Mitä Disneyn elokuvia pienille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kvart över
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kvart över

Aktiivinen jäsen
26.03.2007
4 876
9
38
Meidän 2,5-vuotias tyttö ihailee Tuhkimoa ja muita prinsessoita. Ei olla vielä katsottu elokuvaa kuitenkaan, eikä muitakaan Disneyn piirretyjä, tyttö on vähän herkkis ja ainakin Topi ja Tessu oli liian jännittävä vielä (se on siis ainoa Disney-klassikko mikä on katsottu).

Olisko joku noista (klassikko)leffoista sellainen, missä ei olisi jänniä kohtauksia? Helinä-keiju on katsottu ja se on hyvä. Haluaisin kuitenkin jonkun, mistä voisi itsekin ehkä vähän nauttia..?

Tuhkimo taitaa olla sieltä vähiten jännittävämmästä päästä, vaikka suositusikä taitaa siinäkin olle 7v. Muistaakseni Dumbossakin on joku jännittävä kohtaus.

Miten siinä on se alku, kun muistelisin että Dumbon äiti kuolee? Tyttö sai kovat pelot siitä Topin ja Tessun alusta kun kettuäiti kantaa poikasta suussa, jättää piiloon ja sitten metsästäjät ampuvat äidin (siis ei sitä onneksi näytetty tietenkään ja yritin selittää, että äitikettu meni vain pakoon, mutta ei mennyt läpi..).

Dumbo on hirveän surullinen, itselleni tulee vieläkin tippa silmään sitä ajatellessa. Kohtaus jossa dumbo joutuu eroon äidistään on kamala. En edes muista miksi näin käy siinä elokuvassa, jotenkin traumatisoitunut lapsena vain siitä kohtauksesta..

Meillä ei tuon ikäinen halunnut katsoa disneyn elokuvia, siis näitä klassikoita. Mutta stuart little, suomeksi dubattuna on ollut ihan ehdoton suosikki. On kai siinäkin joku hieman pelottava kohta mutta aina vaan haluaa uudestaan katsoa "hiirileffaa". Ja toinen on mikki hiiren kerhotalo.

Hmm.. Voipi olla että pitää vielä hetki odotella sitten. Ei ehkä ihan tänä jouluna vielä. Kun tosiaan, noissahan on melkein kaikissa tuo K-7, eiköhän siihen joku syy ole etteivät ole S. Ehkä pitäydymme vaan Muumeissa ja Maisahiirissä vielä hetken aikaa :)

Nalle Puhit kaikki on sellaisia, mitä meillä on kateltu! Nasun suuri elokuva, Tiikerin oma elokuva, Kevät ja Ruu.

En ihan tarkalleen muista, mutta eikös Kaunotar ja Kulkuri ole sellainen, jonka voi suht pienenkin kanssa katella?? En ole pitkään aikaan katellu, joten en ihan tarkkaan muista.. Suurin osa Disneistä on sellaisia, mitä meillä ei saa katella... :( Ovat niin jännittäviä!

Suurin osahan niistä on aika jänniä. Aladdinissa en muista olleen jännittäviä kohtauksia ja lapset on tykänneet hauskasta sinisestä hengestä ja apinasta pienempinäkin.

Onks Kaunotar ja KUlkuri liian pelottava tai jännä. Eiks siinä tuu ne rosvot kyllä sinne taloon, mutta Kulkurihan pelastaa tilanteen (voi olla, et muistan väärin, on parikyt vuotta kun oon sen katsonut).
Kaunotarhan olis vähän niinkuin prinsessa.

Bambikin olis prinsessa, mut sekin on tosi surullinen.

Kuis olis Lumikki?

Alladdin oli yksi mun suosikeista nuorempana! Mutta siinäkin muistelisin, että oli se pieni sulttaani vai mikä se olikaan, Jafar..? Ja ainakin yksi rankempi kohtaus, kun siellä aavikolla olivat..

Noi Nalle puhit pitää tsekata, jos niistä vaikka joku löytyisi. En oikein itse vaan tykkää siitä uudentyylisestä "piirrosjäljestä" siis niistä, missä on käytetty animaatiota myös. Mutta ehkä jos tuo leffa olisikin lapselle... :)

Lumikkiakin mietin, itse tykkäsin siitäkin.Mutta siinäkin on se paha äitipuoli ja Lumikkihan "kuolee"... En usko että tuo vielä tajuaa niitä pelastuksia, ainakin tuossa Topissa ja Tessussa jäi vaan päälle ne kamalat kohdat, eikä auttanut että ne päättyivät hyvin (vaikka eihän sille äitiketulle edes käynyt hyvin..).

Lumikissa on aika pelottaviakin kohtauksia. Kun Lumikki on metsässä ja puut taipuvat häntä kohti.
Ja äitipuoli, etenkin sen vanhan muorin hahmossa on aika pelottava ja se dramaattinen rotkoonputomaiskohtaus.

Lisäksi se on surullinen, en itse selviä itkemättä siitä kohtauksesta, jossa kääpiöt itkevät Lumikin arkun äärellä. Onhan loppu tosin onnellinen.

Aladdinin ikäraja on 7...

Meillä (2 v. ja kohta 4 v. lapset) on katsottu vaihtelevalla menestyksellä Disney/Pixar-tuotannoista Aristokatit, Toy Story, Autot, Fantasia, Rio, olikohan vielä jotain...

Nalle Puhit sopii pienillekin. Ne perinteiset (Tuhkimo, Prisessa Ruusunen, Leijonakuningas jne.) jättäisin kyllä odottamaan, että lapsi on isompi.

Onko Timon ja Bumba sellainen kiltti? :D

Meillä on kateltu Timon ja Pumbaa. Tuo Autot ykkönen on kyllä tosi kiva! :) Vaikka siinä ei prinsessoja olekaan, niin tytötkin on siitä tykänny tai ainakin meillä. Oon kyllä monen muunkin äidin kuullut puhuvan, että tytötkin sitä katsoo. Autot 2 oli kylllä hirveän jännä! :/

Yhteistyössä