mitä eroa on sinuttelulla ja teitittelyllä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja leipuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
"Mitä teille kuuluu?"
"Mitä sinulle kuuluu?"

Teitittely kuuluu hyviin tapoihin, ja siitäkin voi harjoittelulla saada ihan luontevan ominaisuuden puheeseensa. Varsinkin asiakaspalvelu-alalla tätä korostetaan.

Alkuperäinen kirjoittaja leipuri:
Alkuperäinen kirjoittaja tiutui:
No teitittely nyt vaan on kohteliasta ja kuuluu perus käytöstapoihin. Teitittelen aina vanhuksia, ja yleensä vieraita muutenkin.

miten voi teititellä? miten se tapahtuu?
Kysytkö siis ihan oikeasti käytännön vinkkejä? Siis jos kysyisit vaikka kaveriltasi otatko kahvia, niin esim. vieraammalta vanhukselta kysyt otatteko kahvia?
Mulle tuo teitittely tulee luonnostaan ja sitten ihminen saapi itse tehdä sinukaupat, jos haluaa.

No teitittely nyt vaan on kohteliasta ja kuuluu perus käytöstapoihin. Teitittelen aina vanhuksia, ja yleensä vieraita muutenkin.

esim. mitä teille tänään kuuluu? Miten te voitte? Ja te -sana tarkoittaa teititeltäessä vain sitä yhtä ihmistä. Sinuttelu on sitä, mitä normaalisti puhekielessä käytetään. Eli oletko sinä ollut kipeänä lähiaikoina tms?

Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:

Kysytkö siis ihan oikeasti käytännön vinkkejä? Siis jos kysyisit vaikka kaveriltasi otatko kahvia, niin esim. vieraammalta vanhukselta kysyt otatteko kahvia?
Mulle tuo teitittely tulee luonnostaan ja sitten ihminen saapi itse tehdä sinukaupat, jos haluaa.

kysyn oikeasti käytännön vinkkejä

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
"Mitä teille kuuluu?"
"Mitä sinulle kuuluu?"

Teitittely kuuluu hyviin tapoihin, ja siitäkin voi harjoittelulla saada ihan luontevan ominaisuuden puheeseensa. Varsinkin asiakaspalvelu-alalla tätä korostetaan.

Joo ja se oikeesti on iskostunu mulle ainakin jo niin selkäytimeen et sit kun se asiakas sanookin että ei tarvitse teititellä, niin ei silti meinaa osata sinutella.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Essi-:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
"Mitä teille kuuluu?"
"Mitä sinulle kuuluu?"

Joo ja se oikeesti on iskostunu mulle ainakin jo niin selkäytimeen et sit kun se asiakas sanookin että ei tarvitse teititellä, niin ei silti meinaa osata sinutella.. :)

Sama oli mulla, ja kiireessä tuli teititeltyä niin nuoret kun vanhatkin, ja joskus oman ikäisiä nauratti kovasti se teitittely

Yhteistyössä