Mitä ihmettä tekisin näistä aineksista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja help
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

help

Vieras
Tulee vieraita huomenna, eikä mulla ole oikein mitään suolaista tarjottavaa. Kauppaan on liian pitkä matka kävellen. Mulla olisi lehtitaikinaa pakkasessa, joten jos jotain "taskuja" tekisi. Jääkaapista löytyy aurinkokuivattuja tomaatteja, kapriksia, oliiveja, parmesania, punaista pestoa...mutta eipä juuri mitään muuta, mitä voisi ajatella. Peruselintarvikkeet on. Vinkkejä?

Kauli levyksi, ehkä n. 20cm leveäksi. Levitä pintaan vaikka tota tomaattia silppuna, juustoraastetta ja ehkä vielä oliiveja. Kääri molemmin puolin kanapee-tyyppisesti, leikkaa siivuiksi, voitele ja paista.

Ite oon kans tehny tuolleen et kaulitsen ja laitan täytteet. Kieritän rullalle, annetaan hetki vetäytyä ja sen jälkeen leikataan "kiekkoja". Paistetaan.
Tästä linkistä olen soveltanu: http://www.myllynparas.fi/portal/suomi/kuluttajat/reseptit/suolaiset_leivonnaiset/pikkusuolaiset/kinkkuhyrrat/

Alkuperäinen kirjoittaja help:
Tulee vieraita huomenna, eikä mulla ole oikein mitään suolaista tarjottavaa. Kauppaan on liian pitkä matka kävellen. Mulla olisi lehtitaikinaa pakkasessa, joten jos jotain "taskuja" tekisi. Jääkaapista löytyy aurinkokuivattuja tomaatteja, kapriksia, oliiveja, parmesania, punaista pestoa...mutta eipä juuri mitään muuta, mitä voisi ajatella. Peruselintarvikkeet on. Vinkkejä?

Tekisin näin:

Taikinalevyjä neliön malliseksi ja niihin ensiksi:

Punainen pesto aluseksi, johon sekoitat muserretut oliivit, kaprikset ja aurinkokuivatut tomaatit, päälle juustoraaste.

Yhteistyössä