Mitä ihmettä tässä pitäisi tehdä/toimia? (lapsen pahoinpitelyä?)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Poikamme kaveri oli käymässä.Tämä poika kertoi kuinka häntä ja pikkuveljeään lyödään ( puhui isästään) jos hän tai pikkuveljensä ovat tuhmia. Sanoi näin "sitten housut nilkkoihin ja sitten tulee ja kovasti piiskaa, tai sitten ottavat niskasta kiinni".

Pojasta tämä oli ihan normaalia, puhui asiasta ihan normaalisti,kyseessä on aika villi tapaus. Hän on monesti sanonut, että onpa teillä kiva olla. Olen kertonut , että meillä ei ketään satuteta, mutta huudetaan kyllä välillä niin paljon kuin ääntä lähtee, mutta ei lyödä jne.

Tuli niin kovin surullinen mieli tästä. =(

todellakin lapset osaavat puhua palturia. meillä tyttö 3v on yllättänyt tässä kesän aikana niin monesti että huh...onneksi on hyviä kavereita naapurit ni eivät ole heti ilmoittelemassa sossuun vaan tulevat naureskellen kertomaan näitä juttuja meille.

Jos on totta, niin ilman muuta lastensuojelutapaus. Varauksella kuitenkin suhtautuisin, koska osa lapsista on kovia sepittämään juttuja. Esim. isompi kaveri voinut pelotella tuollaisella ja nyt kertoo ns. totena. Usein kovin kaltoinkohdellut lapset eivät uskalla puhua kotioloistaan, mutta tietenkin niitä poikkeuksiakin on. Jotenkin yrittäisin selvittää onko perää, oisko vaikea mainita neuvolassa?

Hmm... vaikea juttu kun lapset tosiaan puhuvat joskus mitä sattuu. Meidänkin poika sanoi kerran, et älä äiti hakkaa, ja EN TODELLAKAAN LYÖ LASTANI!!! Mut tosi inhottavaa, jos saavatnoin kovasti selkään :(, millähän tuosta saisi varmuuden...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
todellakin lapset osaavat puhua palturia. meillä tyttö 3v on yllättänyt tässä kesän aikana niin monesti että huh...onneksi on hyviä kavereita naapurit ni eivät ole heti ilmoittelemassa sossuun vaan tulevat naureskellen kertomaan näitä juttuja meille.

Meillä myös poika 3,5 v. on erittäin kova keksimään juttuja tyyliin, isä suuttui mulle ja löi/potki mua. Todellisuudessa isä suuttu ja vei jäähuoneeseen jne... Puhuu myös usein mummolassa, että äiti ei anna mitään ruokaa mulle, vaikka oikeasti ruokaa kyllä piisaa yli pojan ruokahalunkin jne...Toivottavasti siis kaikki ihmiset eivät ihan usko noita juttuja tai meilläkin on sossut ovella kohta...

Alkuperäinen kirjoittaja varauksella:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Meillä myös poika 3,5 v. on erittäin kova keksimään juttuja tyyliin, isä suuttui mulle ja löi/potki mua. Todellisuudessa isä suuttu ja vei jäähuoneeseen jne... Puhuu myös usein mummolassa, että äiti ei anna mitään ruokaa mulle, vaikka oikeasti ruokaa kyllä piisaa yli pojan ruokahalunkin jne...Toivottavasti siis kaikki ihmiset eivät ihan usko noita juttuja tai meilläkin on sossut ovella kohta...

Painovirhepaholainen, ei meillä mitään jäähuonetta ole vain jäähyhuone;)

Oli aikoinaan tuollainen hoitolapsi, arka joka moisia kertoili. Kävin illalla juttelemasssa ja antoivat selkään, normaalikasvatus heillä.
Tein ilmoituksen ja lapset otettiin huostaan mutta ainakin poika pahoin häiriintynyt.

Meillä 5 vuotias poika sepitti minulle että mummulassa ei saa kunnon ruokaa ollenkaan. Eikä saanu vetää päiväunia vaikka hän olisi halunnut. Todellisuudessa poika nousi ruokapöydästä =) eli saattavat olla aivan mahdottomia sepittäjiä

Alkuperäinen kirjoittaja ilmoitus vaan:
Lapsilla ei pidä olla mitään jäähyhuonetta, kauheaa kuten mulla komero ja ikuinen pimeänpelko

No meillä se jäähyhuone= oma huone. Jäähypenkki ei toiminut, joten samalla periaatteella viedään sitten omaan huoneeseen rauhoittumaan. Ei herranen aika mihinkään komeroon lukita(tai edes lukita), halloo...

Yhteistyössä