Mitä ihmettä teen tuon pojan kanssa??!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suruinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

suruinen

Vieras
Se hakkaa lyö ja potkii. huutaa määräilee komentaa.. nyt alkaa olla voimat lopussa. siskollaan nyt kauhea naarmu kasvoissa kun poika raapaisi, lisäksi silmäkulma ja huuli turvoksissa. kuuluu vain "se aloitti". vaan tuo jo liian rajua. jatkuvasti hakkaamassa. niin, ja hän vasta 5v siskonsa alle 3v. tätä lyömistä on yritetty kitkeä pois jo pari vuotta vaan ei auta ei. pitääkö antaa oikein kunnon selkäsauna vai mikä avuksi? on kokeiltu huonearestit, pelikiellot ja tukistettukin. on yritetty puhua, menee 5min niin sama jatkuu. hetkeksi kun selkänsä kääntä niin jo tyttö tulee itkien. poika saa kyllä huomiota. meillä myös sylitellään ja suukotellaan-rakastetaan-monesti joka päivä joten senkään puutetta se ei ole. lyöminen jatkuu. sydäntä särkee kun joutuu hermostumaan jatkuvasti. auttakaa..

Pelikiellot? Ei ehkä kannattaisi pelata ollenkaan, jos lapsella on vakeuksia itsehillinnän kanssa. Onko taustalla muita ongelmia, joista voisi oirehtia? Onko eroa? Riitaa? Muuttoa? Monesti sanotaan, että lapsella menee noin pari vuotta ennen kuin alkaa kunnon oirehtiminen esim. vanhempien erosta. Ehkä sisaruskateus on nyt kovimmillaan?

No jos viisivuotias on noin väkivaltainen, se ei ole normaalia...

Tukistaa et saa (lain mukaankaan), se ei ainakaan auta oppimaan väkivallatonta käytöstä. Kunnon rangaistukset, JOKAISESTA väärästä käytöksestä, jäähylle vaikka koko päiväksi ja viikoksi ja kaikki kiva pois, menee pikkuhiljaa jakeluun.

Mutta kuulostaa siltä, että saatatte tarvita myös ulkopuolista apua.

haeppas apua ulkopuoliselta, ei kannata jäädä yksin miettimään kun ulkopuolinen ammattiauttaja näkee asiam ihan toisin silmin ja voi löytää teille sopivat jutut helpommin. VOIMIA!

Palkitkaa hyvästä käytöksestä. Se on tehokkaampaa kuin rangaistus huonosta käytöksestä. Ja antakaa hänelle kahdenkeskistä aikaa. JOllei lapsi saa tarpeeksi huomiota, hän hakee sitä myös negatiivisin keinoin.

oletko kokeillut kiinnipitämistä sylissä? eli pidät poikaa kunnon otteella niin kauan että rauhoittuu.. meillä se toimi, ja poika huusi, kiljui ja sylki .kun oli rauhoittunut irrotin otteen ja poika oli aivan vetelä ja rauhallinen..siitä taas jatkettiin hyvillä mielin:)

tiedän ettei saa tukistaa lain mukaan. vaan onpa muakin tukistettu ja piiskaakin olen saanut. silloin tiesin että miksi. muuttoa meillä on monta takana. ei eroja tai riitoja sen kummemmin. lyöminen alkoi oikeastaan jo silloin kun tyttö syntyi. kateus? sitten tuli uhma ja kaikki vaan paheni. poika ei pelaa usein. ja tietää jopa itse sanoa koska ei saa pelata ja miksei. jäähyt ei auta. on peruttu kivoja menoja kuten liikennepuisto. sanoin ettei mennä ennen ku alkaa olemaan kunnolla. oon kyllä ajatellut että olis varmaan aika ottaa yht. lapsipsykologiin. josko hän vois auttaa. tietenkin taas toinen juttu, nyt eivät ole olleet hoidossa kun vaihdoimme paikkakuntaa->tilanne pahentui sinä aikana. eli ei siis ikäisiään kavereita. tai oikeastaan niitä ei ole ollut aikoihin. lastensuojelun perhetyö alkaa vasta loppukesästä. sitä odotan kovasti..

Tehkää yhdessä käyttäytymistaulukko. Lapselle voisi puhua kiltteystaulukosta, ja hän saa sen itse kanssasi tehdä ja suunnitella. Siihen sitte laitatte rukseja hyvästä käytöksestä, ja huonosta poistuu. Kun on tietty määrä kerätty, saa tarran, ja jos ei tehoa, niin vaikka kahdesta tarrasta (aluksi, jos on kovin vaikeaa olla kiltti) saa jonku suuremman palkinnon. Siitä se lähtee.

Alkuperäinen kirjoittaja suruinen:
tiedän ettei saa tukistaa lain mukaan. vaan onpa muakin tukistettu ja piiskaakin olen saanut. silloin tiesin että miksi. muuttoa meillä on monta takana. ei eroja tai riitoja sen kummemmin. lyöminen alkoi oikeastaan jo silloin kun tyttö syntyi. kateus? sitten tuli uhma ja kaikki vaan paheni. poika ei pelaa usein. ja tietää jopa itse sanoa koska ei saa pelata ja miksei. jäähyt ei auta. on peruttu kivoja menoja kuten liikennepuisto. sanoin ettei mennä ennen ku alkaa olemaan kunnolla. oon kyllä ajatellut että olis varmaan aika ottaa yht. lapsipsykologiin. josko hän vois auttaa. tietenkin taas toinen juttu, nyt eivät ole olleet hoidossa kun vaihdoimme paikkakuntaa->tilanne pahentui sinä aikana. eli ei siis ikäisiään kavereita. tai oikeastaan niitä ei ole ollut aikoihin. lastensuojelun perhetyö alkaa vasta loppukesästä. sitä odotan kovasti..

Siis kolme vuotta olette antaneet lyödä siskoaan? Millainen ihminen sallii lähes 3 vuotta pahoinpitelyn? Ihan tosi, se on lapsi ja kyllä aikuisen tarvii saada toisen lyöminen loppumaan! Jos et itse pärjää, ota VÄLITTÖMÄSTI yhteyttä jonnekin, neuvolaan tms. Ei loppukesästä vaan heti. Äläkä enää selittele, haluatko pienemmän kärsiväna arvottomuuden tunteesta kun on nyrkkeilysäkkinä?

Alkuperäinen kirjoittaja mää:
oletko kokeillut kiinnipitämistä sylissä? eli pidät poikaa kunnon otteella niin kauan että rauhoittuu.. meillä se toimi, ja poika huusi, kiljui ja sylki .kun oli rauhoittunut irrotin otteen ja poika oli aivan vetelä ja rauhallinen..siitä taas jatkettiin hyvillä mielin:)

juu on sitäkin harjoitettu silloin kun on saanut kunnon raivarin. mutta tässä tilanteessa vaan lyö ja siinä se, ei auta ku rangaista.

hyvästä käytöksestä on aina kehuttu. ja on myös sanottu että jos on hienosta niin pääse johonkin mukaan tms.

ollaan kokeiltu kaikki keinot. siis ihan kaikki. olen jo miettinyt sitäkin, että pitääkö poika laittaa hetkeksi johonkin sijaiskotiin että oppii tavoille. tosiaan, ollaan tässä yksin. ei ole isovanhemmat auttelemassa. ja poika kuvittelee että mamma antaa tehdä kaiken mitä haluaa kun aikaisemmin meidän vanhempien käskyt kumottiin "no älä ny, anna ny vähä...."

pari kertaa vuodessa saadaan lapset johonkin yökylään. tietenkin he osaavat sitä kaivata..ja niin kaipaamme me vanhemmatkin. hermot on kummallakin kireällä..ja lievä masennus ei helpota tilannetta..

Alkuperäinen kirjoittaja Help:

Siis kolme vuotta olette antaneet lyödä siskoaan? Millainen ihminen sallii lähes 3 vuotta pahoinpitelyn? Ihan tosi, se on lapsi ja kyllä aikuisen tarvii saada toisen lyöminen loppumaan! Jos et itse pärjää, ota VÄLITTÖMÄSTI yhteyttä jonnekin, neuvolaan tms. Ei loppukesästä vaan heti. Äläkä enää selittele, haluatko pienemmän kärsiväna arvottomuuden tunteesta kun on nyrkkeilysäkkinä?

Mä olen kanssa tämän pienen siskon puolella. Jos kolme vuotta elää väkivallan alla, niin jos se vaikuttaa aikuisen itsetuntoon, niin kuinka vaikuttaa lapsen itsetuntoon?

Siis kolme vuotta olette antaneet lyödä siskoaan? Millainen ihminen sallii lähes 3 vuotta pahoinpitelyn? Ihan tosi, se on lapsi ja kyllä aikuisen tarvii saada toisen lyöminen loppumaan! Jos et itse pärjää, ota VÄLITTÖMÄSTI yhteyttä jonnekin, neuvolaan tms. Ei loppukesästä vaan heti. Äläkä enää selittele, haluatko pienemmän kärsiväna arvottomuuden tunteesta kun on nyrkkeilysäkkinä?[/quote]

just. no toi auttokin paljon. me ollaan yritetty KAIKKEA! on ollut perhetyö, neuvolan perhetyö, sossus ollaan puhuttu, rangaistu, rakastettu, ollut kiltteystaulukko, jäähyt, pelikiellot, arestit, yhteiset hetket, iltasadut, peitteleminen, syli ja rakkaus mutta ei auta ei...ainoa mitä ei olla kokeiltu on kunnon selkäsauna vaan kun ei luonto salli sellasta tehä. JA SÄ KEHTAAT SANOA ETTÄ SALLITAAN PAHOINPITELY!!!??? perhetyö ei voi alkaa ennen ku syksyllä. perjantaina juuri siitä puhuin sosiaalityöntekijän kanssa. kyllä voi vittu millasia ihmisä täälläkin on! ei .......sä kuvittelet etä me ollaan vaan katottu läpi sormien. OLEN PYYTÄNYT APUA MUTTA KUN KUKAAN EI AUTA!!! KUKAAN EI VOI AUTTAA!! JA HAISTA SINÄ KUULE PITKÄ.......ollaan niin YKSIN tämän asian kanssa. olen myös pyytänyt tukiperhettä.hoitopaikkahakemuksia odottelen että saadaan lapset hoitoon vielä tänä vuonna. ymmärrätkö sä että mikään näistä ei tapahdu hetkessä? kyllä minä ottaisin heti sen perhetyön ja hoitopaikan lapsille, samoin psykologille aika mutta kun niissä on JONO.

No tuo kielenkäyttö jo selittikin paljon. Aika rumaa tekstiä, joten jos lapsikin tuollaista oppii en ihmettele hänenkään käytöstä. TOivottavasti ette aikuiset keskenään tuollain keskustele kuten sinä täällä? Hui.
Onko lapsi tutkittu adhd varalta tai muuta?

Vaikealta kuulostaa. Entä joku pidempiaikainen rangaistus? Lempilelut pois tai vaikka lelut kokonaan pois, tietokone kokonaan pois jne?

Minkälainen lapsi muuten on? Osaako asettua toisen asemaan muissa tilanteissa? Keskittyykö, onko vuorovaikutuksessa aikuisten ja lasten kanssa? Onko lapsi hoidossa tai kerhossa, onko kavereita?

Alkuperäinen kirjoittaja TEE:
Tehkää yhdessä käyttäytymistaulukko. Lapselle voisi puhua kiltteystaulukosta, ja hän saa sen itse kanssasi tehdä ja suunnitella. Siihen sitte laitatte rukseja hyvästä käytöksestä, ja huonosta poistuu. Kun on tietty määrä kerätty, saa tarran, ja jos ei tehoa, niin vaikka kahdesta tarrasta (aluksi, jos on kovin vaikeaa olla kiltti) saa jonku suuremman palkinnon. Siitä se lähtee.

Anteeksi, ei ole tarkoitus loukata, mutta näistä tarroista ja muista ei ole mitään apua näin vaikeissa tilanteissa. Normaalien lasten kanssa kyllä. Meillä ei ole puoliksikaan ollut noin hankalaa kuin ap:lla, mutta se olisikin ollut helpooa jos ongelma olisi tarroin ratkaistavissa.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
No tuo kielenkäyttö jo selittikin paljon. Aika rumaa tekstiä, joten jos lapsikin tuollaista oppii en ihmettele hänenkään käytöstä. TOivottavasti ette aikuiset keskenään tuollain keskustele kuten sinä täällä? Hui.
Onko lapsi tutkittu adhd varalta tai muuta?

Pahoittelen kielenkäyttöäni. en yleensä noin mutta tuo sai vaan kiehumaan.. Miksi tässä nyt alettiin minua syyttämään? kun minä oon kaikkeni tehnyt ja yrittänyt. pyytänyt apuakin useasta paikasta. mutta mitä voin tehdä? jos en saa loppumaan lyömistä, minua syytetään. tuntui pahalta... :/
ei ole tutkittu ADHD:ta, on käynyt sekin mielessä..siksikin ajattelin aikaa sinne lapsipsykologille. mutta kuten kerroin, lievä masennus ja lisäksi taloudellinen ahdinko kiristävät omia hermoja. ollaan käyty läpi tosi rankka elämä, monta muuttoa joista en todellakaan itsekään nauti. nyt on hyvä. ei enää muuttoja.

Pisti yksi asia silmään; pelikielto. Mitä tuon ikäinen pelaa ja kuinka paljon? Meillä tuon ikäinen vasta rupesi tutustumaan tietokoneen käyttöön, todella "mukavilla" peleillä ja rauhallisilla esim. muumit.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vaikealta kuulostaa. Entä joku pidempiaikainen rangaistus? Lempilelut pois tai vaikka lelut kokonaan pois, tietokone kokonaan pois jne?

Minkälainen lapsi muuten on? Osaako asettua toisen asemaan muissa tilanteissa? Keskittyykö, onko vuorovaikutuksessa aikuisten ja lasten kanssa? Onko lapsi hoidossa tai kerhossa, onko kavereita?

lapsi osaa keskittyä, oppii nopeasti uusia asioita. osaa jakaa(toisinaan), on sosiaalinen ja saa nopeasti uusia ystäviä. oppi jo 2v käyttämään tietokonetta (käynnistää, nettiin ja pelaamaan). on omatoiminen. hoitoa haetaan mutta sekin vie aikansa, sitä ennen kaverit vähissä.

Alkuperäinen kirjoittaja yks.:
Pisti yksi asia silmään; pelikielto. Mitä tuon ikäinen pelaa ja kuinka paljon? Meillä tuon ikäinen vasta rupesi tutustumaan tietokoneen käyttöön, todella "mukavilla" peleillä ja rauhallisilla esim. muumit.

meillä poika käytti tietokonetta jo 2v. pelaa max 2h päivässä, tunti kerrallaan jos sitäkään. ei ole päivittäistä. ulkoillaan paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja yks.:

meillä poika käytti tietokonetta jo 2v. pelaa max 2h päivässä, tunti kerrallaan jos sitäkään. ei ole päivittäistä. ulkoillaan paljon.

HUH!!!

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
säännöllinen rytmi arkeen ja ehdottomasti kunnon rajat, joista ei lipsuta..:)

sitä työstetään ja ollaankin edistytty. syömiset on ajallaan ym. tosin kun vielä tuo nuorimmainen 1v vie paljon aikaa. asioiden hoitaminen myös rajoittaa hieman kun jatkuvasti pitää laukata jossain hoitelemassa ja selvittämässä juttuja. mutta ole huomannut että nyt muuton jälkeen ollaan oltu paljon enemmän kotona kuin ennen. aikaisemmin käytiin joka päivä jossain autolla, nyt voi mennä kolmekin päivää että ollaan vaan kotona, mitä nyt ruokakaupassa käydään ja sinnekkin kävellen. mä kovasti odotan että lapset pääsisivät hoitoon, saisivat omanikäisiään kavereita.

tuntuu hirveältä kun joka päivä joutuu hermostumaan, siitä pojankin kanssa juteltiin. hän sanoi juuri " jos oon kunnolla enkä kiusaa siskoa, niin voidaan sitten mennä sinne puistoon..". olen huomannut myös että hän ei aina tiedosta lyöneensä.

tyttö juuri potkaisi veljeään, ilman syytä...että näin meillä. kyllä osaa tuo tyttökin.

Yhteistyössä