Mitä evääksi päiväkerhoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mm

Vieras
Sain tänään tiedon että lapseni pääsee srk:n päiväkerhoon tammikuussa. Millaiset eväät sinne pitäis laittaa mukaan? Juodaanko siellä vettä vai onko yleensä omat juomatkin mukana =)? Sorry tyhmät kysymykset, mutta kertokaa jos on jotain muitakin oleellisia asioita mitä pitäis ottaa huomioon?

Pieni leipä ja mehua pullossa. Ei kannata mitään megaeväitä laittaa mukaan kun muuten menee leikkiaika syömiseen. Näissä on sitten paikkakuntakohtaisia eroja mitä saa olla. Esim. jossain voi olla (välipala)keksi mukana mutta toisaalla kaikki herkuksi luokiteltava on tasapuolisuuden nimissä kielletty.

meille ohjeistettiin että ei roskaavia mehuja, eli pullossa mehua tai vettä, mitä lapsi on tottunut juomaan.. maito ei säily. hedelmiä, porkkanaa, suolakeksiä, joskus olen ihan jotain kaurakeksiäkin laittanut ja kerhotäditkin kannusti laittaan evääksi välillä jotain hyvää sillä lapsen riemulla ei ole rajaa kun yllärinä äiti onkin laittanut välillä nannaa. ei karkkia kuitenkaan. eikä meillä ole tarvinnut nimikoida vaatteita, ellei nyt sit kuomia omista, niitä ku eteisessä samaa kokoa ja väriä useammat.

Kerhotilassa on jääkaappi niin voi ottaa kylmiäkin, ja pojalla onkin ollut juomajogurtti, mitään mehua ei juo. Lisäksi leipää.
Kerhotossut pitää olla ja vaatteita ei tarvitse nimikoida, koska vanhemmat pukee ne lapsen ylle hakiessaan. Kerhotädit vaan riisuu päällysvaatteet.
Vaihtovaatteet pitää olla, siis sisävaatteet, jos käy joku vahinko että vaatteet sotkeentuu. Kun kuitenkin askartelevat, leipovat ja kaikkea puuhaavat.

Alkuperäinen kirjoittaja tari:
Kerhotilassa on jääkaappi niin voi ottaa kylmiäkin, ja pojalla onkin ollut juomajogurtti, mitään mehua ei juo. Lisäksi leipää.
Kerhotossut pitää olla ja vaatteita ei tarvitse nimikoida, koska vanhemmat pukee ne lapsen ylle hakiessaan. Kerhotädit vaan riisuu päällysvaatteet.
Vaihtovaatteet pitää olla, siis sisävaatteet, jos käy joku vahinko että vaatteet sotkeentuu. Kun kuitenkin askartelevat, leipovat ja kaikkea puuhaavat.

Niin ja eväina ei saa olla herkkuja, se aiheuttaa kateutta toisissa. Synttäritarjoilut on tietty erikseen.

Meidän pojan lempieväs oli leipä, MAKKARAlohkot ja mehu.
Tuo makkaravillitys alkoi, kun kerhokaverilla oli sitä eväänä, niin pitihän meidän pojan saada sitä myös.
'Rehut' jäi koskematta.

Omat juotavat mukaan. Minä suosittelen urheilujuomapulloa, mihin laittaa oman juotavan. Olen sen verran useasti käynty tutustumassa avoimien ovien päivänä noiden meidän lasten kanssa, niin sellainen paras, sen verran moni pruuttaili noilla pillimehuilla pitkin paikkoja, puhumattakaan niistä, jotka kaatoivat juotavansa pullosta mukiin. Meillä ne eväät pidettiin repussa eli sen mukaan kannattaa valita, tosin aina voi reppuun laittaa pienen kylmäkassin kylmäkalleineen. Kannattaa ottaa huomioon, että syöntiaika on rajallinen, kannattaa valita eväät niin, että ehtii ne myös syömään. Meillä on ollut mm. sämpylää, karjalanpiirakkaa, porkkanan paloja jne eväänä. Harrastin aika pieniä eväitä, koska ruoka-aika oli kohta sen jälkeen.
Meidän kerhossa vanhemmat niin riisuvat kuin pukevat lapset tuodessa ja hakiessa (tai odottavat, että lapsi sen tekee itse), 'valmiit' lapset luovutetaan kerhotädeille.

Meillä on kerhoajat ja näin ollen myös siellä välipala-ajat ihan kaistoja, joten jotain hyvin kevyttä, kuten riisikakku tai hedelmä tai porkkana mukaan, vettä pullossa. Ruoka-ajat on sitten normaalit kotona. Ei ole mitään järkeä laittaa hirmu satseja välipalaa just ennen ruokaa.

Meidän tytöllä on aina ollut leipää ja mehua omassa pullossa. Joskus vettä. Kun itse olin tekemässä sijaisuutta, niin aika monella lapsella oli mm. pipareita, suolakeksejä, jugurttijuomaa tms.

Yhteistyössä