Mitä ihmettä mä teen?! (Koira-asiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Neuvoton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kun räyhäämisvaihde on päällä, nii kontaktinotto ei toimi, koska namit eivät kiinnosta, eivätkä leikkiminen, ei vinkulelu, ei mikään. Jääkausi on kokeiltu, mulla alkaa olla keinot ja motivaatio vähissä.

Tästä nyt saan varmaan sontaa niskaan, mutta oletko kokeillut voimakeinoja? Siis ottanut niskasta kiinni ja maahan?

Meidän koirat reagoi iltaisin/öisin naapurin ulkokoiriin ja yllyttää toinen toista haukkukonserttiin jos sitä leikkiä ei lopeta lyhyeen. Nukkumisesta ei tulisi kyllä mitään jos koitettais nameilla tai aktivointileluilla niitä rauhoittaa. Niskasta kiinni ja maahan (=sänkyyn) kyljelleen siksi aikaa että pienimmätkin urahdukset loppuu, ja sitten taas jatketaan unia.

Minkäikäiset lapset teillä on? Ajattelin tuossa vaan tilannetta, jossa alakouluikäisen lapsen koulukaverit tulevat teillä käymään koulun jälkeen ilman, että vanhemmat ovat kotona...

Mulla on kokemusta vastaavanlaisesta tilanteesta sen kaverin näkökulmasta, loppuikäni kannan noita koiranpuremien arpia kasvoissani :-(

[QUOTE="123";30502702]Tästä nyt saan varmaan sontaa niskaan, mutta oletko kokeillut voimakeinoja? Siis ottanut niskasta kiinni ja maahan?

Meidän koirat reagoi iltaisin/öisin naapurin ulkokoiriin ja yllyttää toinen toista haukkukonserttiin jos sitä leikkiä ei lopeta lyhyeen. Nukkumisesta ei tulisi kyllä mitään jos koitettais nameilla tai aktivointileluilla niitä rauhoittaa. Niskasta kiinni ja maahan (=sänkyyn) kyljelleen siksi aikaa että pienimmätkin urahdukset loppuu, ja sitten taas jatketaan unia.[/QUOTE]

Et saa.
Kunnon napakka nykäisy on ihan paikallaan (EI TIETENKÄÄN KUONOPANNAN KANSSA!), tai lapaan/kylkeen "tökkääminen".
Saa sen huomion muualle. Tuossa se ennakointi on vaan kaikki kaikesssa. Se on tehtävä heti kun huomaa että koira on aikeissa alkaa huudella vieraisiin pöytiin.

Viimeksi muokattu:
Vaikka voimakeinot toimisivatkin, niin ei kai sitä ihmisten aikana voi tehdä? Kukkahattutätejä on tämä maa piukassa ja aivan varmasti hallitusta selättämisestä tulisi eläinsuojeluviranomaiset oven taakse. Toki jos niin kävisi, niin tuosta piskistä ei olisi enää murhetta.

Vaikka voimakeinot toimisivatkin, niin ei kai sitä ihmisten aikana voi tehdä? Kukkahattutätejä on tämä maa piukassa ja aivan varmasti hallitusta selättämisestä tulisi eläinsuojeluviranomaiset oven taakse. Toki jos niin kävisi, niin tuosta piskistä ei olisi enää murhetta.

:D No tuo on kyllä totta. Omassa lähipiirissä suurin osa on joko itse elänyt koirallisessa taloudessa tai sitten koirattomia jotka ei diggaa räkyttävistä piskeistä. Ja molemmat kategoriat ovat kyllä semmosia jotka vaikuttavat olevan ihan mielissään kun sille räkytykselle oikeasti tehdään jotain eikä vain siinä hyssytellä koiria ja nostella vieraille olkapäitä kun ei hyssyttely auta.

Nykymaailma on kyllä mennyt niin omituiseksi että tosiaan eläimet ja lapsetkin ovat väkisinkin pellossa kasvaneita ärsyttäviä tapauksia kun omistajat/vanhemmat eivät uskalla niitä ojentaa kukkahattuilijoiden takia.

Tottakai voi.
Ei koiraa satuteta, vaan käännetään määrätietoisesti sen huomio muualle. En mä kyllä lähtis kellistämään niskasta koiraa maahan, niin kuin joku tässä ehdotti. Koira saa liikaa huomiota osakseen. Lisäks tollanen on jotenkin noloa.

Jos otat lasta käsivarresta kun se on juoksemassa auton alle niin soittaako joku lasun hakemaan lapsen pois?