Mitä edullista tekisi lomalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aapee"

Vieras
Meitä on ekaluokkalainen tyttö, minä & mies. Sain noin 7 kk työttömyyden jälkeen työpaikan ja vaihdoin kesälomarahat vapaaseen, että mullakin olisi kuukausi lomaa, eikä ole paljon ylimääräistä rahaa. Asutaan Helsingissä.

Ekan viikon mun lomaa ollaan kotosalla, uidaan ym.

Toisen viikon ajan ollaan tytön kanssa harrastusleirillä (majoitus mökeissä).

Kolmas ja neljäs viikko ovat yhteisiä miehen kanssa.

Kun mä menen töihin, mies ja tyttö lähtevät mummolaan ja viimeisen viikon ennen koulua ovat kotosalla. Mä olen sen maanantain ja tiistain koulunalkuviikolla kotona.

Kesäkuussa tyttö pääsee Lintsille kummin kera ja Särkänniemeen mennään elokuussa yhtenä viikonloppuna koko perhe.

Mitä edullista ja kivaa tekisitte noina yhteisinä lomaviikkoina? Kesämökkiä ei ole. Ei viitsisi koko aikaa olla vain kotonakaan.

No onhan tuossa jo menoja! Loput ajasta ilmaiskohteissa. Rannalla,liikennepuistossa,toritapahtumissa,kirppareita kierrellen, pyöräretkillä/piknikillä. Kotonakin on ihan kivaa, eilen pelattiin 7veen kaa sulkapalloa pihalla ja pestiin mattoja..

Kiertoajelu 7 tai 3 raitiovaunulla ja kerrot lapselle, missä milloinkin ollaan ja kerrot rakennuksista yms. Kuvittele, että olette turisteja Helsingissä ja kierrelkää katsomassa nähtävyyksiä.

6 viikon loman aikana on se yksi viikon leiri ja sitten yksi viikko jolloin ovat mummolassa & sukulaisissa. 4 viikkoa ollaan kotona.

Alkukesän on parilla päiväleirillä ja toisessa mummolassa viikon. Mennään siis sinne juhannuksena ja tyttö jää sinne, tuovat pois sitten kun mun loma alkaa.

Jotenkin itse ainakin kaipaisi jotain reissua siihen heinäkuuhun, mielummin sellaista ettei tarvi tehdä kotitöitä... Plus veikkaan että heinäkuussa "kaikki" kaverit ovat jossain mökillä ym. ja sen 2 viikkoa saa kuulla siitä ettei oo ketään kaveria....

Haluaisin mennä Legolandiin, mutta se on liian kallis reissu. Laivamatkaa mietin, itseä kiinnostaisi vaikka Tallinnaan laiva-hotelli-loma, kuinkahan kallis se olisi?

Varaudu, että heinäkuussa kaikki matkat ovat kalleimmillaan, silloin on useimmilla loma ja täyden tai heinäkuun korotetun hinnan maksajia löytyy.

Kannattaa käydä tutustumassa matkailuneuvonnan tarjontaa, siellä on joskus ollut mm. kävelyreittioppaita, missä on selitetty reitin nähtävyydet.

Ollaan siis ne 2 viikkoa kolmistaan ja miestä tuskin saa huvikseen kuumalla ratikkaan pyörimään. Pitäisi kehittää jotain, mikä ei maksaisi maltaita ja joka on kuitenkin reissu johonkin. Sen ei tarvi olla 2 viikkoa kestävä, mutta joku pienempikin muutaman yön reissu piristää. muuten siis varmaan uidaan ja käydään sellaisissa paikoissa uimassa, missä saa grillata ym.

Sillä omalla viikollani meinasin just mennä Suokkiin ym. Korkeasaareen emme mee, lapsi ei tykkää eläintarhoista (pitää niitä eläinten vankiloina). Seurasaari on musta melko köyhä paikka.

[QUOTE="aapee";26349691]6 viikon loman aikana on se yksi viikon leiri ja sitten yksi viikko jolloin ovat mummolassa & sukulaisissa. 4 viikkoa ollaan kotona.

Alkukesän on parilla päiväleirillä ja toisessa mummolassa viikon. Mennään siis sinne juhannuksena ja tyttö jää sinne, tuovat pois sitten kun mun loma alkaa.

Jotenkin itse ainakin kaipaisi jotain reissua siihen heinäkuuhun, mielummin sellaista ettei tarvi tehdä kotitöitä... Plus veikkaan että heinäkuussa "kaikki" kaverit ovat jossain mökillä ym. ja sen 2 viikkoa saa kuulla siitä ettei oo ketään kaveria....

Haluaisin mennä Legolandiin, mutta se on liian kallis reissu. Laivamatkaa mietin, itseä kiinnostaisi vaikka Tallinnaan laiva-hotelli-loma, kuinkahan kallis se olisi?[/QUOTE]
Katso niitä Tallinnan matkojen hintoja. Jos liian kalliita, olkaa muutama päivä reissussa kotona eli olkaa kuten olisitte hotellissa: aamulla lähdette kaupungille ja illalla palaatte "hotelliin" suihkuun ja nukkumaan.

;) Siis ei oo rahaa, mut on kuitenkin? Siis minkä verran on rahaa käytettävissä?

Tukholmaristeilyn verran? Pärnun 4vrk kylpyläloma? Suomessa jonnekin reissuun? Vai mielummin päiväretkiä?

Mä en oikein ymmärrä, miksi pitkän työttömyyden jälkeen olet halunnut vaihtaa lomarahat vapaiksi, jos kerran rahasta on pulaa. Kyllähän se matkailu väkisinkin maksaa, eli aika vähissä on vaihtoehdot. Ainoa, mikä tulee mieleen, on joku halpa äkkilähtö Turkkiin tai Bulgariaan.

Mikä sun lomasi budjetti on? Legolandiin pääsee pienellä rahalla itse sinne ajaen, mutta edulliset majoitukset ovat jo aikapäiviä sitten menneet. Me olemme tehneet tuon reissun 1200 eurolla, ja meillä matkaajia on 5. Eli huvipuistolippuihin ja majoitukseen uppoaa enemmän rahaa.

Ruotsissa on myös kivoja perhekohteita, jo Tukholma on on upea kesäkaupunki
googlaa Destination Stockholm - tuota kautta saa edullisen majoituksen, ja ilmaisia sisäänpääsyjä vaikka kuinka moneen museoon + ilmaiset matkat Tukholman sisäisessä liikenteessä.

Lisäksi voin suositella Kolmårdenia, majoitus mökissä lähellä camping kolmården löytyy kiva leirintäalue, jossa mökkejä. Kolmarden.se. Eläinpuisto on takuuvarma elämys lapselle.

Tukholmasta 300 kilometriä etelään löytyy Astrid Lindgren Värld alv.se, joka on mielettömän hieno elämyspuisto.

Tallinnan reissutkaan eivät kalliita ole.

[QUOTE="aapee";26349691]6 viikon loman aikana on se yksi viikon leiri ja sitten yksi viikko jolloin ovat mummolassa & sukulaisissa. 4 viikkoa ollaan kotona.

Haluaisin mennä Legolandiin, mutta se on liian kallis reissu. Laivamatkaa mietin, itseä kiinnostaisi vaikka Tallinnaan laiva-hotelli-loma, kuinkahan kallis se olisi?[/QUOTE]

ööö se nyt riippuu niin hotellista yms. yms. mitä täältä kyselet, soita matkatoimistoon tai kato netistä!!!!

Mainitaan nyt vielä oma suunnitelmamme, me olemme vuokranneet mökin viikoksi Etelä-Ruotsista, viikko maksaa n. 660 euroa. Reittimatka auton kanssa on 300 euroa kanta-asiakashinnalla ja ajoissa varattuna.

Lisäksi tulee bensat, ruuat ja huvipuistoliput, mutta kokonaisbudjetti reissulla lienee n. 1500 - 1700 hujakoilla.5:lle hengelle varsin kohtuuhintaista - tuolla rahalla käymme kahdessa huvipuistossa, syömme kerran pari paremmassa ravintolassa, tien päällä hampurilaisia, samoin varmaankin huvipuistossa, ja muuten laitamme ruokaa itse. Meri on 60 metrin päässä. Kävelymatkan päässä muutama ravintola, minigolfia ja peliluolia.

Meillä otetaan karttoja käteen ja lähdetään muutaman kymmenen kilometrin säteellä seikkailemaan. On niin paljon ihan mitä tahansa mitä ei ole lähiympäristöstään nähnyt. Siellä Helsingissä olisi ihana esim. ottaa eväät mukaan ja mennä Mustavuoren luonnonsuojelualueelle päiväretkelle (pääkaupunkiseudun arvokkain lehto).

[QUOTE="aapee";26349883]On vähän rahaa, 300-500 e (tuolla pitäisi saada siis se matka & yöpymiset, ei syömisiä).[/QUOTE]
Kannattaa sitten lähteä kotimaassa jonnekin. Esim. Tammisaareen, josta voi tehdä päiväretkiä ympäristöön (Hanko, Fiskars ym.).

Koska lapsella on 2 kk lomaa, se pitää jotenkin kattaa ja koska tuo harrasteleiri on tulloin ja kyseessä on yhteinen harrastus,

Ulkomaille etelään en halua 40 asteen helteeseen.

[QUOTE="alma";26349774]Mä en oikein ymmärrä, miksi pitkän työttömyyden jälkeen olet halunnut vaihtaa lomarahat vapaiksi, jos kerran rahasta on pulaa. Kyllähän se matkailu väkisinkin maksaa, eli aika vähissä on vaihtoehdot. Ainoa, mikä tulee mieleen, on joku halpa äkkilähtö Turkkiin tai Bulgariaan.[/QUOTE]

Yhteistyössä