Mitä hoitaja voi vaatia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eläinrakas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eläinrakas

Vieras
Meidän perheeseen tulee lapsille aina aamuisin hoitaja kotiin kun töihin lähdetään. Eli kotimme on hänen työmaansa. Minä innostuin viikko sitten laittamaan linnuille ruokintapaikat sekä taka- että etupihalle. Tänään hoitaja sanoi, että voisiko tuon etupihan ruokahommelin siirtää takapihalle? Hän kun on niin tarkka, ettei lapset saa linnunkakkaa suuhunsa. Ei tykkää yhtään jos linnut lentelee tuossa pihassa. Lapset kertoivatkin, että hoitaja aukoo välillä kun sisällä ovat ikkunaa, jotta linnut pelästyvät ja lentävät pois. Itse tykkään ja lapsetkin tykkäävät seurata lintujen ruokailua. Kiva on huomata esim. kuinka siinä joku linnuista alkaa "pomottelemaan" sun muuta. Minusta hoitajan vaatimus lintujen ruokapaikan siirtämisestä on kohtuuton. Kait mä omalla pihalla saan sellaista tehdä??

No täytyy kyllä sanoa että juuri tuon takia mä en ruoki lintuja meidän pienellä pihalla. En halua lapsille mitään salmonellaa, vaikka elöinrakas olenkin. En pysty 100 varmasti vahtimaan ette joku sitä likaista lunta suuhunsa laittais. Kai tajuat että se hoitaja ajattele SUN lasten parasta? Olisit tyytyväinen.

no se hoitaja ei halua olla vastuussa siitä jos sun lapset saa jonkun taudin. jos ne nimittäin sais kakan syömisestä jotain niin sinä olisit ensimmäisenä syyttämässä hoitajaa kun ei oo vahtinu muksuja.

Neljän äiti oon muuten minäkin. Mutta koin suurta itsenäisyyden tunnetta kun ne ruokinta paikat laitoin, nimittäin, mun exä, lasteni isä, ei antanut ruokkia lintuja pihalla. Ja minä olen itse lapsesta saakka saanut niitä ihailla ja seurailla kun mummolassakin niitä sai katsella keittiön ikkunasta. Kyllä lapset nyt voivat saada sen salmonellan vaikka leikkipuiston hiekkalaatikosta jos niikseen käy!

no se hoitaja ei halua olla vastuussa siitä jos sun lapset saa jonkun taudin. jos ne nimittäin sais kakan syömisestä jotain niin sinä olisit ensimmäisenä syyttämässä hoitajaa kun ei oo vahtinu muksuja.

no hei haloo! Tuo enää liity mitenkään tähän! Meillä lapset on sairasteleet milloin mitäkin ja IKINÄ en oo siitä ketään syyttänyt. Tyhmäähän semmoinen ois!

Totta on, että periaatteessa sen salmonellan tms voi saada vaikka leikkikentältä. En kuitenkaan itsekään laittaisi pienten lasten leikkipaikan lähelle omassa pihassa lintujen ruokintapaikkaa, meillä lintulauta on aina ollut hiukan syrjässä, esim. takapihalla, missä ei paljon oleskella.

Tämä ko. hoitaja on muutenki niin ylihysteerinen. Ei esim. anna lasten mennä pihallamme olevaan lumivuorellekkaan ettei vaan kellekkään mitään tapahdu. Sitten täällä kotona on aina keittiöstäkin kaikki töpselit revitty irti, mm. leivänpaahtimesta, kahvinkeittimestä. Hirmu tarkka on, ensin tämä piirre tuntui vaan hyvältä, mutta nyt on alkanut jo niin ahdistamaan kun olen huomannut kuinka lasten tekemisiäkin ihan suotta rajoitetaan.

Linnuthan ei kakkaa muualle kuin sinne ruokintapaikalle ;) ....eikä siellä lumessa liiku muita eläimiä, esim. hiiriä.....
Mielestäni kyllä hieman ylireagointia hoitajalta, eikä hänellä mielestäni ole oikeutta "vaatia" ruokintapaikan siirtämistä, ehdottaa tietenkin voi. Jos olet sitä mieltä, että et halua ruokintapaikkaa siirtää, et siirrä.

[QUOTE="vieras";25376591]
Mielestäni kyllä hieman ylireagointia hoitajalta, eikä hänellä mielestäni ole oikeutta "vaatia" ruokintapaikan siirtämistä, ehdottaa tietenkin voi. Jos olet sitä mieltä, että et halua ruokintapaikkaa siirtää, et siirrä.[/QUOTE]

Samaa mieltä.

Yhteistyössä