mitä eroa on sievällä ja kauniilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja koivukuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

koivukuja

Vieras
No niin siinäpä se kysymys tulikin :).

Minua ihmetyttää kun eräs 40v mies sanoo useasti minulle, että olen niin sievä ja ikää minulla kuiten on jo 30v. Sanokaapa naiset, mitä eroa on kauniilla ja sievällä? Sanooko miehet teitä sieväksi? No joo, toisillehen sievä/kaunis voi olla sama asia, mutta itse ajattelen että lapset on sieviä :D

moni mies sanoo minua kauniiksi, mutta tämä yks ja ainut sanoo aina sieväksi ja suloiseksi. mitä te funtsisitte jos teitä sanottaisiin sieväksi ja suloiseksi.. minua hiukan etoo jo nämä sanat tuon miehen suusta :D ja kyseessä on sentään ex...

sievä on mielestäni sellainen suloinen ja tyttömäinen. Kauneus on taas katsojan silmissä ;) Eli ei kaunis ole välttämättä siltin mikään "upea ilmestys" eikä ne miesten päät käänny vaikka olisi kaunis.

Aika pitkälti komppaan aiempia, mutta sen totean että katsojan silmässähän se kauneus. Itse olen omasta mielestäni kiitettävän tavis, mutta (ainakin tähän ikään asti) minusta pitävät ihmiset ovat aika pitkälti määritelleet minut sieväksi, tarkoittaen että olen vaikka en todellakaan ole mikään klassinen kaunotar, olen kuitenkin ulkonäöltäni heidän mielestään kategoriassa "viehättävä". Mutta toisaalta sitten useampi ihminen, niin mies kuin nainenkin, on herjannut kauniiksi.

Omasta mielestäni esimerkiksi pienet, herkät kukat ovat sieviä :)

Mä olen itse huomannut, että sievä saattais olla myös eräänlainen murresana. Siis tokihan mä ymmärrän, mitä siellä tarkoitetaan, mutta harvemmin kuulen turkulaisten sitä käyttävän. Sen sijaan Oulun seudulla olen kuullut sievää huomattavasti enemmän. Meillä päin sievä on sama kuin nätti :).

Kaunis-sana on musta ällöttävä. :D En osaa selittää miksi, tulee vain mieleen luonnottomuus siitä..
Sievä, nätti, söpö.. vähän samankaltaisia nuo kaikki. Kauniin rinnalla voisi ajatella että se on kuin viehko viehättävään verrattuna, siis samankaltainen kuvaus mutta pikkasen "keveämmin" ja ehkä enempi luonnollisuuden painotuksella. :D

No kyllä kolmikymppinen on vielä niin nuori että voi hyvin sanoa sieväksikin.
Mutta yritäpä sanoa nelikymppistä sellaiseksi, se kaunis voi vielä hyvällä tahdolla siinäkin iässä jotenkin mennä läpi.

[QUOTE="vieras.";29849748]Sievä on naapurintyttömäinen. Kaunis on jotain suurempaa upea ilmestys, oikea kaunotar.
Yhdistän myös sievän nuorempaan ikään ja pienikokoisuuteen.[/QUOTE]

Jotenkin näin joo.

Yhteistyössä