Mitä hyötyä on kuivausrummusta??

Rinsessa-Ryysynen

Aktiivinen jäsen
09.05.2008
2 318
0
36
Kun mitään vaatetta sinne ei saa edes laittaa?!
Ostettiin tänne uuteen kotiin kuivausrumpu, tarkoitus olisi että saan äkkiä pyykit kuivaksi eikä tarvi ripustella niitä ympäri huushollia.
Mutta eihän sinne saa edes laittaa mitään |O |O
Joka vaatteessa on kielto! Jopa ihan perus puuvillavaatteessa
Ajattelin, ettei ne nyt miksikään mene, mutta jo on alkanut vaatteet venyä ja vanua tai vaihtoehtoisesti kutistua :(
:headwall:

Mitä mä tuolla muka teen, en mitään! tai kuivaan pelkkiä lakanoita/ pyyhkeitä??

Meillä on kuivattu melk.kaikki muut vaatteet kuivausrummussa, paitsi uimapuvut. Jopa farkut oon heittäny kuivuriin (farkunkuivausohjelmalle). Pyykistä tulee pehmeämpää ja sileämpää. Ja kaikki mahd.nukka irtoaa nukkasihtiin.
Ja meillä kun on kaksi kissaa, jotka nukkuvat vieressämme, niin vaikka kuinka puistelisin lakanat ennen pesuun ja kuivuriin laittoa, niin nukkasihdissä kissankarvoja ihan kiitettävä määrä.
Meillä ollu kuivausrumpu vasta n.7kk enkä pois enää antais.

Myös mä kuivatan rummussa kaiken muun paitsi neuleet ja rintaliivit.

Paitsi nyt olen ollut viikon aivan tuskassa, kun melkein 10 vuotta palvellut rumpumme sanoi työsopimuksensa irti :( Aivan hirveää laittaa vaatteet narulle ja sitten seuraavana päivänä nostella siitä täysin ryhdittömiä, kummallisen muotoisia ruttuisia koppuroita. Voi kun uusi rumpu tulisi pian...

Alkuperäinen kirjoittaja Rinsessa-Ryysynen:
No eikö teillä muka mene vaatteet miksikään? ei ne meilläkän nyt käyttökelvottomia ole, mutta hyvää vauhtia huononemassa... :(

Ei mitään, mitä normaali mankelointi tai silitys ei peittäisi.

Alkuperäinen kirjoittaja looris harmaana:
Meillä on kuivattu melk.kaikki muut vaatteet kuivausrummussa, paitsi uimapuvut. Jopa farkut oon heittäny kuivuriin (farkunkuivausohjelmalle). Pyykistä tulee pehmeämpää ja sileämpää. Ja kaikki mahd.nukka irtoaa nukkasihtiin.
Ja meillä kun on kaksi kissaa, jotka nukkuvat vieressämme, niin vaikka kuinka puistelisin lakanat ennen pesuun ja kuivuriin laittoa, niin nukkasihdissä kissankarvoja ihan kiitettävä määrä.
Meillä ollu kuivausrumpu vasta n.7kk enkä pois enää antais.

onko teille tullut ennen sellaisia 'karvapalloja*lakanoihin kissojen karvasta pesun jälkeen?meillä tulee sellaisia, ja kuivuriko ne poistaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Rinsessa-Ryysynen:
No eikö teillä muka mene vaatteet miksikään? ei ne meilläkän nyt käyttökelvottomia ole, mutta hyvää vauhtia huononemassa... :(

Kyllä se vaatteita kuluttaa ja aremmat kamppeet kyllä pitemmän päälle kärsii. Mutta saa nopiammin uusia ;)
Mä käytän siksi kun meillä ei muuten kerkee millään kaikki kuivua.Ja vauvan vaippaharsoista tulee ihanan pehmeitä.

Juu, ei meillä ole enää lakanoissa karvapalloja...ennen oli, mutta nykyään ne kaikki jäävät viimeistään nukkasihtiin, jonka tyhjennänki joka kuivauksen jälkeen.
Meillä pyörii kuivausrummussa myös marsujen häkissä olevat pyyhkeet, jotka on liotettu ja pesty hyvin ekana.

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Lela-Pala-Tute:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nukkaantuu kyllä mielestäni enemmän kuin narulla kuivattaessa.

Käännä nurin. Siis pesua ja kuivausta varten ja silitä oikealta puolen.

Nurin pesen ja kuivaan, mutta silti. Silittämään en jaksa ruveta. Kaikki trikoopaidat siis päälyspaidat kuivaan narulla. T-paidat, pikkarit, farkut jne jne menee rumpuun.