mitä ihmettä teen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mammuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mammuli

Vieras
meillä on 5-v.poika ja asumme erillämme koska mies on alkoholisti ja eläkkeellä mielenterv.ong.takia ,on 44v.,minä hoidan kaiken,vien ja haen päiväkotiin,käyn kaupassa,leikin lapsen kanssa ym.odotan edes jonkinlaista vastavuoroisuutta mieheltä,aikuisuutta.Hän haluaisi vain maata ja nukkua ja lapsen nukuttaminenkin on nyt hänelle pakkopullaa.Hän haluaa minulta kuulemma tukea ja ymmärrystä mutta kun minä en enää jaksa!Olen sitä mieltä että tämä minun kotini ei ole ilmainen hoitokoti johon tullaan toipumaan ja sitten täältä jatketaan taas ryyppäämistä.Hänen mielestään lapselle kuulemma riittää kun hän vain on täällä vaikka vain makaisi sängyllä eikä tekisi mitään.Olenko väärässä kun haluaisin mieheltä aikuisuutta ja osallistumista tähän arkielämään?

Pahoin pelkään, ettet mieheltä sitä aikuisuutta ja osallistumista saa. Mitä jos hakisit sellaista tukiperhettä? Kerran kuussa pääsisi lapsi katsomaan toisenlaista miehen mallia ja sinä saisit yhden viikonlopun huilata. Eksää ei ole pakko ottaa teille toipumaan.

Et ole väärässä, ilman muuta tuo tilanne on kestämätön.

Sinuna heittäisin miehen pihalle ja sanoisin, että tervetuloa sitten, kun osaa tosiaan olla aikuinen, siis osallistua arkeen ja ennen kaikkea lapsen elämään; siihen saakka hoitakoon itse itsensä. Paikallaolo ei todellakaan ole sama asia kuin läsnäolo.

itse en haluaisi olla hänen kanssaan tekemisissä mutta lapsi odottaa milloin pääsee isän luo ja hänellä on ikävä isää.ollaan 10 vuotta oltu yhdessä ja tämmöstä se on ollut.olin niin hullu että luulin että muuttuu jo silloin kun tavattiin ja kun lapsi syntyi eikä edes hänen äidin kuolema tuntunut vaikuttaneen mihinkään.lasta säälin aivan hirveesti kun ei näe isäänsä ja jos ei tule enää näkemään,kun en ota miestä tänne.joudun tekemään hirveän vaikean päätöksen joka vaikuttaa myös lapsen elämään.Ottakaa edes muut opiksi,miehen pitää olla ensi kertaa tavatessa jo sellainen ettei ole mitään sanottavaa

Lapsi voi tavata isäänsä valvotusti, neutraalissa paikassa. Lastenvalvojan kautta järjestät valvotut tapaamiset. Jos isä ei niihin tule, täytyy sun vain jotenkin selittää se lapselle. NMKY:llä saattaa olla isovelitoimintaa tms. Myös partiossa saattaisi olla sitä miehen mallia lapselle.

kun tavattiin ,mies oli töissä ja vasta tässä meidän yhdessäoloaikana haki itsensä eläkkeelle.Mies juo kun on mielenterveysongelmia eli ei hoida itseään ja odottaa että minä hoidan hänet kuntoon.Siitä on kysymys ja minun mielestä parisuhde ei ole se hoitopaikka varsinkaan kun minunkin voimavarat on käytetty loppuun.Hän tulee tänne krapulaisena ja tietysti väsyneenä ja lähtee muutaman päivän kuluttua hyvin voivana ja alkaa taas juoda.Hän saa juoda ja olla sairas ,kysymys olikin onko minun jaksettava häntä,onko minun otettava hänet tänne kotiini potemaan krapula pois ja tietenkään krapulaisena ei jaksa olla kenenkään kanssa,lapsen tai minun.

Yhteistyössä