Mitä hittoa teen 2,5v:n kanssa! >:/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt mami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt mami

Vieras
Kun nukkumisesta ei tule enää yhtään mitään. Ensinnäkin poikaa ei iltaisin meinaa saada millään nukkumaan. Yleensä hän sitten nukahtaa aika pitkän nukutuksen tuloksena joskus yli 23 aikaan.

Sitten, heräilyjä yöllä on nykyään ainakin se 3 kertaa, poika huutaa huoneessaan niin pitkään että tulee sieltä pois ja sinne on sitten lähdettävä taas sen viereen nukuttamaan. Tuntuu että tämä touhu on kun pikkuvauvan kanssa että jatkuvia yöheräilyjä vaan! >:/ Ja nyt se on saattanut aamullakin rueta heräämään jo 6 aikaan vaikka iltasilla nukahtaa myöhään, miksei sitä nukuta? Mikähän sitä oikein vaivaa ja mitä tässä osaa tehdä kun ei vaan jaksa!!

Onko poika missään vaiheessa nukahtanut itsekseen? Me lopetettiin nukuttaminen ja sen jälkeen poika alkoi nukkua myös yöt heräämättä omassa huoneessa kun aikaisemmin tuli aina jo alkuyöstä meidän sänkyyn

Meillä siirrettiin tyttö 2,5v takas meidän huoneeseen nukkumaan. Nyt nukkuu unet omassa sängyssä eikä huuda välillä. Nukkukoot mun puolesta vaikka kuinka kauan samassa huoneessa kunhan mun ei tarvi nousta keskellä yötä nukuttamaan uudestaan.

Ei ole nukahtanut koskaan itsekseen... On siinä erittäin tarkka että jos vähääkään vielä on hereillä niin ei varmasti päästä nukuttajaa pois viereltään. Eli yölläkin ei riitä että pojan vie sänkyynsä vaan on nukutettava taas. :/

kaikki palvelu pois.. eli nukahtamaan itsekseen omaan huoneeseen, ja yöllä huutelet vaan omasta sängystäs, et ei mitään hätää, jatka unia.. ja jos tulee viereen, niin kiikutat hiljaa takaisin omaan sänkyyn.. unirauha kaikille!

päikkrät kokeiluna pois ja sänkýn kahdeksalta.tarkat rutiinit järjestyksessä,iltapala,peut ja hetki sylissä halimassa. nukkuu yön ja herää 7-8aamulla. meil oli n 6kk kausi ku päikkärit oli liikaa,sit myöhemmin ollaan taas oikeessa rytmissä.

Alkuperäinen kirjoittaja väsynyt mami:
Ei ole nukahtanut koskaan itsekseen... On siinä erittäin tarkka että jos vähääkään vielä on hereillä niin ei varmasti päästä nukuttajaa pois viereltään. Eli yölläkin ei riitä että pojan vie sänkyynsä vaan on nukutettava taas. :/

Ei olis meilläkään päästänyt... vähitellen aloitettiin. Eka vietiin omaan sänkyyn (nukahti ennen meidän sänkyyn viereen) ja alkuun olin huoneessa niin kauan että nukahti. Sitten yhtenä iltana itseasiassa vähän vahingossa poika nukahti ite kun mun oli pakko lähteä vessaan ja oli nukahtanut sillä välin. Saattaa muutaman kerran huutaa äitiä sängystä kun sadun jälkeen sinne jättää (ja hetken istun sitten vielä vieressä), mutta sitten nukahtaa ja viis minuuttia menee nukahtamiseen nykyisin kun ennen nukutettiin tunti.

No meillä ei ainakaan voida ottaa takasin samaan huoneeseen... ihan senkin takia kun pian syntyy toinen lapsi. Se tästä niin vielä väsyttävää tekee kun viimeset viikot olen raskaana enkä saa levätä ollenkaan ja kohta pitäisi jaksaa vauvan kanssa. Mitä siitä sitten tulee kun tuon isomman kanssakkin on nuin vaikeaa! :(

Mä nykyään pojan kanssa aina sovin, että "äiti tulee kohta käymään vielä katsomassa". Sitten oottelen viis-kymmenen minuuttia. Jos huoneesta ei kuulu mitään tiedän että poika nukkuu ja jos vielä sieltä huutelee käyn toivottelemassa uudestaan vielä hyvät yöt.

Tuo päikkäreiden poisjättäminen ei nyt onnistu myöskään... Poikahan jätti ne itse jo pois ja meillä nukuttiin hyvin aina klo 20-08 tai sitten 21-09. MUTTA, sitten alkoi päivähoito eikä siellä sovi että poika ei nukkuisi päiväunia. Sen jälkeen alkoi nuo nukahtamisongelmat.. ja viimeisen kuukauden aikana alkoi tuo monta kertaa yöllä heräily.

No perhepetiin en vaan suostu, muutamana yönä olen antanut pojan tulla viereen loppuyöksi niin itse sitten saa nukkua ahtaalla ja varoa mahaa kun hän potkii ja sätkii siinä välissä. Eikä siinä järkeä olisikaan kun kuitenkin on jo omassa huoneessaan tovin nukkunut.

Päivähoidossa poika nukkuu vain sen puoli tuntia (kuulema). Ja silti se vaikuttaa yöuniin. Niin, ollaanhan tässä suosiolla siirretty sitä nukuttamisaikaa myöhemmäksi, ensin se tepsi vähän mutta nyt pojan nukahtaminen on taas siitä siirtynyt... eli silloin se kannattais viedä sänkyyn vasta joskus 23.30 varmaan. :/

Alkuperäinen kirjoittaja väsynyt mami:
No perhepetiin en vaan suostu, muutamana yönä olen antanut pojan tulla viereen loppuyöksi niin itse sitten saa nukkua ahtaalla ja varoa mahaa kun hän potkii ja sätkii siinä välissä. Eikä siinä järkeä olisikaan kun kuitenkin on jo omassa huoneessaan tovin nukkunut.

Päivähoidossa poika nukkuu vain sen puoli tuntia (kuulema). Ja silti se vaikuttaa yöuniin. Niin, ollaanhan tässä suosiolla siirretty sitä nukuttamisaikaa myöhemmäksi, ensin se tepsi vähän mutta nyt pojan nukahtaminen on taas siitä siirtynyt... eli silloin se kannattais viedä sänkyyn vasta joskus 23.30 varmaan. :/

no juu.. mitä jos viette vaikka puoli kymmeneltä sänkyyn ja opetatte tosiaan lapsen itsekseen nukahtamaan? se on hyödyllinen taito =)

Hmm, mitenkähän se onnistuisi että saisi itsekseen nukahtamaan? Viime aikoina se on ollut semmoista että lapsi ei suostu edes aloillaan olemaan siinä sängyssä. :/ Tuntuu että hän ei vaan ole koskaan väsynyt eikä valmis sänkyyn rauhoiteltavaksi, en tiedä miten hän jaksaakaan valvoa ja touhuta.

Yhteistyössä