Mitä eroa on kesä- ja syksytakilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hjkbg
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hjkbg

Vieras
Mietin vaan, kun kaverin lapsi valitteli että on kylmä ja kiinnitin jo aiemmin huomiota että on sama takki kuin kesällä käytössä. Puhuin kaverille tästä, että lapsi oli valitellut, mutta nyt haluaisin kysyä teiltä, onko yleistäkin, ettei lapsella ole tuon kummempia vaatteita?

Lapsi myös yski, pisti vähän miettimään, kun tämä kaveri myös jatkuvasti valittelee lapsen sairasteluista. :/

Ilmeisesti sinä et ole kuullutkaan kerrospukeutumisesta, jos jokaiseen keliin pitää olla erikseen takit? Toki on hyödyllistä, että yksi takki on niin ohut että sitä voi käyttää kesälläkin, mutta en minä ainakaan rajoita sen käyttöä vain kesään.

Ovatko ihmiset todellakin näin avuttomia pukeutumaan? Onko villapaita 2000-luvulla harvinaista vai eikö sitä saa käyttää kuin talvella?

Jep. Villatakin tai fleecen kanssa tuon ymmärtäiskin, mutta kun ei tällä lapsella ole. Yritin asiasta varovasti mainita, et sellainen vois olla hyvä, mutta siis tämä tilanne on jatkunut piiiitkään. Oikeastaan niin kauan, kun tarhasta pääsi(tarhan tädit ei ole enää neuvomassa vaatetuksen kanssa?).

Jep. Villatakin tai fleecen kanssa tuon ymmärtäiskin, mutta kun ei tällä lapsella ole. Yritin asiasta varovasti mainita, et sellainen vois olla hyvä, mutta siis tämä tilanne on jatkunut piiiitkään. Oikeastaan niin kauan, kun tarhasta pääsi(tarhan tädit ei ole enää neuvomassa vaatetuksen kanssa?).

Miksi varovasti? Sano selvästi, että lapsella on kylmä ja hän tarvitsee villatakin alle.

Jos asian pihvi on jonkun perheen pukeutumisongelmat, niin miksi otsikko on "mitä eroa..."?

Jos sinusta tuntuu, että lasten hyvinvointi on vaarassa, niin a) anna villapaita lahjoituksena tai b) ilmoita viranomaisille tai c) opeta itse lasta pukemaan vaatteita päälle, jos siinä on se ongelma (eli vaatetta on, mutta ei kykyä)

Nalkuttava talonmies, kerrospukeutuminen on kyllä ihan tuttua. Tämä takkijuttu tuli siitä, että lapsen äiti on sitä mieltä että "Onhan sillä takki päällä". Mielestäni takeilla voi olla vähän eroa, meinaan kun omallani on erikseen nuo kesä- sekä välikausivaatteet, niin ei ne ihan ole sama asia.

Palelluttakoon tämä äiti sitten lapsensa rauhassa, ei kait siinä.

Lapsi sanoo ettei vaatetta ole. Ilmoitusta on vaikea tehdä, kun tulisi varmaan kuitenkin ilmi kuka sen teki?
Lahjoituskin ois aika outoa, kun kyse ei ole mistään rahapulasta..

Lapsi sanoo ettei vaatetta ole. Ilmoitusta on vaikea tehdä, kun tulisi varmaan kuitenkin ilmi kuka sen teki?
Lahjoituskin ois aika outoa, kun kyse ei ole mistään rahapulasta..

Ei helvetti.. Sä siis ilmeisesti oikeasti ilmoittaisit lastensuojeluun ennemmin kuin avaisit itse suusi? Ja et kehtaa sen takia, että sun nimi saattaisi tulla ilmi, ja häpeät omaa munattomuuttasi. Ja mariset sitten netissä otsikolla "mitä eroa on kesä- ja syystakilla". :headwall:

Ei helvetti.. Sä siis ilmeisesti oikeasti ilmoittaisit lastensuojeluun ennemmin kuin avaisit itse suusi? Ja et kehtaa sen takia, että sun nimi saattaisi tulla ilmi, ja häpeät omaa munattomuuttasi. Ja mariset sitten netissä otsikolla "mitä eroa on kesä- ja syystakilla". :headwall:

Johan sanoin avanneeni suuni, useampaan otteeseenkin. Lapsikin on sen ikäinen, että ihan itsekin äidilleen valittaa että on kylmä. Mietin vaan, että onko tässä sit aihetta johonkin ilmoitukseen vai onko toi ihan yleistäkin, et aatellaan et takki kun takki, kunhan joku takki päällä. Ihan siks ei viittis ilmoittaa, et jos toi nyt on ihan normaalin rajoissa porukan mielestä, vaikkei munmielestä ookkaan. Mun tavat kun ei ole niitä ainoita oikeita.

Yhteistyössä