Mitä (erikoisia) sisustusratkaisuja teillä on lastenhuoneessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietinpähän vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietinpähän vaan

Vieras
Meillä on nyt lastenhuoneen ajankohtaista. Kiinnostaisi tietää, mitä kaikkea muilla on lastenhuoneessa sängyn, maton ja joidenkin lelujen lisäksi. Onko joku keksinyt jonkun kivan, toimivan ratkaisun, jonka haluaisi kertoa muillekin! :-) Meillä ei periaatteessa ole tarvetta millekään uudelle kalusteelle. Leluja varten on jo muissa huoneissa kalusteita, jotka voi siirtää lastenhuoneeseen. Kuitenkin kiinnostaisi tietää, jos muilla on jokin vähän tavallisesta poikkeava, kiinnostava ja toimiva ratkaisu esim. juuri lelujen säilytykseen tai vaatteille jne.

Sänkyjä on kaksi, pinnis ja jatkettava lastensänky. Huoneessa on kuitenkin vielä ihan mukavasti tilaa.

Ei nyt varsinaisesti erikoisia, mutta kivaa persoonallisuutta saatiin ekaluokkalaisen kammariin kun maalattiin seinät itse omin kuvioin:

valmiskammari1.jpg

valmiskammari2.jpg

wr4.jpg

valmiskammari3.jpg

valmiskammari4.jpg

Hirmu kivat!! Muutenkin ihanan siisti, mutta silti viihtyisä huone.

Kiitos.
Noiden kuvien ottamisen jälkeen sinne on tullut puolikas valkoisesta vanhasta pöreästä keittiönpöydästä ikkunaa vasten ja sen eteen Louis Ghostin läpinäkyvä prinsessatuoli työtuoliksi.
4 päällekkäistä patjaa (kätevät nostaa lattialle kun sisarustenlapset tai kaverit yökyläilevät) on pussitettu erilaisiin petauspussehin, mutta tilkkutäkki jota väkerrän tuohon sängyn päälle päiväpeitoksi on vielä pahoin kesken...

Mutta eikö se kuulu sisustamisen perusjuttuihin - siis se että jotain on aina kesken?

:)

Kiitos.
Noiden kuvien ottamisen jälkeen sinne on tullut puolikas valkoisesta vanhasta pöreästä keittiönpöydästä ikkunaa vasten ja sen eteen Louis Ghostin läpinäkyvä prinsessatuoli työtuoliksi.
4 päällekkäistä patjaa (kätevät nostaa lattialle kun sisarustenlapset tai kaverit yökyläilevät) on pussitettu erilaisiin petauspussehin, mutta tilkkutäkki jota väkerrän tuohon sängyn päälle päiväpeitoksi on vielä pahoin kesken...

Mutta eikö se kuulu sisustamisen perusjuttuihin - siis se että jotain on aina kesken?

:)

Näin ainakin meillä. Aina on jotain mitä haluaa muuttaa, tai minkä kohdalla on jo pakkokin alkaa hankkimaan uutta tilalle. Meillä tällä hetkellä olkkarin verhot ja sohva, ja lapsille uusia päiväpeittoja kalastelen, ja verhoja ja ja.... Ja tässä ä-lomalla olen jo paljon muutoksia tehnytkin. Loppumaton suo tämä sisustus :D. Mutta onneksi on myös hauskaa.

Ihana, kertakaikkiaan<3
Mummeliisan sisustus.

Viimeksi muokattu:
4 päällekkäistä patjaa (kätevät nostaa lattialle kun sisarustenlapset tai kaverit yökyläilevät) on pussitettu erilaisiin petauspussehin

Kaunis!!

Voisitko laittaa kuvan myös tosta patjasysteemistä? Me tarvitaan jonkinlainen patjaviritys lastenhuoneeseen, koska oletettavasti siellä joutuu välillä yöpymään. Tähän asti olen siis pääsääntöisesti itse nukkunut siellä, mutta nyt vihdoin luovuttiin aikuisten sängystä.

Minullekin sisustus on ikuisesti keskeneräinen projekti. Ei meillä lastenhuoneessa mitään varsinaisesti erikoista ole, mutta tuttavapiirissä olemme poikkeavia siinä mielessä, että huoneen seiniä ei ole maalattu lasten sukupuolesta riippuen joko vaaleanpunaisiksi tai beigeksi, eikä yksikään kalusteista ole valkoinen tai puunvärinen. Lastenhuoneessa oli aiemmin keltainen tapetti ja nyt mustavalkoinen, molemmilla kerroilla suurikuvioinen ja näkyvä isoimmalla seinällä. Huonekalut ovat yhtä lukuunottamatta käytettyjä ja maalattu eri väreillä: mustaa, keltaista, punaista ja vihreää. Vihreät jakkarat olisi kyllä tarkoitus maalata uudelleen voimakkaan sinisiksi. Verhot ovat myös värikkäät ja kuviolliset. Mattoa ei ole ollenkaan, koska se olisi vain tiellä. Valaisin on vanhasta 60- luvun valaisimesta napattu kehikko joka maalattiin punaiseksi. Ylipäätään koko kodin ideologia sisustuksen suhteen on itse tuunaten ja värittäen. Valkoista ja mustaa löytyy tasapainottamassa kokonaisuutta, mutta vain ripauksina.

Kaunis!!

Voisitko laittaa kuvan myös tosta patjasysteemistä? Me tarvitaan jonkinlainen patjaviritys lastenhuoneeseen, koska oletettavasti siellä joutuu välillä yöpymään. Tähän asti olen siis pääsääntöisesti itse nukkunut siellä, mutta nyt vihdoin luovuttiin aikuisten sängystä.

Siis ne ovat ihan tavallisia vaahtomuovipatjoja päällekkäin tuossa vanhassa sohvassa. Käytin vanhoja pussilakanoita päällisiin (sellaisia lastenlakanoita jotka tehty pienemmille kuin täysmittaisille täkeille - meillä ei moisten käyttäjiä enää ole) ja tarkoitus olisi jossian vaiheessa maalata tuohon sängyn laitaan jokin "herne" muka selitykseksi sille, miksi "prinsessamme" tarvitsee niin monta patjaa.

Otan kuvan kun ovat seur. kerran levitettyinä kammarin lattialle.

:D

[QUOTE="vieras";27263408]Minullekin sisustus on ikuisesti keskeneräinen projekti. Ei meillä lastenhuoneessa mitään varsinaisesti erikoista ole, mutta tuttavapiirissä olemme poikkeavia siinä mielessä, että huoneen seiniä ei ole maalattu lasten sukupuolesta riippuen joko vaaleanpunaisiksi tai beigeksi, eikä yksikään kalusteista ole valkoinen tai puunvärinen. Lastenhuoneessa oli aiemmin keltainen tapetti ja nyt mustavalkoinen, molemmilla kerroilla suurikuvioinen ja näkyvä isoimmalla seinällä. Huonekalut ovat yhtä lukuunottamatta käytettyjä ja maalattu eri väreillä: mustaa, keltaista, punaista ja vihreää. Vihreät jakkarat olisi kyllä tarkoitus maalata uudelleen voimakkaan sinisiksi. Verhot ovat myös värikkäät ja kuviolliset. Mattoa ei ole ollenkaan, koska se olisi vain tiellä. Valaisin on vanhasta 60- luvun valaisimesta napattu kehikko joka maalattiin punaiseksi. Ylipäätään koko kodin ideologia sisustuksen suhteen on itse tuunaten ja värittäen. Valkoista ja mustaa löytyy tasapainottamassa kokonaisuutta, mutta vain ripauksina.[/QUOTE]

Kuulostaa tosi kivalta!

Siis ne ovat ihan tavallisia vaahtomuovipatjoja päällekkäin tuossa vanhassa sohvassa. Käytin vanhoja pussilakanoita päällisiin (sellaisia lastenlakanoita jotka tehty pienemmille kuin täysmittaisille täkeille - meillä ei moisten käyttäjiä enää ole) ja tarkoitus olisi jossian vaiheessa maalata tuohon sängyn laitaan jokin "herne" muka selitykseksi sille, miksi "prinsessamme" tarvitsee niin monta patjaa.

Otan kuvan kun ovat seur. kerran levitettyinä kammarin lattialle.

:D

ok. Kiitos selvennyksestä.
Ihana idea toi prinsessa ja herne!

Yhden lapsen huoneessa on lavoista tehty sänky-yöpöytä-tv-taso-kompleksi, en saa nyt kuvaa kun oon luurilla täällä.
Yksi muksu asuu vaatehuoneessa ja sinne on suunnitteilla kompakti parvisysteemi kunhan jaksan alkaa nikkaroida.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;27263440:
Ei mitään erikoista, mutta kaksiosaiset vaatekaapit käännettiin niin, että pienet yläkaapit onkin alhaalla leluja varten

Hyvä idea tuokin! Meillä on valitettavasti kiinteät kaapit, joita ei purettu uuden lattian laittamisen yhteydessä, mikä jälkikäteen harmittaa.

Yhteistyössä