Mitä ihmettä , rikoinko nyt jotain ystävyyskoodia muka ? En ymmärrä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana nyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Luettuani ekan viestin pelkästään vastaan, että

ystävystyttäsi pettäjän puolison uuden naisen kanssa, ikäänkuin hyväksyt sen pettämisen, eipä ihme että kaverisi närkästyi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kia:
Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Vaikka totuus on, että erossakin on yleensä syynsä molemmissa, niin varsinkin tuollaisessa tilanteessa jossa ero johtuu uskottomuudesta, niin YSTÄVIEN tehtävä on TUKEA sitä petettyä eikä olla mikään pirun puolia valitsematon sveitsi.

Eikös ystävien tehtävänä ole yleensäkin kuunnella, tukea ja auttaa silloin kun ystävällä on vaikeaa.

Piia tarvitsisi nyt ystäviä jotka ymmärtävät miten vaikeaa hänellä on. Sitä sinä et ole ollut, kun olet ystävystynyt tämän uuden naisen kanssa.

Tämä on niin totta! Mikä ystävä se sellainen on joka ei kriisissä ole ystävänsä puolella, vaan yrittää olla puolueeton. Ei ainakaan auta sellainen ystävä asiaa yhtään. Itsellä lähinnä menisi hermo sellaiseen. Ja kaiken lisäksi jos mies on PETTÄNYT niin se on silloin tehnyt väärin ja siinä varsinkin jos yrittää olla puolueeton, niin vaikuttaa kylä enemmän miehen ystävältä.

No kuten jo kerroin, olen tukenut ja olen tukena ja tuen jos tarvitsee. En minä heti hypännyt ystävystymään tämän Marjan kanssa. Vasta muutama viiko sitten olemme tutustuneet ja ikävä kyllä,hän vaikuttaa ihan mukavalta - miksi valehtelisin ?

No ei kai sinun tarvitse valehdellakaan, mutta älä nyt vain sille Piialle mene sanomaan, että "vaikuttaa ihan mukavalta".

Mun mielestä vika on Antissa, ei kummassakaan naisessa. Tilanteita on niin monenlaisia ja tunteilleen ei voi mitään.
Omat ystävyyssuhteeni eivät katkeile kenenkään miehen takia, tai heidän uusien puolisoidensa takia. Olisivathan nämä kaksi naista saattaneet tavata ja ystävystyä sattumaltakin ja vasta myöhemmin selvitä, että on ystävän exän uusi.

Alkuperäinen kirjoittaja +++:
Mun mielestä vika on Antissa, ei kummassakaan naisessa. Tilanteita on niin monenlaisia ja tunteilleen ei voi mitään.
Omat ystävyyssuhteeni eivät katkeile kenenkään miehen takia, tai heidän uusien puolisoidensa takia. Olisivathan nämä kaksi naista saattaneet tavata ja ystävystyä sattumaltakin ja vasta myöhemmin selvitä, että on ystävän exän uusi.

No eihän tuo Antti liity tähän juttuun oikeastaan mitenkään ja kyllähän hänenkin kohdallaan pätee tämä "tilanteita on monenlaisia ja tunteilleen ei voi mitään".

Vasta muutama viiko sitten olemme tutustuneet ja ikävä kyllä,hän vaikuttaa ihan mukavalta - miksi valehtelisin ?

Ehkä tässä syy miksi "Pia" ei halua olla enää tekemisissä kanssasi?

Antti ja Marja kuitenkin rikkoivat hänen perheensä ja lastensa kodin. Hänen ystävänsä vielä hieroo suolaa haavoihin.

Alkuperäinen kirjoittaja kia:
Vasta muutama viiko sitten olemme tutustuneet ja ikävä kyllä,hän vaikuttaa ihan mukavalta - miksi valehtelisin ?

Ehkä tässä syy miksi "Pia" ei halua olla enää tekemisissä kanssasi?

Antti ja Marja kuitenkin rikkoivat hänen perheensä ja lastensa kodin. Hänen ystävänsä vielä hieroo suolaa haavoihin.

Miten niin hieron suolaa haavoihin. En ole sii Piialle kehunut, että voi miten mukava Marja on jne. Piia tietää, että ollaan oltu siis samoissa juhlissa ja kyläilty puolin ja toisin tuon Marjan kanssa (puolisot mukana, ei kaksistaan ) .

Miten niin hieron suolaa haavoihin. En ole sii Piialle kehunut, että voi miten mukava Marja on jne. Piia tietää, että ollaan oltu siis samoissa juhlissa ja kyläilty puolin ja toisin tuon Marjan kanssa (puolisot mukana, ei kaksistaan ) .
"Piian" käytös on ymmärrettävää, vaikkakin lapsellista. Ei hän oikeasti voi odottaa, että sinä menet takapihalle istumaan siksi aikaa, kun "Antti" ja "Marja" vierailevat teillä. Sun ja miehesi elämä jatkuu "Antin" ja "Piian" erosta huolimatta ja sun miehelläsi on oikeus tavata ystäviään ja sulla olla kotona silloinkin, kun "Antti" tulee käymään.

Minä nyt vieläkin ihmettelen, millä tavalla ap on tämän Piian kanssa jutellut aiheesta ja millä tavalla hän on esim kertonut noista vierailuista. Ja jos ap on ollut Piian kanssa hyviä ystäviä jo vuosia ja Marjan kanssa ollut tekemisissä vasta muutaman viikon, miten ap ja Piia eivät ole käsitelleet aihetta keskenään.

Aina kannattaa ajatella asiat niin että miten itse suhtautuisi tuossa tilanteessa. Minä en enää haluaisi olla tekemisissä sellaisen ystävän kanssa joka olisi pettävän osapuolen uusi kumppani tai siis se kenen kanssa petettiin.
Hyvänpäivän tuttu voisin olla mutten ystävä jonka kanssa ollaan jaettu elämää puolin ja toisin ja joka tietää minusta asioita joita en välttämättä haluaisi menevän kolmannen osapuolen korviin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä nyt vieläkin ihmettelen, millä tavalla ap on tämän Piian kanssa jutellut aiheesta ja millä tavalla hän on esim kertonut noista vierailuista. Ja jos ap on ollut Piian kanssa hyviä ystäviä jo vuosia ja Marjan kanssa ollut tekemisissä vasta muutaman viikon, miten ap ja Piia eivät ole käsitelleet aihetta keskenään.

No miten ihmeessä mun pitäisi siitä jutella ? erikseen oikein ilmoitella ,niinkö ? Tyhmältä tuntuisi. Olen ihan normaalisti kertonut, että joo lltiin viikonloppuna muuten Antilla ku sillä oli tuparit. Jne. En mä ole salaillut tai yksityiskohtaisesti kertoillut mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja PatsyStone:
Aina kannattaa ajatella asiat niin että miten itse suhtautuisi tuossa tilanteessa. Minä en enää haluaisi olla tekemisissä sellaisen ystävän kanssa joka olisi pettävän osapuolen uusi kumppani tai siis se kenen kanssa petettiin.
Hyvänpäivän tuttu voisin olla mutten ystävä jonka kanssa ollaan jaettu elämää puolin ja toisin ja joka tietää minusta asioita joita en välttämättä haluaisi menevän kolmannen osapuolen korviin.

Niin no eikös tämä Marja olekin ap:lle toistaiseksi lähinnä sellainen hyvänpäiväntuttu? Jos on pari kertaa tavannut kun on kyläilty puolin ja toisin, ei kai näitä miehiä voi estää kyläilemästä toistensa luona, ja vaikka puolisoineen? Vai pitäiskö ap:n lähteä ulos siksi aikaa kun Antti ja Marja tulevat kylään? Kyllä aikuisten ihmisten täytyy osata käyttäytyä ja mahtua samaan huoneeseen. Ja ap ja Piia voivat jatkaa ystävyyttään entiseen tapaansa, vaikka Marja joskus miehensä kanssa tulisikin kylään.

Sinä et voi varmaan tehdä toisin mutta ymmärrän että Piia on menettänyt entisen elämänsä, yhteiset illanvietot perheenä ovat mennyttä ja nyt hän ei osallistu niihin vaan Antti ja Marja. Ymmärrän Piiaa siinä että syystäkin ottaa päähän. Ottaa aikaa kunnes Piia saa oman elämänsä taas tyydyttäväksi ja ehkä voi olla sinunkin ystävä sitten paremmin.

Mun mielestä on kyllä tökeröä käytöstä Piialta. Kyllähän sen ymmärtää, ettei se kivalta tunnu. Mutta Antti on kuitenkin miehesi kaveri ja on kyllä outoa jos te ette saisi kahdestaan kyläillä heidän luonaan vaan sun pitäisi aina jättäytyä kotiisi. Kyllä aikuisen ihmisen silti pitäisi osata hallita tunteitaan, eikä laittaa välejä poikki.

Eihän se nyt tarkoita, että jos tutustuu tuon Marjan kanssa, hyväksyisi samalla heidän tekonsa. Jos mun ystävä pettäisi miestään, en mä silti katkaisi välejä ystävääni, vaikka en sitä tekoa hyväksyisikään.

No oletteko te edelleen kutsuneet Piiaa kylään kuten ennen eroa? Jos yhteydenpito on nykyään lähinnä Anttiin ja tämän uuteen puolisoon niin hyvin ymmärrän Piian närkästyksen

Itse en varmaan kertoilisi kuinka oltiin Antin tuperaissa. Ei se tieto varmaan ainakaan yhtään Piaa ilahduta. Antti petti, rikkoi perheen, jatkoi elämää rakastajettarensa kanssa ja juhliin sitten uutta kotia hänen kanssaan. Mun mielestä yleensäkään ei kannata tuossa tilanteessa Antista mitään kertoilla, jos Pia ottaa itse puheeksi niin tietty sit voi puhua.

Varmaan tosi raskasta aikaa Pialle tuo, kaikki sympatiat hänelle.

Ap, kun Antti seuraavan kerran pettää ja vaihtaa lennosta puolisoa, oletko kiinnostunut ystävystymään jälleen uuteen tulevaan puolisoon, vai onko Pian/Marjan ystävyys vielä silloin kiinostavampaa?

Alkuperäinen kirjoittaja harmaana nyt:
Ystäväpariskuntamme ( "Antti" ja "Piia" ) erosi riitaisasti viime vuoden kesänä ( pettämistä ymv oli heillä toisen osapuolen puolelta.. ) .
No, nyt tuon Antti on perustamassa perhettä sen naisen kanssa jonka kanssa petti puolisoaan , sanotaan hänet vaikka Marjaksi.
Ja nyt olen ystävystynyt tämän Marjankin kanssa ja tämä Piia on minulle siitä suuttunut. Hän on poistanut minut FB listoiltaan jne. Ikävää minusta.

En tiedä, miksi minun pitäisi joutua "valitsemaan" joko Marja tai Piia :( Oma Mieheni on hyvä ystävä Antin kanssa, joten sikälikin harmillista jos ei voitaisi olla ystäviä.

Kyllä naisena on vaikea olla.

Pisti silmään kommentti " olit Piian puolella ja parjasitte yhdessä Marjaa" (sanatarkasti en muista mitä ap kirjoitit)
Hyvänen aika, ei ihme että Piia on loukkaantunut ja epävarma, olet hänen kanssaan ruotinut asiaa ja nyt yks kaks yllättäen oletkin tuon parjatun naisen ystävä?? Omituista.

Toivottavasti kummit pitävät yhteyttä kummilapseensa, vaikka vanhemmat ovatkin riitaisasti eronneet. Heidän äitinsä ei ole mitenkään voinut alle vuodessa antaa anteeksi ja hyväksyä tilannetta. Miksi turhaan miettiä sitä, mitä väärää on tehnyt. Jos välttämättä tahdot, niin ajattele tilanne omalle kohdallesi. Jos sinä kokisit Piian kohtalon, niin miltä sinusta tuntuisi? Mitä sinä haluaisit? Sinä et voi nyt enää paljon mitään sille, että välisi häneen ovat heikot. Sinä voit vain lähettää rukouksen yläkertaan, että välinne vielä palaisivat lähelle entistä, jos niin on tarkoitettu. Kaipaatko häntä ystäväksesi?

[Kyllä minä tuin ja olin olkapäänä viime kesänä kun ero tuli ja paljastui pettämiset. Yhdessä parjattiin Marjaa jne.

Niin no ymmärrän kyllä että Piiasta tuntuu että oot takinkääntäjä, ensin olit parjaamassa ja tuomitsemassa Marjaa ja seuraavassa hetkessä hän onkin mukava ja kyläilette ja ootte kavereita.

Mulla oli vastaava kaksinaamanen kaveri kun itse olin tuossa kuviossa "Piia", eli tää kaveri mulle puheli kuinka on hirveä ihminen tämä "Marja" kun eli salasuhteessa mun miehen kaa ja taas vastaavasti "Marjalle" kertoili kuinka ymmärtää kuinka vaikeeta heillä oli mun miehen kaa kun piti multa asioita salailla.

Alkuperäinen kirjoittaja Hei:
Ap, kun Antti seuraavan kerran pettää ja vaihtaa lennosta puolisoa, oletko kiinnostunut ystävystymään jälleen uuteen tulevaan puolisoon, vai onko Pian/Marjan ystävyys vielä silloin kiinostavampaa?

Niin no, enpä mä noiden naisten ystävä ole koska ovat Antin puolisoita.

Alkuperäinen kirjoittaja Piia:
[Kyllä minä tuin ja olin olkapäänä viime kesänä kun ero tuli ja paljastui pettämiset. Yhdessä parjattiin Marjaa jne.

Niin no ymmärrän kyllä että Piiasta tuntuu että oot takinkääntäjä, ensin olit parjaamassa ja tuomitsemassa Marjaa ja seuraavassa hetkessä hän onkin mukava ja kyläilette ja ootte kavereita.

Mulla oli vastaava kaksinaamanen kaveri kun itse olin tuossa kuviossa "Piia", eli tää kaveri mulle puheli kuinka on hirveä ihminen tämä "Marja" kun eli salasuhteessa mun miehen kaa ja taas vastaavasti "Marjalle" kertoili kuinka ymmärtää kuinka vaikeeta heillä oli mun miehen kaa kun piti multa asioita salailla.

Parjasin tosiaan naista kun en tuntenut. Ja tekonsa edelleen tuomitsen. Vaikka eipä hän tiennyt varatun kanssa olevansa.

Parjasin tosiaan naista kun en tuntenut. Ja tekonsa edelleen tuomitsen. Vaikka eipä hän tiennyt varatun kanssa olevansa.

Parjasit ihmistä ketä et edes tuntenut..kertoo aika paljon sinusta.

Niinpä niin, näin se takki kääntyy. Parjasit ja tuomitsit naista tuntematta, ja nyt jo "tuomitset tekonsa paitsi että Marja on kyllä mulle selittäny miten se juttu oikeesti meni ja ei se kuule silleen kato kun joo ja sit me puhuttiin siitä jutusta vielä ja Marjakin sano että Piia on väärässä ja....."

Yhteistyössä