Alkuperäinen kirjoittaja pikku-lumikko:Alkuperäinen kirjoittaja essi2006:Alkuperäinen kirjoittaja pikku-lumikko:Alkuperäinen kirjoittaja essi2006:Ja ne on turhaa puhetta ne työvoima pula jutut(tai pääkaupunki seudulla ehkä näin on)mutta muualla esim.täällä missä asun niin on monta lähi/sairaanhoitajaa työttömänä.Ja auta armias jos on joku paikka auki niin miljoonasti hakijoita joten tohon työvoima pulaan en oikein jaksa uskoa.
Katsoppa ihan huvikses työkkärin sivua ja tuu sen jälkeen sanomaan, että onko pulaa. Ja ihan voit vaikka tehyn lehdestä vilkasta, kun toista sataa paikkaa on auki |O
Joo lähin työpaikka minulle olisi 400km päässä siis koulutusta vastaava.(en ole kyllä vielä valmistunut eli koulu kesken,mutta katsoin tilanetta jos olisin valmistunut jo)Kuten kirjoitin niin pääkaupunki seudulla tilanne on tämä eli työpaikkoja saa vaikka valita,mutta tuuppa tänne kehäkolmosen ulkopuolelle niin tilanne on aivan toinen...valitan...
Sattumoisin asun kyllä kaukana kehä kolmosesta ja sijaisuuksia saa tehdä niin paljon kun sielu sietää. Vilkaseppa tota mun aiempaa viestiä, muokkasin sitä. Eli ongelma on se että nuo on avoimia paikkoja. Ja tuossa on vain osa siitä.
Ja se suurin ongelma on kun ei ole sijaisia. Ja AINA on joku sairas. Itsekkin olen tehny sijaisuuksia ja niitä saa tehdä ihan täyspäiväisesti. Koska sijaisia ei ole.
Se on vaan hyvä jos teillä siis siellä missä asut niin tilanne on että kaikille löytyy töitä.Täällä missä asun niin nyt uusimpana kaupunki on kaikessa viisaudessaan päättänyt että sijaisia ei saa palkata mihinkään kaupungin omistamaan laitokseen/sairaalaan.Tuttuni yhdessä paikassa töissä ja sanoi että kohta he kaikki on jossain "hermolomalla"että kaikki on aivan puhki.Tätä en tajua ja toivon että muualla ei ole tälläistä.Itsekkin tunnen muutamia lähi/sairaanhoitajia niin he ovat työttömänä kotona tai saavat jotain viikon sijaisuuksia.Siinä on kauhea homma hommata lapset hoitoon ym..ja aina kun soitetaan(silloin tällöin)niin viet aina eri hoitajalle lapset aina parin päivän-viikon jaksoissa.