mitä ihmettä tää on?? mulle tulee ihme röyhtäsyjä jotka aisee pahalle ja maistuu kananmunalle =(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ninnu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

ninnu

Vieras
nyt ihan lyhyessä ajassa tullut
aamulla kun herään tai esim viikonloppuna kahvin +pullan jälkeen.

röyhtäyttää koko ajan ja sitten se maku on jotain ihan järkyttävää mä kuvailisin sitä kanamunaröyhtäsyks pahaks sellasdeks vaikken nyt kanamuniakaan oo syönyt.

eilen ei ollut mutta äskön tuli röyhy jossa vähän taas samaa alkavaa makua =(

mä hinkkaan hampaitani joka välissä ja purkkaa mässytän mutta ei se tota lievennä yhtään.

Ylivoimaisesti yleisin syy on puutteellinen suuhygienia, jolloin suun bakteeritoiminta tuottaa pahanhajuisia rikkiyhdisteitä. Kyseessä voivat olla pelkät huonosti puhdistetut hampaat, hammasvälit, kieli tai proteesit tai sitten tulehdukset, kuten hammasmätä (ks. «Karies (hampaiden reikiintyminen)» 1) ja ientulehdus (ks. «Ientulehdus (gingiviitti)» 2).

Harvinaisempia syitä ovat nielun, nenäkäytävän tai poskiontelon tulehdukset, lapsilla suurentunut kitarisa. Myös syljen erityksen väheneminen tai suun kuivuminen suuhengityksen vuoksi voi aiheuttaa pahanhajuista hengitystä, jälkimmäinen erityisesti aamuisin. Joskus pahanhajuiseen hengitykseen löytyy syy vielä syvemmältä keuhkoputkista tai ruokatorvesta. Ilmeisenä syynä uloshengitysilman epämiellyttävään hajuun voivat olla nautinto- ja ravintoaineet, erityisesti valkosipuli, tupakka ja alkoholi, tai lääkeaineet, kuten isosorbididinitraatti (pitkävaikutteinen nitrolääke) tai disulfiraami ("antabus").

Ne tuleekin vatsasta eikä hampaista. Ilmaa vatsassa tai liikaa vatsahappoja. Ehkä. Oletko syönyt jotain erityistä viime päivinä? Kokeile närästyslääkettä esim. Rennie, tai sitten ihan perinteinen Samarin.

tulee vatsasta mutta oon koittanut jos hammastahnan maku lievittäs..

tosiaan tätä ei oo joka päivä saattaa olla että on kuukausi välissä ja sitten taas n. päivän verran kestää aamulla herää niin ei tuu.
niinkun nytkin oli viimeks sunnuntaina eilininen ok ja nyt on tutkinta vaihe menossa että ei kai taas..

Ostin k-kaupasta Sun mysliä. Muutaman tunnin sisällä alkoi tulla hiilihappoisia mädältä lemahtavia röyhtäyksiä. Vähitellen olo paheni ja myös mädän löyhkä oli niin järkyttävä, että piti ensin vetää keuhkot täyteen ilmaa, sitten röyhtästä ja henkäistä keuhkot tyhjäksi, samalla nenästä kiinni pitäen. Sitten makasin n. 3 vuorokautta suihkussa pyyhkeistä tehdyn "patjan" päällä. Vesiripuli ja oksennukset suoraan viemäriin, kun ei ollut enää voimia edes nousta pöntölle. Parin viikon päästä söin samasta pussista mysliä uudelleen. Taas alkoi sama ja totesin, että kyseinen Sun mysli on saastunut jostain bakteerista. Tämän jälkeen en ole enää kyseistä merkkiä ostanut.

Yhteistyössä