Mitä hoitoja, kun heikko sperma?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja erya
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

erya

Vieras
Saatiin ne miehen spermatestin tulokset. Normaaleja oli tilavuus, ph, viskositeetti, ulkonäkö, pitoisuus, siittiöiden kokonaismäärä ja liikkuvuus. Sen sijaan morfologialtaan eli rakenteeltaan siittiöistä normaalimuotoisia oli vain 10% (normaali olis yli 14%), anomalioita 90%:ssa. Anomalioita oli pääkappaleissa 89% ja keskikappaleissa 1%. Eli 10% siittiöistä oli normaalin muotoisia.

Mulle on vetämässä lähete naistentautien polille keskussairaalaan. Hormonimääritys on tehty 4 vuotta sitten ja se on mukana lähetteessä. Vieläköhän se kelpaa vai tekeeköhän ne uuden. Yhden luomulapsen olen siinä välissä saanut. Olen siis sekundaarisesti lapseton, vaikka ekaakin yritettiin puoltoista vuotta. Nyt yritystä on yli kaksi vuotta.

Vieläköhän ne jollain Clomifenilla yrittää vai mitä luulette? Nyt olen syönyt Teroluteja jo 4kk, kun ilman niitä ei ollut kuukautisia.

Meillä vähän sama juttu, yksi lapsi on, toista ei sitten millään. Spermasta löytyi heikkouksia.
Hoito on inseminaatio, minulle vahvistettiin clomifenilla ja pistoksilla ovulaatiota. Sperma "pestään" ennen toimenpidettä, jotta siinä olisi suhteellisesti eniten hyviä siittiöitä. Sitten pesty sperma ruiskutetaan sisään ja sitten kotio odottelemaan. Romanttista! :laugh:
Meille tuo tehtiin viime viikolla. Nyt kp 25 ja testi oli aamulla negatiivinen. :'(

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.02.2006 klo 10:30 Toivoako vai eikö kirjoitti:
Meillä vähän sama juttu, yksi lapsi on, toista ei sitten millään. Spermasta löytyi heikkouksia.
Hoito on inseminaatio, minulle vahvistettiin clomifenilla ja pistoksilla ovulaatiota. Sperma "pestään" ennen toimenpidettä, jotta siinä olisi suhteellisesti eniten hyviä siittiöitä. Sitten pesty sperma ruiskutetaan sisään ja sitten kotio odottelemaan. Romanttista! :laugh:
Meille tuo tehtiin viime viikolla. Nyt kp 25 ja testi oli aamulla negatiivinen. :'(

Pitäskö sen plussan sitten jo nyt näkyä edes? Eikö se lasketa vähintään 14 vrk ovulaatiosta, että kotitestit näyttää. Älä vielä heitä kirvestä kaivoon. Tsemppiä =)

micro hedelmöitys jos oikein muistan,miehelläni on kanssa vähän hyviä siemeniä, sillä saimme ekan lapsen ja toista odotetaan.Mutta jäitä hattuun, voi joutua käymään hoitoja useamman kerran läpi.En halua masentaa mutta en halua innostaa liikaa, tiedän miltä tuntuu kun ei onnistunutkaan hoito.Jos hakeudut hoitoihin kysele reilusti hoitavilta lääkäreiltä, myös mikä mahdollisuus onnistua,ym...Itelleni auttoi niin pysyi jalat maassa.voit katsoa myös hedelmöityshoitojen sivuilta, siellä on tarkempaa tietoa.

Yhteistyössä