Mitä ihmettä mä teen esikon eskaripaikan kans...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rouvaliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

rouvaliini

Aktiivinen jäsen
24.09.2007
4 613
0
36
Tää on monimutkanen juttu, mut yritän selittää.

Oon siis vauvan kans kotona (täyttää vuoden syksyllä ) ja olis tarkotus ettiä itelleni töitä syksyks. Mulla kun ei oo työpaikkaa tai muutakaan minne mennä takasin. Mutta esikolle pitäs hakee nyt eskaripaikkaa. On päiväkotiryhmässä jossa ei oo eskaria joten joutuu joka tapauksessa vaihtamaan paikkaa, harmi koska ollaan ja lapsikin on tykänny hirveesti siitä paikasta. Meidän lapset on nyt jonossa yhteen yksityiseen päiväkotiin johon ei oo varmuutta pääseekö koska näillä näkymin ryhmä on syksyllä täys. Pääsee jos sieltä vapautuu paikkoja. Tästä päiväkodista kuljetetaan eskarilaisia erilliseen eskariryhmään (ei siis oo minkään päiväkodin eskariryhmä ). Täytyy siis varmaan hakee paikkaa siitä ensisijaisesti. Mut entäs jos mä saan töitä ja lapset ei pääse siihen yksityiseen päiväkotiin? Sillon joutuu eskriryhmää vaihtaa ja huonossa tapauksessa esikko on erinny jo alottamaan eskarin. Joutus siis taas sopeutumaan uuteen ryhmään. Vai pitäskö mun ihan suosiolla hakee päivähoitoo tarvitseville tarkotettua eskariryhmää päiväkodista.

Äh, tulipas vaikeesti selitettyy mut jospa joku ymmärsi. Ongelman oon mäki taas kehitelly tästä itelleni...

Jos joka tapauksessa olet hakemassa töitä, niin varmaan kannattais hakea p.hoitoa tarviivalle paikkaa. Mahdollisesti saisit muksut samaan pk:hon (eri ryhmiin tietenkin), sitten pääsisit helpommalla kun samaan paikkaan veisit ja hakisit molemmat.

Alkuperäinen kirjoittaja syysilta harmaana:
Jos joka tapauksessa olet hakemassa töitä, niin varmaan kannattais hakea p.hoitoa tarviivalle paikkaa. Mahdollisesti saisit muksut samaan pk:hon (eri ryhmiin tietenkin), sitten pääsisit helpommalla kun samaan paikkaan veisit ja hakisit molemmat.

Joo, haaveena olis et jos hoitopaikkaa tarttee ni sais molemmat samaan paikkaan.

Mulla loppuu kans hoitovapaa syyskuussa ja samoja pohdiskelin, sillä mulla ei ole vielä mitään tietoa työpaikasta, mutta vakaa aikomus sellainen löytää :)

Minä laitoin kakkosen eskarihakemukseen, että tarvii myös hoitopaikan. En vielä osannut laittaa tarviiko kokopäivä- vai puolipäiväpaikan, tai mitään kellonaikoja, tai miten monta päivää/kk jne.

Kuopukselle laitan hoitopaikkahakemuksen heti, kun selviää pääseekö kakkonen hakemaamme vai johonkin muuhun eskariin, koska haluaisin heidät samaan päiväkotiin. Tai sit kuopukselle pitää saada paikka jommasta kummasta meidän lähipäiväkodista, joissa kummassakaan ei ole eskariryhmää, mutta ovat riittävän lähellä sitä jossa eskari on...

Meidän lähikoululla on eskari ryhmä missä on myös päivähoito järjestetty 7-17.

Mä hakisin sinne missä olisi mahdollisimman paljon tulevia koulukavereita on sit helpompi aloittaa koulu, kun mennä uutena porukkaan mitkä ollut jo vuoden (ehkä kauemmin yhdessä)

Alkuperäinen kirjoittaja Ihmemaan Liisa:
Mulla loppuu kans hoitovapaa syyskuussa ja samoja pohdiskelin, sillä mulla ei ole vielä mitään tietoa työpaikasta, mutta vakaa aikomus sellainen löytää :)

Minä laitoin kakkosen eskarihakemukseen, että tarvii myös hoitopaikan. En vielä osannut laittaa tarviiko kokopäivä- vai puolipäiväpaikan, tai mitään kellonaikoja, tai miten monta päivää/kk jne.

Kuopukselle laitan hoitopaikkahakemuksen heti, kun selviää pääseekö kakkonen hakemaamme vai johonkin muuhun eskariin, koska haluaisin heidät samaan päiväkotiin. Tai sit kuopukselle pitää saada paikka jommasta kummasta meidän lähipäiväkodista, joissa kummassakaan ei ole eskariryhmää, mutta ovat riittävän lähellä sitä jossa eskari on...

Hae samaan aikaan molemmille samasta paikasta. Kaupunki/kunta yrittää järjestää jo ajoissa paikat molemmille!

Alkuperäinen kirjoittaja iipa:
Meidän lähikoululla on eskari ryhmä missä on myös päivähoito järjestetty 7-17.

Mä hakisin sinne missä olisi mahdollisimman paljon tulevia koulukavereita on sit helpompi aloittaa koulu, kun mennä uutena porukkaan mitkä ollut jo vuoden (ehkä kauemmin yhdessä)

No oikeestaan kaikki eskarit on just sellasia kun ovat kaikki samalla alueella.

Yhteistyössä