Mitä erikoisempaa ruokaa teette v.loppuna?

Mun tekis mieli tehdä lohta valkoviini-kermakastikkeessa ja pastaa. Tekee hyvin kauppaansa ja aikuiset saa kaupan päälle fiinimmän ruokajuoman. :D Mutta just eilen syötiin kirjolohta niin taitaisi tulla liian nopeesti.

Just tässä valmistelen kaalilaatikkoa, suurta herkkua. Ei mitään erikoista, mutta tulee tehtyä ihan liian harvoin itselleen. Ajattelin nyt tehdä vähän enemmän ja pakastaa annosrasioihin.

minä laitan tortilloihin aina
naudan paistijauhelihaa + mausteseoksen + kidney papuja
punasipulia
salsakastiketta
tomaattia kurkkua persikkaa salaattia
kermaviiliä (pehmentämään tulisen salsan makua)

No mikä nyt on erikoista kenellekin. Mulle karjalanpaisti olis erikoisempaa kun tortillat. Tortillat alkaa itse asiassa jo kyllästyttää, niitä on nyt kaupattu jo niin monta vuotta.

[QUOTE="miia";22955947]No mikä nyt on erikoista kenellekin. Mulle karjalanpaisti olis erikoisempaa kun tortillat. Tortillat alkaa itse asiassa jo kyllästyttää, niitä on nyt kaupattu jo niin monta vuotta.[/QUOTE]

peesi! pizzat, pastat, tortillat ja hampparit, hyvàà mutta jo niin tavallista

Mulla on pakastimessa kokonainen kana. Tai ei sillä päätä enää ole :D En vielä tiedä, mitä siitä tekisin. Olen viimeksi valmistanut kanaa joskus 80-luvulla ja juuri mietin, oliko se 90-lukua vai jo tätä vuosituhatta, kun kanat katosivat kaupoista.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22955969:
Mulla on pakastimessa kokonainen kana. Tai ei sillä päätä enää ole :D En vielä tiedä, mitä siitä tekisin. Olen viimeksi valmistanut kanaa joskus 80-luvulla ja juuri mietin, oliko se 90-lukua vai jo tätä vuosituhatta, kun kanat katosivat kaupoista.

sità pitàà sitten kypsyttàà kunnolla :)

[QUOTE="miia";22955947]No mikä nyt on erikoista kenellekin. Mulle karjalanpaisti olis erikoisempaa kun tortillat. Tortillat alkaa itse asiassa jo kyllästyttää, niitä on nyt kaupattu jo niin monta vuotta.[/QUOTE]

Meille ainakin erikoisruuat merkkaa samaa kuin herkkuruuat eli niitä ei syödä arkena. Siihen kastiin menevät tortillat, pizzat, hampurilaiset jne., tosin viikonlopun erikoisruokaa saattaa olla myös esim. pitkän kaavan mukaan tehty lihakeittokin.

[QUOTE="Jaiks";22955987]Meille ainakin erikoisruuat merkkaa samaa kuin herkkuruuat eli niitä ei syödä arkena. Siihen kastiin menevät tortillat, pizzat, hampurilaiset jne., tosin viikonlopun erikoisruokaa saattaa olla myös esim. pitkän kaavan mukaan tehty lihakeittokin.[/QUOTE]

Mulle taas erikoisruokaa eli herkkuruokaa viikonlopuksi olisi juuri tuo karjalanpaisti, joka muhii tunteja uunissa. Ei sellaista ehdi arkena vääntää.

Tänään ruoaksi naudan sisäfilepihvi + uuniperuna + kermaviilikastike yrtein, valkosipulilla ja sitruunalla maustettuna + uunijuureksia

Huomenna pizzaa

Sunnuntaina kaalikeittoa

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22956027:
Niin pitää. Upottaiskohan sen pataan puna- tai valkoviiniin?

makuasia,minusta punaviini parempi (samalla voit valmistumista odotellessa siemailla lasillisen sinàkin: ei kaikkea kanalle ;) )

[QUOTE="Rohmu";22956015]Täytettyjä ohukaisia. Sisälle ihan jauhelihaa, paprikaa, sipulia, mausteita rutkasti ja vähän ranskankermaa. Kuorrutan vielä uunissa juustoraasteen kera. :p[/QUOTE]
Tää oli vakiosatsi 70-luvulla, joka sisältyi diskon pääsylippuun. :)

Meille erittäin erikoista: jotain, jossa on perunaa. Ehkä makkarakastiketta ja keitettyjä pottuja. viimeksi olikin... kolme, neljä (?) vuotta sitten.

[QUOTE="Satunnainen vierailija";22956062]Tää oli vakiosatsi 70-luvulla, joka sisältyi diskon pääsylippuun. :)[/QUOTE]

Crépes tei krepsejä, kun oltiin kansainvälisiä...

[QUOTE="Mamma italiana";22956042]makuasia,minusta punaviini parempi (samalla voit valmistumista odotellessa siemailla lasillisen sinàkin: ei kaikkea kanalle ;) )[/QUOTE]
Kokkia viinissä...eiku kukkoa viinissä. Punainen voisi olla ihan jees.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22955969:

Tiedätkö, mitä on "kännäri"?

[QUOTE="vieras";22956035]Mulle taas erikoisruokaa eli herkkuruokaa viikonlopuksi olisi juuri tuo karjalanpaisti, joka muhii tunteja uunissa. Ei sellaista ehdi arkena vääntää.

Tänään ruoaksi naudan sisäfilepihvi + uuniperuna + kermaviilikastike yrtein, valkosipulilla ja sitruunalla maustettuna + uunijuureksia

Huomenna pizzaa

Sunnuntaina kaalikeittoa[/QUOTE]

Totta, harvoinpa noita karjalanpaisteja ja lihakeittoja ehtii arkena valmistaa. Meillä syödään tänään pizzaa, huomenna lihakeittoa ja sunnuntaina mennään ulos syömään.

Yhteistyössä