Mitä asuinaluetta Espoossa suosittelette?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuleva espoon asukas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="espoo";25506080]No en todellakaan suosittele Helsinkiä lapsiperheille :([/QUOTE]

Kuinka nyt noin? Espoolla tekee tiukkaa lakisääteisten palvelujen järjestämisessä, kokoomus on ulkoistamassa päivähoitoakin, kun tulee niin kalliiksi...

Tämähän on aikalailla kustannuskysymys. Tapiola, jossa itse asun on ihana, samoin haukilahti. Nämä myös kaalliimpia. Pääsääntönä, mitä kauemmaksi Helsingistä sitä halvempaa. Esim. Espoonlahti jo tuntuvasti halvempaa seutua!

Lintuvaara-Leppävaaran rajaseutu on ihan kivaa asuinaluetta. Rauhallista asua. Hyvät yhteydet Helsinkiin, Tapiolaan. SElloon kävelee 10-15 minuutissa. Sama matka junalle. Terveysasema, englanninkielinen päiväkoti, terveysasema kaikki lähellä.

on kyllä tosi kiva varmasti sitten, kun metro valmistuu ja muutenkin Tapiola uudistuu. Nyt aikalailla remontissa, mutta jos omistusasuntoa siltä alueelta on aikeissa ostaa, niin arvo ei varmaankaan tule ainakaan laskemaan! Itse asutaan Espoonlahden liepeillä, tarkemmin Hannusjärvellä ja on ihan kivaa seutua, ollaan mietitty muuttoa Tapiola-Mankkaa-alueelle, mutta on tosiaan aika paljon kalliimpaa.

Kaikki riippuu varmasti siitä, mihin on tottunut. Meillä päin ei törmää sellaiseen sakkiin kuin Matinkylässä. Jonain kesänä täällä oli jonkun verran mopopoikia ja tyttöjä jotka vähän melusivat, mutta ei huumeidenkäyttäjien ja juoppojen näköisiä.

Matinkylä taitaa olla hieman ristiriitainen paikka. Iso Omena on ja metro on tulossa. Jääkiekkohalli löytyy. Espoon ainoat ruotsinkieliset ja englanninkieliset lukiot ovat Matinkylässä Mattlidenin koulukeskuksessa. Matinkylän keskustasta hieman sivussa on mm. Nuottaniemi, joka on todella hyvää aluetta.

Vanhalla ostarilla puolestaan on äärihuono maine. Tiistilän maine on myös huonohko, vaikka siellä on paljon pientaloasuntoja. Matinkylän keskusta on hyvin tiiviisti rakennettu: vanhat kerrostalot kohoavat enintään 16 kerrokseen ja uudella puolella taitaa olla enimmillään 8-10-kerroksista.

Yhteenkään välikohtaukseen en ole joutunut tähän mennessä mukaan eikä kukaan oudoilla asioilla ollut ole tullut jututtamaan eli ihan rauhallista täällä mun mielestä on.

Yhteistyössä