Joku ihana, joka ymmärtää analyysistä jotain. Help me!

Haikaran hylkäämä

Uusi jäsen
01.02.2011
3
0
1
hopestillalive.blogit.fi
Siemennesteanalyysi..

Olen seurannut tätä palstaa jo pitkään ja nyt on minunkin aika esittäytyä ja tunnustaa, että niitä lapsia ei sitten ihan noin vaan tosiaan tehdä.. :/
Toivottavasti otatte minut joukkoon mukaan :whistle:

Olemme siis kolmikymppinen lapseton pariskunta.
Minä olen käynyt eilen viimeiset tutkimukset ja kaikki on osaltani ilmeisen hyvin.¨
Miehen simppatestien vastaukset saimme eilen ja tähän kaipaisin nyt kipeästi hiukan tulkkausta, kun ei tullut mitään luku ohjetta ja sen osaan katsoa, että viitearvoissa ei kaikki ole, jotain on pielessä, mutta kuinka pahasti pielessä??? :/

Lääkäri puhui, että voisimme inseminaatiohoitoihin hakeutua, kun on vuosi yritystä takana, mutta ei oikein mitenkään kommentoinut tuota ja näänhän minäkin, ettei se ok ole, mutta miten huonolla mallilla. Olin niin hämmentynyt, etten tajunnut kysyä, et onko se luomuvaavi edes mahdollinen ja mitä nuo ihan suomeksi tarkoittaa :'(..

Tulokset oli tarkalleen ottaen tällaiset:

Tilavuus: 1,6ml Ph:8

Ulkonäkö: normaali Viskositeetti: normaali

Pitoisuus: 180x10 (potenssiin6) /ml

Siittiöiden kokonaismäärä 288x10 (potenssiin 6)

Liikkuvuus: A -%
B 41&
C 33%
D 26%

MAR-testi: negatiivinen

Siittiöt: normaalimuotoisia 5%
anomalioita 95%

pää: 91% keskikappale: 3% häntä: 1%

Leukosyytit: 6x10 potenssiin 6/ml

Epäkypsät kivesperäiset solut: 3 x 10 potenssiin 6/ml

Tuolta löytyy jotain "viitearvoja".

fertility.com - Siemennesteanalyysi

Tässä jotain

Siittiöiden liikkuvuus
A. nopeasti suoraan etenevät (>25% tai A+B>50%)
B. hitaasti etenevät, kaartelevat:
eteenpäin liikkuvat siittiöt yht. (A+B): 18 % = 6milj (>50%)
C. paikallaan liikkuvat
D. liikkumattomat

Tietoa sperma-analyysistä - Plazan keskustelut ? Plaza

Teillä näyttäis nuo nopeasti suoraan menevät simpat olevan hukassa. Mutta ei kannata vielä huolestua ensimmäisestä testistä, nuo arvothan voivat miehellä heitellä. Kyllä nuo kaartelevatkin voivat päästä perille. :)

Moi! Tosiaan näytteen tilavuus on vähän pieni, mutta siittiömäärät on ihan kelpoja. Ongelmaa näyttäisi olevan liikkuvuudessa ja rakenteessa; A- ja B-siittiöitä tulisi yhteensä olla yli puolet (A-liikkuvien määrä sinänsä ei ole ratkaiseva). Teillä jää vähän tästä. Mä ymmärtäisin että siittiöiden päät ovat epämuodostuneita; saattavat olla liian suippoja tai mitä nyt lie. Hedelmöityskyvyn kannalta tuokaan ei pitäisi olla ratkaiseva.

Leukosyytit näyttäisi olevan vähän koholla, en ole varma tosin, enkä tiedä mihin se viittaa. Ehkä johonkin tulehdusreaktioon? Tämä on nyt kyllä puhtaasti arvailua. En tiedä, mitä ovat nuo epäkypsät kivesperäiset solut.

Onhan tuossa varmaan hedelmöityskyky alentunut, en osaa sanoa miten paljon kun nuo muutamat yksityiskohdat ovat vieraita. Mutta inssiin varmaan ihan kelpo tavaraa. Älä sure, se on oikeasti tosi pieni toimenpide ja ihan hyvät raskausmahdollisuudet. :) Tsemppiä!

Voi kiitos vastauksista :hug:, eiköhän sitä sitten varailla aikaa hoitoja aloittelemaan, niin joskus saisimme pienen, oman, tuhisevan myttysen tänne kotiin. Näin miekin tuon asian ymmärsin, mutta halusin vielä varmistaa ja tosiaan, tuo oli ensimmäinen näyte vasta, mutta jäin ihmettelemään, että eivät edes suositelleet toista näytettä ja minä olin ymmärryksessä, että vähintään se 2-3 näytettä katsotaan :O.. No näillä mennään ja rohkaisua oli tämäkin. Sanotaanko, että tuo tulos tuntui melkein huojentavalta, kun jotenkin olimme pelänneet paljon, paljon huonompaa :/..

Yhteistyössä