Mitä autuaallista on Marimekon kuteissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja häh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status? Kun on varaa ostaa niin kalliita rättejä, niin tyypin täytyy siis olla rikas ja muutenkin mukava tyyppi...? :whistle: Mutta joo, ei itseäkään tod. nappaa ne kuosit ja KAIKKI lahjaksikin saadut marimekot olen laittanu heti kierrätykseen... :x

melkein yrjöän, mutta siihen liittyy vähän muutakin, kuin kuviot. Olin matkalla ko. firman porukan kanssa saamassa matkakohteessa (jotain ökyjohtoa, tai ainakin uskoivat itse olevansa hiukan muita tärkeämpiä). Meni siinä kyllä koko firman maine ainakin mun silmissäni!

En tykkää unikosta. Mutta lasten raitapaidat on kivoja peruspaitoja.
Ja pirput parput-kuosi on myös nätti tyttäreni mekossa.

Mistään status-/öky-jutusta ei todellakaan ole kyse mun kohdalla.
Ostan niitä käytettynä.. Eikä esim. raitapaidat nyt niiin kalliita ole uutenakaan.

Voin puolestani kertoa mikä on mun mielestä ällötys ja mautonta; Hello Kitty, samoin kaikki hahmovaatteet ja typerät tekstit lasten vaatteissa.

Tykkään Mariskooleista + suuresta unikko -vadistani sekä keittiössä olevista Marimekko -tekstiileistä. Ajattelin myös, että kesäksi haluan sen suuren mustavalkoisen Unikko -rantakassin. Kivi -kassi on jo, mutta en todellakaan tykkää siitä.

Laitan just aikoinaan ostamani Marimekon lakanat kiertoon; ovat niin hemmetin rumia, että en juuri niitä käytä... Myöskään Marimekon vaatteista en diggaile, ovat ihmeellisen mallisia ja myöskin rumia.

En kyllä pidä Marimekkoa minään status -ökyilynä. Ei Marimekko ole niin kallista tavaraa kuitenkaan ja sitä saa USEIN aleista. Vissiin en ole itsekään ostanut ikinä mitään Marimekon kamoista ohjehinnalla...

No ei mitään autuaallista ap. Minusta Marimekko on laadukasta, kestävää, työllistää Suomessa (ainakin enemmän kuin esim. H&M tai KappAhl). Minä tykkään kyllä kuoseista (en kaikista kuitenkaan), ne on rohkeita, värikkäitä, laadukkaita. Tyttärelle ostan paljon raitapaitoja, pitävät hyvin mallinsa, saa pestä 60, värikkäitä, iloisia. Itsellenikin on kertynyt parissa vuosikymmenessä kymmeniä paitoja, muutamaan on tullut hihansuuhun pieni reikä. Nykyisin en ole niitä kovin paljoa pitänyt, mutta säästänyt olen. Verhokankaiksi ostan Marimekkoa paljon, tällä hetkellä ikkunoissani on Muijaa ja Appelsiinia (Unikkoa en ole pitänyt vuosiin). Laukut on hyviä, kestäviä. Minusta Marimekko on mainio suomalainen!!!! Ja olen ihan tavallinen keskiluokkainen työssäkäyvä äiti.

Alkuperäinen kirjoittaja fanittaa:
No ei mitään autuaallista ap. Minusta Marimekko on laadukasta, kestävää, työllistää Suomessa (ainakin enemmän kuin esim. H&M tai KappAhl). Minä tykkään kyllä kuoseista (en kaikista kuitenkaan), ne on rohkeita, värikkäitä, laadukkaita. Tyttärelle ostan paljon raitapaitoja, pitävät hyvin mallinsa, saa pestä 60, värikkäitä, iloisia. Itsellenikin on kertynyt parissa vuosikymmenessä kymmeniä paitoja, muutamaan on tullut hihansuuhun pieni reikä. Nykyisin en ole niitä kovin paljoa pitänyt, mutta säästänyt olen. Verhokankaiksi ostan Marimekkoa paljon, tällä hetkellä ikkunoissani on Muijaa ja Appelsiinia (Unikkoa en ole pitänyt vuosiin). Laukut on hyviä, kestäviä. Minusta Marimekko on mainio suomalainen!!!! Ja olen ihan tavallinen keskiluokkainen työssäkäyvä äiti.

Juu Marimekon vaatteet vaan tehdään nykyään kiinassa, ei SUomessa. SUomalaista on enää suunnittelu ja nimi...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja fanittaa:

Juu Marimekon vaatteet vaan tehdään nykyään kiinassa, ei SUomessa. SUomalaista on enää suunnittelu ja nimi...

Marimekko tekee yhä hieman alle puolet Suomessa.

Tässä lainaus Marimekon sivuilta, Voima -lehti kertoi taannoin artikkelissaan samoista luvuista.

"Marimekossa omalla valmistuksella on aina ollut keskeinen sija designin synnyssä ja kehittämisessä. Marimekolla on kolme omaa tuotantolaitosta, jotka kaikki sijaitsevat Suomessa: kangaspaino Helsingissä, vaatetustehdas Kiteellä ja laukkutehdas Sulkavalla. Oman valmistuksen osuus kaikista myydyistä Marimekko-tuotteista on vajaa puolet."

Lähde: www.marimekko.fi

Vielä lisäys Marimekon sivuilta luettua:

"Marimekon pääasialliset hankintalähteet sijaitsevat EU:n alueella. Hankintaketjun hallinta on määritetty yhdeksi keskeiseksi Marimekon yhteiskuntavastuun kehittämistyön painopistealueeksi."

Lähde www.marimekko.fi

Alkuperäinen kirjoittaja sama vieras:

"Marimekon pääasialliset hankintalähteet sijaitsevat EU:n alueella. Hankintaketjun hallinta on määritetty yhdeksi keskeiseksi Marimekon yhteiskuntavastuun kehittämistyön painopistealueeksi."

Lähde www.marimekko.fi

Juu, Marimekosta tuli muuten pari vuotta sitten dokumentti. Silloin ainakin osa tuotteista tehtiin Virossa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Lähde www.marimekko.fi

Juu, Marimekosta tuli muuten pari vuotta sitten dokumentti. Silloin ainakin osa tuotteista tehtiin Virossa.

Ookko nä vähä pölö? Viro ON EU -aluetta? Yleissivistys hoi...!

Lähde www.marimekko.fi

No enhän mä väittänyt ettei olis. Jeez.

Lähde www.marimekko.fi

No enhän mä väittänyt ettei olis. Jeez.

Jep jep;) Ethän sä joo väittänyt, hih!

Unikoista en tykkää, mutta muutamia kivoja kuoseja on ja laatu on todella hyvä. Ostin huutonetistä paketin Marimekon käytettyjä vaatteita, eivätkä ole meillä käytössä kuluneet nimeksikään. Olen katsastellut toista samanlaista pakettia, sain tosi kivoja vaatteita päiväkotikäyttöön. Uusia en kyllä raaski ostaa, en niin paljoa kuitenkaan kuoseista pidä.

Jep jep;) Ethän sä joo väittänyt, hih!

No. Voinhan mä kirjoittaa ton sulle toisellakin tavalla.

Kyllä, Marimekosta tuli pari vuotta sitten dokumentti. Siihen aikaan osa tuotteista valmistettiin Virossa.

... Siis mähän peesasin sua :o No ihan sama mitä tänne kirjoittaa niin tulee leimattua idiootiksi, tolloksi ja ties miksi.

Yhteistyössä