Perinteinen ärsyttävä kysely: Mitä ruokaa mä näistä tekisin...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pää tyhjänä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pää tyhjänä

Vieras
Oon ollu 12h töissä ja oon ihan poikki, jääkaappi huutaa tyhjyyttään ja huomena meen vasta kauppaan...

Pakkasessa on
-jauhelihaa
-pekonia

Jääkaapista löytyy
-yks pätkä atrillia
-meetvurstia siivuina
-valkosipulimajoneesia
-oltermannia
-texaspete-kastiketta
-jääsalaattia
-kurkkua ja suolakurkkua

Huoneenlämmöstä löytyy
-kananmunia
-puna- ja keltasipulia
-vehnäjauhoja
-mausteita
-makaronia
-nuudeleita (kana)

Siinä kai kaikki. Munakas nyt itelle eka tuli mieleen, mutta ei jotenkin tee mieli... Mitä te noista itsellenne tekisitte? Ja tosiaan ihan vaan itselleni jotain, ei ole muita syöjiä ennen huomista, että ei mitään suurta määrää.. :)

KIITOS ideoista! :)

Ei sulla ole kermaa tai juustoa lainkaan? Kyllähän tuossa on jo syömistä mutta puuttuu aineet, että niistä ihan ruoka-ruoka saisi.

Jos löytyy kermaa ja parmesania, niin pasta carbonara. Kyllä varmaan saisi juustokastikkeen pastalle ihan oltermannistakin, mutta kerman se vaatii.

Tekisin itselleni tänään jauhelihakastikkeen ja söisin sen pastan kanssa.
Seuraavalle päivälle olisi makaroonilaatikon "kastike" valmiina.
Todennäköisesti söisin itse kevyemmin ja keittäisin pari kananmunaa, mitkä söisin leivän ja salaatin kanssa.

Tekisin texmex-salaattia, eli paistaisin tuota jauhelihaa ja maustaisin reilusti (esim. juustokuminaa ja chiliä). Pohjaksi jäävuorisalaattia, kurkkua ja sipulia. Juustoraastetta tai pieniä kuutioita Oltermannista kaveriksi ja Texaspeteä kastikkeeksi. :) Sitähän voisi sekoittaa majoneesiinkin, jos tykkää.

en varmaan jaksaisi sulatella pakasteesta eli paistaisin makkaran ja vähän metwurstia pannulla, keittäisin nuudelit ja pistäsin sekaisin ja päälle pari siivua juustoa ja salaattia riivittynä jos jaksaisin..mutoin illalla salaattimetwurstitexmexmajoneesikastike leipiä ja leffa :D...ja seuraavana päivänä kasvissoppaa...

Yhteistyössä