Mitä hoitotädille lahjaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Monttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Monttu

Jäsen
18.03.2008
470
0
16
Poika lopettamassa pph:lla tämän kuun lopussa. Jää äitin kanssa odottelemaan pikkukakkosta kotiin =)
Nyt mietin, että mitä voisi viedä hoitajalle läksiäislahjaksi...Ideoita??
On kyllä ollut todella mieluinen paikka niin haluaisin jotenkin muistaa :/

vaikka sanotaan että hoitajilla kulkee paljon lapsia, jotka ei jää hoitajalle mieleen, niin kuitenkin olen muiston kannalla, muiston joka oikeasti jää eikä ole mikään syötävä tai juotava. Itse olen lapsilla itselläänkin teettänyt jotakin eli jollekin hoitajalle on kangastussein "kirjottu" tyynyliina, jollekin hoitajalle taas poltatettiin muki muistotekstin ja valokuvan kera

jotain pysyvää kyllä haluaisin antaa. on ollut meidän pojan ainoa hoitopaikka enkä usko, että pääsee enää sitten myöhemmin samaan paikkaan.
lisää ideoita?
voisin kyllä nuokin yhdistää, esim.patalappu ja muki =)

Itselleni on kertynyt kaikenlaista, ja kyllä täytyy sanoa, että ne lasten itsetekemät tyynynliinat ym. eivät miellytä, mutta ovatpahan tuolla kaapin perukoilla täytteenä. Käytettyä ei kyllä tule.
Mieluummin vaikka kukka, jos et tiedä mistä hoitajasi todella pitää.

Mä vein aikoinaan samassa tilanteessa kesäkukkia sellaisessa hienossa ruukussa joka mielestäni sopi meidän silloisen pph:n makuun ja pihaan. Ruukkuun hän on istuttanut joka kevät uusia kukkia. =)

meidän tyttö pph:lla, vietiin lahjaksi viherkasvi ( ei myrkyllinen ), kun olivat juuri muuttaneet uuteen taloon ja ruukku sille kukalle, tyttö teki vielä itse kortin...pph oli tosi tyytyväinenja sit vielä jouluna laitettiin kortti tytön kuvalla...vieläkin kun nähdään tuolla kaupassa, tyttö juoksee ex-hoitotätin syliin...:)

Alkuperäinen kirjoittaja pph:
Itselleni on kertynyt kaikenlaista, ja kyllä täytyy sanoa, että ne lasten itsetekemät tyynynliinat ym. eivät miellytä, mutta ovatpahan tuolla kaapin perukoilla täytteenä. Käytettyä ei kyllä tule.
Mieluummin vaikka kukka, jos et tiedä mistä hoitajasi todella pitää.

peesi!

eriparikupitkin jää käyttämättä, mutta ei niitä raaski heittää pois. lahja on aina lahja antajalta, ja sitä kunnioitan.

mutta onpa niitä käyttöönkin tullut, kukat vaasissa oli ihana ajatus, vaasi jäi vaikka kukkaset lakastuivat, mustan vielä pikku ilopillerin hymyn kun laitan kukkia siihen vaasiin. :)

Kannattaa antaa jotain tarpeellista.....just toi aalto- malja ja astiasto mitä pph kerää kuulostaa hyvälle, koska ne tulee varmasti käyttöön eivätkä joudu mihinkään kaappiin pölyttymään ja sieltä sitten aikanaan roskiin.
Erilaiset kukat ja ruukut sekä partylite-kynttilät on kans hyviä, koska nekin yleensä tulee käyttöön. Jos hoitaja kerää vaikka marimekkoa tms. niin ostaisin jotain sellaista.
Olen kuullut aika monen hoitajan suusta, että tällaiset itsetehdyt tyynyliinat, pyyhkeet yms. jäävät kaapin tukkeeksi....ja kun lahjoja tulee vuosien varrella aika monta niin joutuvat sitten laittamaan roskiin vanhempia lahjoja.
;)

toi omenapuun taimi oli tosi hyvä idea! asuvat omakotitalossa ja hoitaja tykkää pihaa laittaa =)
kyllä se lahja taisi siinä olla, nyt vaan kiertämään puutarhamyymälää =)
oikein paljon kiitoksia ideoista!!

Toi tiimi on kyllä hyvä idea jos jotain haluaa muistaa ja toinen tykkää puutarhaa laittaa. Minä en ymmärrä tätä "pakko lahjontaa" jollain krääsällä kun niille ei välttämättä ole mitään käyttöä. Ja aatelkaapa sitä määrää mitä kertyy jos vaikka toimii 20 vuottakin hoitajana ja saa joka joulu ja kevät + muuna aikoina jotain kippoa ja kappoa yms. Miksei vois antaa vaikka ihan vaan valokuvaa lapsista muistoksi kera kiitosten ja vaikka kukkia lisäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja toinen vieras:
Toi tiimi on kyllä hyvä idea jos jotain haluaa muistaa ja toinen tykkää puutarhaa laittaa. Minä en ymmärrä tätä "pakko lahjontaa" jollain krääsällä kun niille ei välttämättä ole mitään käyttöä. Ja aatelkaapa sitä määrää mitä kertyy jos vaikka toimii 20 vuottakin hoitajana ja saa joka joulu ja kevät + muuna aikoina jotain kippoa ja kappoa yms. Miksei vois antaa vaikka ihan vaan valokuvaa lapsista muistoksi kera kiitosten ja vaikka kukkia lisäksi.

Juu, kyllä sitä eriparikuppia kertyy näiden vuosien varrella. Sain kerran ihanan ruusuntaimen jonka istutin pihalle. Se kukkii joka vuosi kauniisti ja aina tulee minullekin hymy huuliin, kun antajaa muistelen. Valokuvaus on meillä hoidossa joka vuosi ja olen itsekin kova kuvaamaan, että valokuvia voi myös olla hoitajilla ihan yllin kyllin.

Yhteistyössä