Mitä hyötyä on kuivausrummusta??

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Lela-Pala-Tute:
Nukkaantuu kyllä mielestäni enemmän kuin narulla kuivattaessa.

Käännä nurin. Siis pesua ja kuivausta varten ja silitä oikealta puolen.

Nurin pesen ja kuivaan, mutta silti. Silittämään en jaksa ruveta. Kaikki trikoopaidat siis päälyspaidat kuivaan narulla. T-paidat, pikkarit, farkut jne jne menee rumpuun.

Sitten olis kyllä helpompi kuivata narulla jos vielä kaikki rupeis silittään :o

Alkuperäinen kirjoittaja Marianne Isola:
No ainakin se on tehokas tuhlaamaan energiaa!

Ei meillä... suorassa sähkölämmityksessä rummun antama lämpö on suoraan pois muusta lämmityksestä, plus se, että muuten joutuisin lämmittämään enemmän saadakseni pyykit kuiviksi ja koleuden ja kosteuden pois. :D

Alkuperäinen kirjoittaja MinäÄiti:

Ai. Luulin, että kaikki aina silittävät kaiken, joka tapauksessa. :o

*paitsi minä, olen jo oppinut laistamaan osittain*

Ei meillä... suorassa sähkölämmityksessä rummun antama lämpö on suoraan pois muusta lämmityksestä, plus se, että muuten joutuisin lämmittämään enemmän saadakseni pyykit kuiviksi ja koleuden ja kosteuden pois. :D

Jep.Ei ole vielä tarvinnu lämmitystä laittaa päälle ku olen rummuttanu vähän. ;)

Ai. Luulin, että kaikki aina silittävät kaiken, joka tapauksessa. :o

*paitsi minä, olen jo oppinut laistamaan osittain*

heh mitä mä muuta tekisin jos silittäisin vielä kaiken. Meillä asuu 7 henkeä et pyykkiä riittää.

Teillä on siis takan sijasta kuivausrumpu keskellä taloa, kuinka kekseliästä! :-D

Eikun oikeasti hyvä huomio, empä ollut aiemmin ajatellut asiaa tästä näkökulmasta.

Meillä on myös kuivuri ollut puolisen vuotta ja saamaa olen ihmetellyt kuin ap.kin. Lähes jokaisessa vaatteessa on rumpukuivaus kielletty, ainoastaan H&M.n lastenvaatteet saa poikkeuksetta kuivata, vaikka niissä printtejä olisikin. Olen kivannut kuivurissa pyyhkeitä, tyynyjä, lakananoita, alushousuja ja vaatteita, joissa on rumpukuivaus sallittu, kuitenkin vain murto-osan saa siellä merkintöjen mukaan kuivata.

Kyllähän kuivuri kuluttaa valtavasti sähköä, jos siellä kaiken kuivaa, mutta ihanan pehmeitä vaatteista tulee. Täytyy varmaan vain ruveta kielloista huolimatta kuivaamaan ennemmän rummussa ja kääntää vaatteet joissa printit nurinpäin.

Eikä meilläkään :) Sähkönkulutuksemme ei ole rummun käyttöönoton jälkeen kasvanut yhtään. Uskokoon ken tahtoo, mutta totta se on.

[

heh mitä mä muuta tekisin jos silittäisin vielä kaiken. Meillä asuu 7 henkeä et pyykkiä riittää.

Minä lopetin, kun meitä oli kuusi... silitän vain "pakolliset" tai kun seuraan tv:stä lätkää.

Farkuista tulee ihanan pehmeät kun ne kuivaa rummussa. Ulkovaatteita uimapukuja ja muita tekokuituja en kuivaa rummussa. Sukat tahtoo kutistua paljon jos rumpukuivaa.

sukkia en minäkään pääsääntöiseti, mutta satunnaisesti nekin jos pitää äkkiä saada kaikki pyykit "pois". Sellaiset t-paidat jätän rumpukuivaamatta joissa on sellanen kuva päällä mikä voi murentua kuivatessa (itse kun ostan vaatteita pyrin välttämään tuollaisia kuvia ja haen niitä väriläpipainettuja, tai miten sen nyt sitten ilmaisisi mitä tarkoitan)

On se meillä tarpeen, poika tekee pyykkiä urakalla eikä millään voi säilöä niin paljoa vaatteita että ehtis kuivattaa telineessä. Toisekseen en tykkää jos pyykit on siellä täällä, meillä ei ole järkevää kuivaustilaa. Melkein kaikki heitän rumpuun ja vain jokunen vaate on kutistunut. Huonepöly vähentynyt ja ei noista kyllä huomaa mikä on rummutettu ja mikä ei. Hellällä ohjelmalla kuivaa niin vaatteet ei kärsi.

Näinpä juuri.. eli hyötyähän on ajansäästö, vaatepölyn ja kosteuden väheneminen huoneilmasta. Äkkiä oppii ostamaan numeron, pari isompaa vaatetta koska jos kaiken kuivaa puuvillalämmöllä niin vaatteet kutistuvat -jos käyttää tekokuitujen säätöä niin eipä sanottavammin kutista mitään. Villasukkia en ole kokeillut joten niiden kohdalla en anna kutistatamattomuustakuuta :whistle: Peittojen ja tyynyjen pesu ja kuivaksisaaminen on helppo juttu -tämä kesä oli niin kostea että ulkoilmassa ei saanut vaatteita päiväkausiin kuivaksi ja sisätiloissa kuivatessa pitää ripustaa just oikein että eivät jää taitteelle ja ala pitkään kosteina muhiessaan tuoksahtaa ikävälle. Meillä ainakin on ollut perin hyödyllinen kapistus. =)

Meillä on ollut kuivausrumpu 4,5 vuotta ja on tosi hyvä kapistus.Itse en ole yhtäkään vaatetta vielä onnistunut pilaamaan siinä ja kuivaan lähes kaiken siinä.Tuulipuvut ja lasten haalarit jätän sinne laittamatta.Pyykeistä tulee tosi pehmeitä ja musta olis tosi karseeta katella niitä narutelineitä jossain lattioilla :o .Mukavasti tulee lämpöä myös kotiin kun rumpu on päällä.Mun mielestä se on nykyaikaa että ihmisillä on sellainen.

HUOM HUOM HUOM: Lastenvaateliikkeen myyjä antoi vinkin, että kannattaa kuivattaa uusi vaate parin ekan pesun jälkeen narulla, sitten ei enää kutistu/muokkaannu rummussa. Kokeilin ja toimii!

Meillä rumpukuivataan lähes kaikki muut paitsi muovipinnoitetut kestovaipat ja ruokalaput, sekä fleecet ja verkkarit jotka on jo lähes kuivia linkouksen jälkeen. Sukat ym. alemmassa lämpötilassa, villavaatteet villaohjelmalla.

ENERGIANTUHLAUS on suhteellista: Meillä on kodinhoitohuone kellarissa jossa ei ole lämmitystä. Eipä ole tarvinnut sähköpatteria hehkuttaa sen jälkeen kun rumpu ostettiin! Eikä yläkerrassa tarvii imuroida niin usein kun vaatekaappien edustalla ei pyöri vaatteista kerääntyneitä villakoiria ;)