Mitä edullista, riittoisaa ja makoisaa tarjottavaa pääsiäisvieraille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja emäntä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

emäntä

Vieras
Tulossa siis muutama aikuinen ja lapsi. Rahasta tekee melko tiukkaa joten edullista ruokaa pitäisi olla ja riittoisaa. Karjalanpaistia (lihat tarjouksesta?) yhtenä päivänä, mitäs toisena? Nyt ei ole yhtään luova olo eikä keksi mitään :/

Alkuperäinen kirjoittaja Kohta kolmen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Blue:
Mureke jollain hyvällä täytteellä ja itsetehdyt lohkoperunat.

Miten saada niistä hyviä ja maukkaita???

Helpoin tapa on ostaa kaupasta maustehyllystä semmosta perunakuorrutetta. Sitä sekotetaan öljyyn ja sitten se koko sekotus levitetetään perunoille. On aika vahvaa joten mä oon laittanut kaksinkertaisen annoksen perunaa mitä ohjeessa lukee ettei ole liian mausteista lapsille. Toinen vaihtoehto on laittaa lohkoihin päälle ihan öljyä ja esim. ranskanperunamaustetta tai sekoittaa valkosipulimurskaa ja (meri- tai sormi-)suolaa oljyyn ja sivellä sitä reilusti päälle.

Uuniperunat on tosi hyviä, eikä täytteetkään maltaita maksa. Mä laitan täytteisiin aina perusaineina kermaviiliä ja raejuustoa, sitten yhteen esim. savukalaa, tilliä ja ruohosipulia, toiseen kinkkua ja sinappia ja kolmanteen katkarapuja, sitruunaa ja tilliä. Variaatioita voi kehitellä vaikka kuinka paljon.

Yhteistyössä