Mitä haluaisit häälahjaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rouvaliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja rouvaliini:
Alkuperäinen kirjoittaja muukeli:
Itse en haluisi mitään. Yleensä ei ostella itsekkään lahjoja kenellekkään, ellei ole mielessä jotain erityistä. Hääjuhlaa varten ajateltiin korkeintaan perustaa tili, jonne jokainen voi maksaa pienen summan että saadaan juhlanmaksuun apuja.

Eli maksatatte häät vierailla.
Ilmeisesti on tulossa vain oma lähisuku (äidit, isät, isovanhemmat) sekä molemmilta yhdet kaverit. Eli tops 20 hlö, kyllä perhe on valmis auttamaan, varsinkin kun opiskelijoita ollaan. Ystäviltä ja lukuisilta pikkusiskoiltani ei tietenkään odoteta mitään. Tärkeintä on kuitenkin että kaikki on paikalla. Summa todennäköisesti jotain 50e luokkaa. Omat säästöt on sitten tilavuokria yms. varten.

Alkuperäinen kirjoittaja rouvaliini:
Itse en haluisi mitään. Yleensä ei ostella itsekkään lahjoja kenellekkään, ellei ole mielessä jotain erityistä. Hääjuhlaa varten ajateltiin korkeintaan perustaa tili, jonne jokainen voi maksaa pienen summan että saadaan juhlanmaksuun apuja.

Eli maksatatte häät vierailla.

kai muisttte laittaa suoraan kutsuun jo pääsymaksun hinnan,ja narikasta myös eri hinta :laugh: :laugh: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:

:o :o :o
:D Miksi tämä herättää ihmetystä? Tuttavapariskunnille yleensä viedään kortti, että tervetuloa meille viettämään iltaa, me tarjoamme, ja he tulevat syömään ja juomaan. Pikkulapset ovat asia erikseen. Olen vähän tätä materialismi kulttuuria vastaan, että aina pitäisi ostaa jotain roipetta jokaiselle. Yleensä viemisinä on viinipullo tai muuta mukavaa naposteltavaa. Poikaystävän kanssa lahjoja toisillemme ei useimmiten osteta juhlapyhinä ja synttäreinä. Lahjoja ostetaan toisillemme silloin, kun olemme keksineet jotain, mitä ehdottomasti haluamme antaa, eli milloin tahansa :)

Joku pyyhesetti ois kiva, petivehkeetki menis mutta niitä on niin paljon erilaisia ja mä oon aika tarkka väreistä jne :ashamed: yks vaihtoehto ois lahjakortti, jossa esim. siivous tai lastenhoitoapua, kylpylään tai muuta ihanaa rentoutumista.

:D Miksi tämä herättää ihmetystä? Tuttavapariskunnille yleensä viedään kortti, että tervetuloa meille viettämään iltaa, me tarjoamme, ja he tulevat syömään ja juomaan. Pikkulapset ovat asia erikseen. Olen vähän tätä materialismi kulttuuria vastaan, että aina pitäisi ostaa jotain roipetta jokaiselle. Yleensä viemisinä on viinipullo tai muuta mukavaa naposteltavaa. Poikaystävän kanssa lahjoja toisillemme ei useimmiten osteta juhlapyhinä ja synttäreinä. Lahjoja ostetaan toisillemme silloin, kun olemme keksineet jotain, mitä ehdottomasti haluamme antaa, eli milloin tahansa :)
Mun mielestä on epäkohteliasta mennä esim. häihin tai lapsen juhliin viemättä lahjaa. En missään nimessä roipetta osta kenellekään itsekään, vaan jotakin tarpeellista tai eettistä. Viinipullohan on myös ihan hyvä lahja :p, kuuluu luokkaan "tarpeellinen" :saint:. Häälahjana voi viedä vaikka ranskalaisen vuosikertaviinipullon ja ranskalaisen keittokirjan tms.

Joo en minäkään tyhjin käsin menisi en, mutta juuri joku viinipullo olisi mielestäni asiallinen, hilpeyttä herättävä ;) ja jokaisen taskulle löytyy sopivan hintainen!

Mutta itse en pidä viinipulloa varsinaisesti lahjana, yleensä sellainen tarttuu joka paikkaan mukaan minne menemme. Se on ihan hyvien tapojen mukaista viedä aina sellainen mukanaan, kun kylään mennään, varsinkin jos isäntäväki tarjoilee vierailleen jotain. Oli no occasion tai occasion.

Tuli mieleeni yhdet häät joissa myös toivottiin ihan suoraan rahaa lahjaksi,no rahaa kyllä saivatkin mutta eräs pariskunta oli hiukan vitsikkäämpi ja antoikin rahaa kuoressa...
krooneina :laugh: kyllä oli porukalla hauskaa,joskin hääpari ei nauranut.

Yhteistyössä