Mitä ihmettä teen?!?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja evph-äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

evph-äiti

Jäsen
23.05.2007
865
0
16
huomen aamulla olis töihin meno kahdeksaksi eikä lapsella ole hoitajaa... Olin ajatellut et jossen muualta löydä niin tänään soitan Mannerheimille. No katsoin sit äsken tuolta sen numeron ja siel ei kukaan vastaa ennen huomis aamua kello kahdeksaa kun ovat olleet lomalla....

Olisko kellään hyviä vinkkejä et mistä ihmeestä löydän huomiseksi lapsenvahdin?!?!

Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:
Alkuperäinen kirjoittaja evph-äiti:
Kun kaikki tutut, naapurit ja sukulaiset on käyty läpi.... :headwall: :headwall: ne kellä ei ole töitä, eivät vain viitsi....
|O

toimiiko paikkakunnalla se 4h yhdistys?siel on lastenhoitajia kesälläkin saatavissa =)

Yritin just soittaa sinne. Ei vastaa kukaan.... Itku kun olisin tiennyt tosta MLL:n kiinniolosta. Oon nimittäin ennen saanut sielt ennen kyl viikonlopun aikanakin kiinni jos on tullut äkkilähtö jonnekin....

Onpas sulla sukulaiset/ystävät/tutut jos ei viitsi kaveria hädässä auttaa...

Joo tosiaan muistaakseni parin päivän varotus ajalla täytyy mannerheimiltä hoitaja pyytää mutta saa olla aika hyvä palkka että se kannattaa.. Täällä muistaakseni vähän päälle 8euroo +matkat maksaa hoitaja.. :snotty:

Jos voisin niin auttaisin vaikka tuntematonta moisessa pulassa, varsinkin kun ois kiva saada lapsia hoitoon =)

Toivottavasti keksit jotain..

Lahjo niitä tuttujas, sama kai se on vaikka niille maksat ku oisit sieltä mannerheimiltä ottanut, siis tarkoitan sitä ku tavallisesti ei oo mulle maksettu, enkä mä muille kun pidetään sitä vaan inhimillisenä hoitaa toisenkin lapset siinä sivussa missä omat.. On tietty joskus ollut tilanteita että olen maksanut, mutta harvemmin.. (siis silloin ku vielä jyväskylässä asuin, täällä hesassa nyt ei hoitajia ole paitsi ukon sisko jolle maksetaan matkakulut)

Tän takia en koskaan ota mitään töitä vastaan vaikka tarjolla oiskin jotain pikku hommaa välillä :kieh:
Niin paska tuttavapiiri ettei kukaan koskaan millonkaan katsois lapsia, ei sillä että pakko ois mutta ei pienintäkään halua auttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja perämaan emäntä:
miksi olet ottanut vastaan töitä jos ei ole lapselle hoitajaa? :whistle:

Siis voin kyllä vieläkin soittaa jos en pääse. Mut todellakin haluaisin päästä töihin kun niitä tarjotaan....

Ja 4H:lta en saanut, sain vihdoin ihmisen kiinni....

Alkuperäinen kirjoittaja Ninnuli:
Onpas sulla sukulaiset/ystävät/tutut jos ei viitsi kaveria hädässä auttaa...

Joo tosiaan muistaakseni parin päivän varotus ajalla täytyy mannerheimiltä hoitaja pyytää mutta saa olla aika hyvä palkka että se kannattaa.. Täällä muistaakseni vähän päälle 8euroo +matkat maksaa hoitaja.. :snotty:

Jos voisin niin auttaisin vaikka tuntematonta moisessa pulassa, varsinkin kun ois kiva saada lapsia hoitoon =)

Toivottavasti keksit jotain..

Lahjo niitä tuttujas, sama kai se on vaikka niille maksat ku oisit sieltä mannerheimiltä ottanut, siis tarkoitan sitä ku tavallisesti ei oo mulle maksettu, enkä mä muille kun pidetään sitä vaan inhimillisenä hoitaa toisenkin lapset siinä sivussa missä omat.. On tietty joskus ollut tilanteita että olen maksanut, mutta harvemmin.. (siis silloin ku vielä jyväskylässä asuin, täällä hesassa nyt ei hoitajia ole paitsi ukon sisko jolle maksetaan matkakulut)

Ja olen yrittänyt kyllä lahjoa. Tai siis aina olen maksanut kaikille ketkä on joutunut meidän likkaa hoitamaan, ja se ei ole ollut usein.... Ja eihän siitä montaa euroa itselle jää jos MLL:n vahdin ottaa, mut ei se haittaa!

minä ihmettelen että miten olet menossa töihin eikä lapsella ole hoitajaa? onko normaali hoitaja sairas vai onko kyseessä vain keikkahomma sinulla? Mutta oikeasti kyllä hoitojutut pitäisi olla varmana kun töihin lupaa lähteä. vaikka olisi joku keikkatarjous, niin kai voi sanoa soittavansa itse vaikka puolen tunnin kuluttua kun tietää lapsenvahtijutun

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
minä ihmettelen että miten olet menossa töihin eikä lapsella ole hoitajaa? onko normaali hoitaja sairas vai onko kyseessä vain keikkahomma sinulla? Mutta oikeasti kyllä hoitojutut pitäisi olla varmana kun töihin lupaa lähteä. vaikka olisi joku keikkatarjous, niin kai voi sanoa soittavansa itse vaikka puolen tunnin kuluttua kun tietää lapsenvahtijutun

Siis vain keikkahommaa. Ja ennen olen aina saanut MLL:n vahdin. Nyt vain en tajunnut et niillä on kesäloma....

Toivotaan, että hoitaja järjestyy.
Tuossa onkin hyvä esimerkki, miksi on hyvä olla se hoitopaikka lapsille, vaikka aina ei vanhemmat oliskaan töissä. Kun se yllättäv lähtö saattaa töihin tullakin.

On vielä hyvin muistissa, kun aikoinaan pätkätöissä olin, ja yhtäkkiä tuli työhälytys, ja kun sitä subjektiivista päivähoitoa ei siihen aikaa ollut.
Kiitollisuuden velassa olen äidilleni, kun tuli hoitamaan lapsia, onneksi oli silloin vasta päässyt eläkkeelle, ja jaksoi olla kolmen pienen kanssa.
Ja jos halusi yleensä töissä käydä ja rahaa saada, eipä ollut varaa kieltäytyäkään, varsinkin kun olin silloin vielä yh.

Mut mul ei ole varaa pitää sitä päivähoitopaikkaa kun sit menetän kotihoidontuen lisineen n. 400 euroa ja palkkaa saan kuussa n. 300-500 euroa ja siitä päivähoitomaksut.... Joten jäätäis miinukselle. Sen takia on ollut edullisempaa maksaa aina jollekin yksityiselle hoitajalle. Yleensä MLL: vahdille, siskolleni tai isovanhemmille...

sä et varmaan joutuis noiden tulojen mukaan maksaan täyttämaksua, tai jos sulla on mies myös tienaamassa, niin sittenhän molempien tulot otetaan huomioon. Ja jos vaihdat vaikka työttömyysrahoihin kotihoitotuen, niin oletko laskenut, saisitko sitten saman vai enemmän, vai vähenisikö tulot.
Hankalahan se on neuvoa, mutta yksivaihtoehto tuo.

Mies on tienaamassa.... Ja en enää rupea vaihtelee kun kohta jään äippälomalle....

Nyt lähden käymää katsoo kauppojen ilmoitustaulut ja sit käyn viel yhdelt naapurilt kysymässä. Vai onko noloa kysyä naapuria jota en tunne muuten kuin et ollaa muutama kerta istuttu hiekkalaatikolla yhdessä?

Alkuperäinen kirjoittaja evph-äiti:
Kun kaikki tutut, naapurit ja sukulaiset on käyty läpi.... :headwall: :headwall: ne kellä ei ole töitä, eivät vain viitsi....
|O

Myötatunto hali :hug:

Keväällä oli itsellä sama tilanne...just tuo tympi, että kun soitteli työttömille kavereille, tai serkulle esim. joka oli kevään abi ja kirjotukset ohi, ei mitään tekemistä, niin ihmiset sanoo että ei viiti alkaa sinne asti lähteä...vaikka olisin maksanut esim. bussiliput. Itte kun olin samassa tilanteessa niin ei ollut varaa kieltaytyä mahdollisesta tarjotusta työstä :kieh:

No tuo onkin jo sitten erijuttu, kun vauvalomalle jäät.
Kyllä kehtaa naapurilta kysyä. Jos sillä itelläänkin lapsia, voi olla mielissäänkin, kun saa omalle kaveria.
Onnea lastenhoitajan saaniille ja onnea myös odotukseen.
Mutta hankala on todellakin tuo hoitaja tilanne, ymmärrän kyllä ihan todella.