Mitä ihmettä tää oli?? (raskaudesta )

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sisu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sisu

Aktiivinen jäsen
15.10.2007
20 985
2
36
Illan ja yöllä vähän supisteli, ei kovasti, eikä hälyyttävän kipeesti, mutta suht tiheesti. Mut sit yks kaks yllättäen supistukset alko tuntua kohdunsuulla, tai jossain siellä sisällä, uumenissa... (hankala selittää ). Viiltävä, ja vihlova kipu, lähinnä ikävän tuntunen, osa kävi ihan kipeetä, mutta osa ei. Ikinä aikasemmin ei ole ollu tämmöstä tuntemusta :o Mikähän se oli? Osaako kukaan sanoa juuta tai jaata asiaan?
Menossa rv 34+1

oliko varmasti supistuksia? Myös vauvan pään liikkeet aiheuttaa voimakasta kipua joskus. Mulla ainakin vauvat on "porannu" päällä tuonne alas niin että on sattunut tosi kovasti.

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
ehkä muutoksia kohdunsuulla? emmä tiiä..onko vauva laskeutunu tai jotain muuta tuntemuksia?

Ei, siis alhaallahan se viihtyy, mut pää tuntu illalla eilen vielä ihan selvästi vasemmalla puolella, paino lantiota vasten sitä, ja oli hankala istuakin... Maanantaina on kyllä lääkärineuvola, mut jos nää jatkuu tänään, niin uskaltaakohan sitä odottaa vkl yli...?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
oliko varmasti supistuksia? Myös vauvan pään liikkeet aiheuttaa voimakasta kipua joskus. Mulla ainakin vauvat on "porannu" päällä tuonne alas niin että on sattunut tosi kovasti.

Esikoisen aikaan se pää oli ihan eri tuntunen kun nää kivut. Ja hän laskeutu jo ennen ev 30 täyttymistä, ja kiinnittykin kanavaan aikasin, kun meinasi syntyä etuajassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Nepsutin:
Oisko ne niitä ns. sukkapuikkosupistuksia? Mulla ainakin tuli muutamia sellasia, että ihan ku oltais puukolla pistelty sinne kohdunsuulle..

Vähän joo... Hankala selittää, mille ne tuntu, mut ei ainakaan hyvälle!! :(

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Esikoisen aikaan se pää oli ihan eri tuntunen kun nää kivut. Ja hän laskeutu jo ennen ev 30 täyttymistä, ja kiinnittykin kanavaan aikasin, kun meinasi syntyä etuajassa.

kannattaa varmaan olla neuvolaan yhteydessä ettei mitään yllätyksiä sitten tule. Toivotaan ettei ole mistään vakavasta kyse eikä vauva ihan vielä meinaa syntyä :)

Alkuperäinen kirjoittaja Tuuulis:
Pitäskö sun soittaa neuvolaan? Jos vaikka pääsisit tännään tarkistukselle, niin voisit sitten olla rauhallisin mielin viikonlopun?

:kieh: Pitäis lähtee 90km päähän sairaalan näytille, kun oma terkka on lomalla tän viikon. Mut seurailen kyllä tän päivän, ja soitan vähintään synnärille, jos vielä jatkuu.

Mulla oli noita kanssa aika paljon lopussa, sukkapuikkopistoksia ja tiheää supistelua. Ei kyllä saanu vaan mitää aikaseks, ei nuutoksia. Vähän vauva lopussa laskeutui, muttei paljoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Mulla oli noita kanssa aika paljon lopussa, sukkapuikkopistoksia ja tiheää supistelua. Ei kyllä saanu vaan mitää aikaseks, ei nuutoksia. Vähän vauva lopussa laskeutui, muttei paljoa.

Kuvailepa sinä, mille ne sukkapuikkosupistukset tuntuu... Minä en osaa näitä omia tuntemuksiani oikein kuvata kunnolla... :ashamed: Onkohan samasta kuitenkin kyse?

Mulla ollu molempien raskauksien loppupuoliskolla tuommosia ns. sukkapuikkokipuja, eniten iltaisin ja alkuöisin. Sain ne loppumaan panadolilla ja levolla. Ei oo siis mitään vaarallista todennäköisesti sinunkaan kohdalla. Ei vaan oo mukavan tuntosta kun tuntuis siltä että vauvan päässä ois ainaki kymmenen sukkapuikkoa joilla se tuikkii kohdunsuulle, yleensä mulla ne vauvat juuri mylläsivätkin kovasti aina silloin kun eniten kävi kipeää :/

Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:

Kuvailepa sinä, mille ne sukkapuikkosupistukset tuntuu... Minä en osaa näitä omia tuntemuksiani oikein kuvata kunnolla... :ashamed: Onkohan samasta kuitenkin kyse?

Kiristi vatsaa ja pisti/tuikki johonkin kohtaan vatsaan ja/tai alakertaan "tohon vähän sisemmäs"

Alkuperäinen kirjoittaja saija:
Mulla ollu molempien raskauksien loppupuoliskolla tuommosia ns. sukkapuikkokipuja, eniten iltaisin ja alkuöisin. Sain ne loppumaan panadolilla ja levolla. Ei oo siis mitään vaarallista todennäköisesti sinunkaan kohdalla. Ei vaan oo mukavan tuntosta kun tuntuis siltä että vauvan päässä ois ainaki kymmenen sukkapuikkoa joilla se tuikkii kohdunsuulle, yleensä mulla ne vauvat juuri mylläsivätkin kovasti aina silloin kun eniten kävi kipeää :/

Sulla ei siis aiheuttanu nuo mitään muutoksia kohdunsuulla? Mulla kun on jo sen verran (taas ) supistellu, et kaulaa on n. 1cm jäljellä, ja sekin pehmee ja myös sisäsuu on pehmentyny, mutta vielä kiinni, niin mietin tässä, et uskaltaako tätä sit pitää viikonlopun yli, kun on jo paikat kuitenkin avautumassa muutenkin... :/ Maanantaina olis kyllä lääkärineuvola, mutta uskaltaako odottaa sinne asti.......?

Alkuperäinen kirjoittaja Nöpö-Jalmari:
Sisu!
sukkapuikkosupistus on juuri tuollaanen.. Mulla oli noita tosi paljon viime raskaudessa..
Teki välillä tosi ikävää, niinku olis suonta vetäny tuolta sisältä.. :ashamed:

Oukei. No, kuulostelen nyt, et alkaako ne uudestaan vielä. Jos alkaa, niin pitää sit soittaa synnärille

Sulla ei siis aiheuttanu nuo mitään muutoksia kohdunsuulla? Mulla kun on jo sen verran (taas ) supistellu, et kaulaa on n. 1cm jäljellä, ja sekin pehmee ja myös sisäsuu on pehmentyny, mutta vielä kiinni, niin mietin tässä, et uskaltaako tätä sit pitää viikonlopun yli, kun on jo paikat kuitenkin avautumassa muutenkin... :/ Maanantaina olis kyllä lääkärineuvola, mutta uskaltaako odottaa sinne asti.......?

sitä vaan että vaikka lähtiskin synnytys käyntiin niin ne ei enää ala estää sitä. siinä mielessä on turhaa istua autossa ensin pitkään niin että pääset ronkittavaks. että jos olisin sinä niin ottaisin varmaan viikonlopun rauhallisesti jos alkaa noi supparit tulla useammin.

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:

sitä vaan että vaikka lähtiskin synnytys käyntiin niin ne ei enää ala estää sitä. siinä mielessä on turhaa istua autossa ensin pitkään niin että pääset ronkittavaks. että jos olisin sinä niin ottaisin varmaan viikonlopun rauhallisesti jos alkaa noi supparit tulla useammin.

No niin. Totta tuokin. Mutta en mä ihan vielä haluais kuitenkaan tätä pukata maailmaan. Ja kokemusta on siitäkin, että supistukset oikeesti kovenee ja tihenee sisätutkimuksen jälkeen... :/ Tietysti tää tulee kun oma terkka on lomalla, eikä se lastenneuvolan muikkeli älyä mitään tän päälle... :|

Yhteistyössä