasti..? Laita se perustelu. Kerran käytin itse sukunimeäni, kun ko. yrityksen alaan liittyi. Jäi muuten mieleen :-)
Nimenomaan. Eihän kukaan laita hakemukseensa, että "en varmaankaan sopisi ...." Itsestäänselvyyksiä ei kannata hakemukseen laittaa. Tietenkin hakija omasta mielestään on sopiva työtehtävään, sillä eihän hän muuten sitä paikkaa hakisi. Rekrytoijaa kiinnostaa se, MIKSI hakija olisi siihen paikkaan sopiva.

Mä suosittelen a ina kaikille hakemusta tekeville, että asettuvat mielikuvituksessaan sen hakemuksia käsittelevän henkilön paikalle. Kuvittelevat tilanteen, jossa tarkoituksena on valita sadasta hakemuksesta ne 5-10 , jotka kutsutaan haastatteluun. Näiden valittujen tulee täyttää ne vaatimukset, mitä työtehtävä edellyttää. Jos työtehtävä edellyttää taidokkaasti tehtyjen dokumenttien tai julkaisujen tekemistä, niin pinosta voi nostaa heti esiin ne, joissa jo hakemus on ulkoisesti taidokkaasti tehty. Mutta jos taas sen henkilön tehtävänä on tehdä ihan jotain muuta kuin dokumentteja tai muutakaan graafista ilmaisua vaativaa hommaa, niin ei se hienon näköinen hakemus auta, jos osaaminen ei vastaa työn vaatimuksia.

Tuolta pohjalta kun alkaa miettimään, niin löytyy varmaan ne asiat, joita siihen omaan hakemukseensa laittaa :)

Älkääkä unohtako sitä, että kaikki työpaikat eivät tule julkisesti haettavaksi. Julkisesti haettaviin paikkoihin teillä on aina enemmän kilpailijoita kuin jos haette työpaikkaa puskaradion kautta. Tsemppiä työnhakuun :flower:

hain työpaikkaa josta ei ole kokemusta eikä koulua. heille tuli vaivaiset 174 hakemusta ja pääsin haastatteluun ja nyt odotan kuka saa paikan. toin esille vain lyhyesti sen että olen työtä tekevä ihminen.

Mä ainakin olen hakemuksissani perustellut datalla, miksi olisin heille paras. En käytä juurikaan adjektiiveja ("pirteä" tms.), mutta laitan, että hallitsen ryhmätyöskentelyn, sillä työpaikassa xxxxxxx toimin siinä ja siinä ryhmässä ja ryhmän aikaansaamat tulokset olivat xyz. Konkreettisesti esim. näin:

Opin nopeasti uutta: viimeisen 2,5 vuoden aikana olen ollut 4 eri työpaikassa ja jokaisessa oli oma ohjelmansa taloushallintoa varten. Opin käyttämään niistä jokaista sujuvasti ja itsenäisesti.

Tai jos he odottavat monitaitoista ihmettä, voi kertoa, että aiempiin työnkuviin on kuulunut se, se ja se. Miksi olet paras valinta? Mitä näyttöä sinulla siitä on? Joskus voi olla relevanttia kertoa, että on ollut siinä ja siinä työryhmässä, siinä ja siinä projektissa jne.

Ei siihen mitkään kepposkonstit eikä kehut auta.

Itse ainakin tykkään selkeistä, tiiviistä hakemuksista.

Joko sulla on osaamista ja kokemusta tai ei ole, ei sitä puutetta voi liirumlaarumeiden ja fonttien alle peittää.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Mä ainakin olen hakemuksissani perustellut datalla, miksi olisin heille paras. En käytä juurikaan adjektiiveja ("pirteä" tms.), mutta laitan, että hallitsen ryhmätyöskentelyn, sillä työpaikassa xxxxxxx toimin siinä ja siinä ryhmässä ja ryhmän aikaansaamat tulokset olivat xyz. Konkreettisesti esim. näin:

Opin nopeasti uutta: viimeisen 2,5 vuoden aikana olen ollut 4 eri työpaikassa ja jokaisessa oli oma ohjelmansa taloushallintoa varten. Opin käyttämään niistä jokaista sujuvasti ja itsenäisesti.

Tai jos he odottavat monitaitoista ihmettä, voi kertoa, että aiempiin työnkuviin on kuulunut se, se ja se. Miksi olet paras valinta? Mitä näyttöä sinulla siitä on? Joskus voi olla relevanttia kertoa, että on ollut siinä ja siinä työryhmässä, siinä ja siinä projektissa jne.

Kääk, en ikinä palkkais ihmistä, joka on ollut 4 työpaikassa 2.5 vuoden aikana. Mikä vika siinä on, kun ei kykene pidempiin työsuhteisiin?

Mistä ihmeestä voin edes tietää olevani paras? Sama juttu työhaastattelussa. Mistä ihmeestä voin tietää, että se melko vaatimaton koulutukseni ja työkokemukseni on paras muihin hakijoihin verrattuna. Itselläni on ehkä alemmuuskompleksi, mutta tiedän tai ainakin luulen tietäväni, että hakijoissa on useitakin, jotka sopivat juuri tähän tehtävään paremmin. Miten voin muka tehdä itsestäni tehtävään parhaimman vain kirjoittamalla hakemuksen tai sanomalla haastattelussa, että olen paras? Esim jos vetoan hyvään kielitaitoon, niin mistä voin tietää, ettei hakijoissa ole jotain englannin kielen professoria?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kääk, en ikinä palkkais ihmistä, joka on ollut 4 työpaikassa 2.5 vuoden aikana. Mikä vika siinä on, kun ei kykene pidempiin työsuhteisiin?

Öh, vaikka määräaikaiset työsuhteet tai vuokratyöläisyys..?

Ei siihen mitkään kepposkonstit eikä kehut auta.

Itse ainakin tykkään selkeistä, tiiviistä hakemuksista.

Joko sulla on osaamista ja kokemusta tai ei ole, ei sitä puutetta voi liirumlaarumeiden ja fonttien alle peittää.
Juuri näin :)

Mistä ihmeestä voin edes tietää olevani paras? Sama juttu työhaastattelussa. Mistä ihmeestä voin tietää, että se melko vaatimaton koulutukseni ja työkokemukseni on paras muihin hakijoihin verrattuna. Itselläni on ehkä alemmuuskompleksi, mutta tiedän tai ainakin luulen tietäväni, että hakijoissa on useitakin, jotka sopivat juuri tähän tehtävään paremmin. Miten voin muka tehdä itsestäni tehtävään parhaimman vain kirjoittamalla hakemuksen tai sanomalla haastattelussa, että olen paras? Esim jos vetoan hyvään kielitaitoon, niin mistä voin tietää, ettei hakijoissa ole jotain englannin kielen professoria?
Ethän sä voikaan tietää, että olisit paras. Koska et välttämättä edes ole. Mutta sun pitää siihen hakemukseen ne osaamisesi ja ominaisuutesi, jotka hakemasi työtehtävän kannalta ovat oleellisia ja joissa olet hyvä. Ja esittää lyhyesti perustelut, miksi niin on. Esimerkiksi jos työtehtävässä vaaditaan hyvää englanninkielen taitoa ja olet asunut vaikka Englannissa, niin voit kirjoittaa jotain tyyliin : " englanninkielen taitoni on erittäin hyvä, sillä olen asunut vv 2001-2003 Lontoossa ja työskennellyt siellä paikallisessa yrityksessä X". Voihan olla, että samaa paikkaa hakee myös henkilö, jonka äidinkieli on englanti, mutta sitä sä et voi tietää etkä voi asialle mitään. Tavallaan siis... olen hyvä tässä (työtehtävän edellyttämässä ) asiassa X, koska......" Kuitenkin pitää muistaa, että hakemuksen pitää pysyä lyhyenä.

The products the products you will discover on-line are only just like the standard you can find in shops; nearly all trusted online retailers, advertising city apparel, help make not any compromise with excellent and therefore are incredibly flexible with their go back insurance plan whenever they produce refers to their clients. michael zimmerman fund There are lots of stores, and I mean MANY retailers which you could get money to create articles. Some examples would be Yahoo's Associated Content material, Prosperous Affiliate's Career table, as well as you might also lover upwards having several internet marketers who need to have a few first articles or blog posts published. http://evan20h.wordpress.com/2013/05/31/michael-zimmerman-fund-news/ The original purpose of a new hedge finance seemed to be to hedge resistant to the market's golf swings. The actual combination of a variety of investments furnished the equation towards plummeting market segments. The actual change came while hedge cash grew to be very popular. These days, they offer not only a hedge in opposition to damage but a benefit with regard to attain.

One third way is also less difficult than the earlier a couple of. Purchase a inverse ETF. Obtaining a good inverse ETF is really a getting a write about associated with inventory. You can aquire them within a frequent brokerage bank account. As well as, it's not necessary some sort of margin consideration as well as options trading endorsement. michael zimmerman fund Currently The apple company is going to be shifting this concentrate associated with it truly is in-store instructional classes, it has provided for many years, so as to easily simplify and gives far more guidelines for that apple ipad tablet as well as i phone, in particular because they are closer to the particular devices of the future. Without a doubt workshops on movie croping and editing in addition to photography it's still made available. Your major modifications within the shop there may at this point end up being apple ipad income programs, or maybe because Apple company company message or calls all of them, "smart signs" -You will be able to touch any switch regarding assist, and also the photo of the obtainable sales rep turns up within the apple company ipad which has a assure that he / she will be appropriate in excess of to help you. Apple company company has already been calmly examining "personal setup" intended for shoppers in all of the its stores. Purchasers connected with Celery computer systems, your iphone 3gs, mp3 player, ipad or maybe Apple TELEVISION -- might have the actual income staff members increase their particular e-mail options, established a iTunes bank account and also obtain favourite blog for him or her with almost no effort. Apple will be setting aside a passionate, designated area throughout every single keep due to this assistance.

Yhteistyössä