mitä ihmettä mä saan ton mahassa pysymään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keppälerttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

keppälerttu

Tunnettu jäsen
02.08.2005
18 153
53
48
7v on oksentanut yöstä asti ihan kaiken mitä alas menee.

itkee sit kun mahaan sattuu kun on maha tyhjä, ja yrittää jotain syödä mut kaikki tulee samontein ylös.

aaaaaaargh mä inhoan mahatauteja!!

annathan tarpeeksi usein riittävän pieniä satseja? Meil parhaiten pysyy kylmä ja neutraalin makunen juoma. vaikka lusikallinen kerrallaan. Nesteitä pitäs mennä paljon oksentamisesta huolimatta.

Meillä sma juttu. Tällä hetkellä lapset terveenä, ja itse olen täys raato.
Meille annettiin ohjeeksi kivennäisvettä ja appelsiinmehua sekaisin. JA sitä pieniä määriä.
Itelläni se ainaki jeesaa. Olo kohentunut pikkasen..

mehujäätä :heart: ainoo mikä mulla lopettaa oksentamisen. just pariviikkoo sitten pidin yrjöpaskataudin ja olin varma että kuolen..
onko minkäverran lapsella painopudonnut? oksentaessa kun kuivuu nopeammin kuin ripuloidessa..

Kivennäisvedessä on suolaa kans, niin varmaan hyvä, mutta suostuuko pienet sitä juomaan? Meidän lapset tykkää, mutta tiiän, että kaikki ei. Meillä on ollut mehujätski se kaikista paras vaihtoehto ja sit sipsien imeskely. Mehujätski pysyny kaikista parhaiten sisällä. Toki Osmosal tai Floridral on tuossa kohtaa jo tosi hyvä vaihtoehto!

nehän tulee ylös niin kauankuin virus lähtee.
Mutta siis pääasia, että antaa jotain muutakuin vettä. Limua ei kuitenkaan suositella.
tosta kivennäisvesi-mehu yhdistelmästä olen kuullut jo usealta lääkäriltä.

[QUOTE="Vieras";26421836]Kivennäisvedessä on suolaa kans, niin varmaan hyvä, mutta suostuuko pienet sitä juomaan? Meidän lapset tykkää, mutta tiiän, että kaikki ei. Meillä on ollut mehujätski se kaikista paras vaihtoehto ja sit sipsien imeskely. Mehujätski pysyny kaikista parhaiten sisällä. Toki Osmosal tai Floridral on tuossa kohtaa jo tosi hyvä vaihtoehto![/QUOTE]

No siis meillä vuodenvanhalle kelpas, mut toki poikkeuksia on :)
Ja siis laittaa vaikka ihan tilkan vaan sitä kivennäisvettä :)

Meillä oli kotona joskus käytössä ( oltiin kylläkin vanhempia silloin ) mustaa teetä,ilman sokeria ja maitoa lusikallinen kerrallaan. Sen pienen kupillisen kun oli saanut otettua alkoi muutkin pysymään sisällä.

Yhteistyössä