Mitä ihmettä?? Punaisia läiskiä lapsen kaulalla..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
Siis lapselle tulee punaisia läiskiä kaulalle jossa valkoisia näppyjä joita kutiaa, kun maitoa valuu kaulalle mukista juodessa.. Mistä johtuu?? Allergiaa??
Lapsella on muuten tosi hyvä iho eikä mahakaan ole löysä.
Ikää reilu vuosi lapsella.

Alkuperäinen kirjoittaja NewYork:
onko teillä lemmikkejä? jos se läiskä hilseilee keskeltä nii voi olla sientäkin

Ei ole koska itse olen allerginen, ne läiskät ja näpyt laskee noin vartissa kun ruokailu loppunu ja olen kaulan pyyhkiny.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mistä se tulee? Nuo tulee joka kerta kun maitoa menee kaulalle..

Eiköhän se ole sitten aika selvää että se johtuu juurikin tuosta maidosta. Tuleeko ihottumaa esim. poskille jos niihin sivelee maitoa?
Maitoallergiaan ei aina liity suolioireita.

Alkuperäinen kirjoittaja moniallergisen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mistä se tulee? Nuo tulee joka kerta kun maitoa menee kaulalle..

Eiköhän se ole sitten aika selvää että se johtuu juurikin tuosta maidosta. Tuleeko ihottumaa esim. poskille jos niihin sivelee maitoa?
Maitoallergiaan ei aina liity suolioireita.

Joo taitaa tulla, ainaki piemtä punoitusta olen havainnu.. Meillä olen levottomia öitä, tai siis lapsi heräilee paljon niin seki tukis tuota allergiaa varmaan. Iho voi kuiten olla muuten hyvä vaikka ois maitoallergia? Siis ainoastaan reagoi maidon"kosketukseen"??

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
voi käyttää kaura-tai soijamaitoa, mutta suosittelen kyllä lääkärin kanssa juttelemaan asiasta. a etsimään lääkärin joka tietääkin allergioista jotain.

Joo soitan heti maanantaina lääkärille, mietin vaan että jos kokeilen antaa jo noita kaura-ja soijamaitoa kun ikäviä nuo punaiset läiskät.

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
voi käyttää kaura-tai soijamaitoa, mutta suosittelen kyllä lääkärin kanssa juttelemaan asiasta. a etsimään lääkärin joka tietääkin allergioista jotain.

Joo soitan heti maanantaina lääkärille, mietin vaan että jos kokeilen antaa jo noita kaura-ja soijamaitoa kun ikäviä nuo punaiset läiskät.

No mulla on itsellä todella kuiva iho ja jos levittäisin ruokaa siihen niin punaiseksi ja laikukkaaksihan se muuttuu. Enkä ole allerginen millekään ruoka-aineelle.

Voisiko olla myös tätä? Näppyjäkin saan joskus ihan vaan koska iho on niin kuiva. Voisiko rasvata lapsen ihoa huolella kaulalta ja katsoa auttaako tämä?

Lasten parissa kun vielä työskentelen niin oon nänhy samankaltaista. Vaikka iho näyttäisi kimmoisammalta. LAsten iho vaan on minusta herkempi.

Minkä ikänen tenava on kyseessä? Maidonkorvike riippuu vähän siitäkin. Meillä menee vielä apteekin korvike + kalkkilisät. Mut soijamaitoa voi esim. antaa ja vaihtaa jogurtit ja muutkin maidottomiksi. Leivän päälle sinistä keijua, se on maidotonta. Voi olla vähän vaikea tosin saada juomaan tuota "uutta maitoa" kun maistuu aivan erilaiselle. Lääkäriin yhteyttä, mutta sinne maanantaihin on piitkä aika...

Alkuperäinen kirjoittaja allergikon äiti:
Minkä ikänen tenava on kyseessä? Maidonkorvike riippuu vähän siitäkin. Meillä menee vielä apteekin korvike + kalkkilisät. Mut soijamaitoa voi esim. antaa ja vaihtaa jogurtit ja muutkin maidottomiksi. Leivän päälle sinistä keijua, se on maidotonta. Voi olla vähän vaikea tosin saada juomaan tuota "uutta maitoa" kun maistuu aivan erilaiselle. Lääkäriin yhteyttä, mutta sinne maanantaihin on piitkä aika...

reilu yksi vuotias lapsi, isällänsä on maitoallergiaa ja sehän taitaa olla perinnöllistä ainaki mitä tässä nyt googlettanu siitä.. ajattelin käydä kaupassa ja ostaa jotaki että sinne maanantaihin asti nyt mentäis"kotikonstein".

Yhteistyössä