Mitä ihmettä?Kuinka halvalla pitäs oikein myydä lasten vaatteet että kelpaisi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pettynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Montako päivää ne on ollu siellä? Jos oli vaan huonot päivät kävijöiden suhteen.

Vajaan viikon. Mutta otin lisää viikon nyt vielä. Se niinku ihmetyttää että ei oo oikein siis mitään ostettu...Olin niin satavarma että parahimmat ois jo viety kirkuen :)

No tosiaan, jos on "se aika kuukaudesta" ettei kauppa nyt käy ja paremmaksi sitten muuttuu. :)

huh, tekipähän terää purkaa ajatuksia:) Tattista! :)

Tämä lama-aika vaikuttaa joka myyntiin. Ihmiset ovat joutuneet odottamaan kauan päätöksiä ja rahoja, pelkäävät irtisanomisia. Siksi ei uskalleta käyttää rahaa edes halpaan, pitää olla sellaista mitä TODELLA tarvitsee, että menee kaupaksi. Sama se on huutonetin puuolella, huomattu on.

maybe. Huutonetissä kyllä hinnat välillä aika sikamaisia.
Niih...vähän kaksipiipunen juttu..lapsi kasvaa hirmusella vauhdilla ja vaatetta pitää olla joka lähtöön. Kyl maar mie lähtisin kirpparille ostelee. Osan vaatteista oo hankkinutkin ja sitten heittäny pois ku kalahtaneet. Ja kaikkihan on suhteellista. Porukka ostaa lapselle uusimman muotileffan ja maksaa parikymppiä kuin että menisi kirpparille ja saisi sillä kassillisen vaatteita...

Mulla on on kyllä tehnyt kauppansa hyvinkin kirppiksellä lastenvaatteet, hintapyynnöt on olleet 0,10-5e (esim poikien uutta vastaavat 128cm farkut oli sen 5e). Vein alkuunsa vaatetta Ikean ISON kassillisen ja äitiyspakkauslaatikollisen, ja jos nyt hakisin pois, niin varmaan puoli laatikollista tulis... Kaippa se vähän riippuu missä kirppiksellä myy, ja millaista asiakaskuntaa kohdalle just sillon sattuu... Mutta se on totta, että pilkkahintaan niitä kyllä saa myydä, jotta kaupaksi menevät. Mutta tarkoitus onkin kai eroon päästä, ei rikastua (toki pöytävuokra olis kiva saada pois).

huutiksen hinnat on naurettavia toisinaan. ite annan kaikki lasten pieneksi jääneet ilmaseksi eteenpäin. uutena suurimman osan ostan ihan siitä syystä että en kirppareilta löydä hyväkuntosta ja semmosta missä hinta-laatusuhde kohdallaan. ap:n hinnat kuulostaa hyviltä,jospa sinne nyt joku eksyisi joka tarvisi,oisko sit ollu kirpparilla hiljasta?

oon täällä seuraillut yhtä tavraa,jossa myyjän mielestä on tosi hyvää tavaraa. Tosiasiassa siinä oli "hyvät"reiamtec-ulkoiluhousut,väri vaaleanpunainen,pääosin kulahtaneet likasien harmaaksi ja polvessa reikä.... Samoin myynnissä oelvat takit ovataivan tahraisia,vaikkakin näyttivät päällisin puolin ehjiltä, ja lindexin retrovaatteet on niin muodottomiksi kulahtaneet,että ei viitti kyllä ostaa.

Osan miekin lahjoitin pois. Juu, ei pääse tosiaan rikastumaan kirppiksellä, jos joku niin luulee:)
No toivotaan Väinämöinen että joku hoksaisi munkin pöydän sitten ja innostuisi ostelee pois. Sen takii miehän myynkin tuossa osan että saisi joku sitten vielä iloita vaatteesta ja ei tarvisi kauheita maksella jos ei oo vara ostella uusia. Nyörit aika kiinni täs itselläkin mutta yritetään hyvää vähän kierrättää :)

Alkuperäinen kirjoittaja Lokki:
oon täällä seuraillut yhtä tavraa,jossa myyjän mielestä on tosi hyvää tavaraa. Tosiasiassa siinä oli "hyvät"reiamtec-ulkoiluhousut,väri vaaleanpunainen,pääosin kulahtaneet likasien harmaaksi ja polvessa reikä.... Samoin myynnissä oelvat takit ovataivan tahraisia,vaikkakin näyttivät päällisin puolin ehjiltä, ja lindexin retrovaatteet on niin muodottomiksi kulahtaneet,että ei viitti kyllä ostaa.

niinpä...sitä suuremmalla syyllä ihmettelen miksi mulla ei mee kaupaksi tuolla kirppiksellä. Mulla oli parissa vaatteessa tahra (pieni) niin tiputin heti euroon hinnan, kun oli muutoin todella hyvä.

No kyllä mäkin olisin ap:n hinnoilla varmasti ostanut vaatetta, jos vaan koot olis natsannu. Meillä päin kirppiksellä on taas ihan älyttömiä hintoja. Tahraisia paitoja, kuluneita housuja, ja hintapyyntö 5?. Ensinnäkään mä en ymmärrä, miksi joku myy valmiiksi tahraisia tai rikkinäisiä vaatteita kirppiksellä. Ja toisekseen, miten niistä kuvittelee saavansa niin paljon rahaa? Ei auta, vaikka farkut oli kuin Levikset, jos niissä on ammottava reikä polvessa.

oottako miettinee sitä että ei se hinta vaan se tykkääkö ite juuri siitä vauvanvaatteesta. en mä ostais vaikka ois kuinka halvalla jos en tykkää tuotteesta.kaikilla on niin eri maku :)

En lukenut koko ketjua mutta kaipa yksi asia on ainakin kirpparin sijainti, ellei ole hyvällä paikalla mistä ihmiset sen helpolla löytää niin saattaa olla ettei kaupaksi mene. Itse hain juuri lauantaina viikon myynnissä olleet loput tavarat kirpparilta pois ja voittoa sain siltä ajalta hiukan päälle 90? joista suurin osa oli tyttäreni pieneksi käyneitä vaatteita ja korkein hinta oli ehkä 5?, tai no Lassien hyväkuntoisen toppahaalarin + hanskat sain myytyä 12?:lla. Tahraisia tai rikkinäisiä vaatteita itselläni ei myynnissä ollut.

Sama kohtalo mulla kuin ap:llä! harmitti niin vietävästi!! Uusia vaatteita tai kerran kaksi käytettyjä hinnat samaa , Ni EI mee... Kauhee homma pestä, silittää yms. Kyllä otti aivoon!! Uffiinko käyn hiettämässä??

pöydän järjestys ja asettelu ;) On myös joskus semmonen tärkeä juttu. Ei tupaten täyteen. Monet vaan ahdistuu eikä jaksa kaivella (plus onko inhottavampaa, kun ne nuppineulat!!!) Ja muutama halpa ja nätti vaate kunnolla esille aina jne.... ;P

Kyllä itse myin noin kolmessa tunnissa 80e lastenvaatetta töissä kuukausi sitten. Halvin oli euron eli t-paitaa, peruscollarihousua. Kailleimmat oli hullujen paivien ticket hatulla 15e ja paketti jossa oli legon shortsit, paita sekä lippis 12e. Loput noin 2-6e ja henkkamaukkaa ja kuravaaatetta.

Ei oo vielä ollut ongelmia. poikien vaatteita varmaan jää myyntiin vähemmön. Erityisesti kun koot kasvaa

Tää aika ei oo hirveen hyvä vaatteiden myynnille. On kaikenmoisii juhlia, ja monella rahat menneet niihin....ketkä siis kirppareilla käy...Kantsii aina aatella myyntipaikan varasu nin, että lähelle ajoittuu lapsilisät tai joku muu etuusaika...Vaikka tietysti, jos juuri ko. aikana kun sulla on pöytä varattuna ei liiku oikeanlaista porukkaa, niin jäähän ne tavarat. Mulle on monesti käynyt niin, että jos sopivankokoisia vaatteita osuu, niin kaikki menee kyllä, mutta sitten välillä ei vaan osu tarjonta ja ostajakunta yksiin...

Minä vuonna olet ap ne vaatteet itse hankkinut? Joskus näkee kirpparilla ihan hyväkuntoista vaatetta, mutta jotka ovat ehkä vähän turhan kauan lojuneet varastossa. Näyttävät vanhahtavilta, menneet pois muodista. Mitään vikaa sinällään ei niissä ole, mutta moni mieluummin ostaa ajan hengen mukaista käytettyä tai sitten selkeästi vintagea ja retroa.

Yhteistyössä