Mitä astiasarjaa kannattaisi ryhtyä keräilemään???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mietteliäs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mietteliäs

Vieras
Meillä kaapissa Arabian arcticaa, jota käytetään jokapäiväisessä käytössä. Kaapista löytyy myös täydellinen kuuden hengen astiasto kultakeramiikan vihreävalkoista sarjaa.

Haluttais ryhtyä keräämään jotain "kunnon" sarjaa, kun tuosta arctican sarjastakin on mennyt lautasia rikki kovassa käytössä, eikä niitä enää saa mistään (eivät ole aivan samoja mitä vielä myydään)

Iittalan teema astiasto kiinnostais, hiekanvärisenä. 24h astiasto on ruma, todella massiivinen. Pentik kallis, eikä saatavuus aina varma. Ääh, mitä ihmettä tässä tekee

Itse tykkään ja olen kerännyt Pentikin erilaisiakin asitioita/astiastoja,mutta saatavuus on ollut tosi huono ja sarjoja on yht äkkiä lopetettu tuottamasta....
Että jos pitkällä tähtäimellä,niin sitten just jotain teemaa..vaikka erivärisenä siis valkoista&mustaa jne.
Itse tykkään kyllä Teemasta,mutta on mun mielestä jotenkin niin tavallinen.

http://www.villeroy-boch.com/en/fi/home/products/tischkultur/dinnerware.html?kollektion=1360&page=8

Jotain tämäntyyppistä haluaisin itselleni. Vasta kun olen varma asiasta, ryhdyn keräämään.

mul on teemaa kaikissa väreissä,vihreenä,keltasena,harmaana,sinisenä... ja niit on sit kiva yhdistellä :)

mut nyt jos saisin vaihtaa,niin haluaisin sitä KoKo-astiastoo :)

Jos mä alkaisin nyt kerään, niin todennäköiseti valkoista teemaa. Mulla kerättynä kanssa jos jonkinlaista sarjaa: keltaista teemaa on paljon, 8hengen kahvikalusto vihreetä 24h:ta, muutamia lautasia valkoista 24h:ta, muumimukeja (tietenkin), iittalan koboltinsinistä lasia kaikissa muodoissa :x , joutais myyntiin...ja nyt lähinnä kahmin kirppareilta vanhaa arabiaa...

mutta joo siis ryhdy kerään ainakin jotain ihan perusvalkoista, ei ole vaarana kyllästyä!

Teema-astioita melko varmasti ainakin saa vielä useamman vuodenkin päästä joten se olis ainakin "varma" vaihtoehto ja yksinkertainen, mutta tyylikäs. Värit luultavasti vaihtuvat vuosien aikana mutta niitähän voi sitten yhdistellä.

Mulla on valkoista teemaa ja sitten kerään tätä http://www.villeroy-boch.com/en/fi/home/products/tischkultur/dinnerware.html?kollektion=2341&page=7

mulla on pentikin omena-sarja ns. parempana astiastona ja muuten kahvitellaan muumimukeista ja kahvilautasena on oliivin valkoiset lautaset. syödään muumilautasista tai siis lapset syö, itseä varten jotain halpis lautasia.

Mullakin on arctica arkiastioina, sit löytyy kans tota vihreetä kultakeramiikkaa ja tietysti kerman saven heinää (joskus opiskeluaikoina se oli tosi hienoa...).
Nyt kerään Pentikin vaniljaa, onhan se melko tyyris, mut saatavuustakuu on 2010 asti. Ja kyl niis muissakin on ilmoitettu saatavuustakuut

Mie haluaisin kerätä täydellisen sarjan Iittalan Taikaa sinisenä, mutta näillä tuloilla taitaa jäädä haveeksi.
Ja sitten meille sukulaiset kantaa jotain ällöttävää kultakeramiikkaa sinisenä vaikka kuinka kieltäisi tuomasta astioita :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja eppu:
Mä oon alkanut keräämään Arabian Apila-sarjaa.

http://www.arabia.fi/web/Arabiawww.nsf/fi/astiasarjat_apila

tää on mulla seuraavana hankintalistalla :D jos alkaisi pikkuhiljaa kerätä.. meillä arkikäytössä teemaa eri väreissä ja aino aalto-laseja, parempina arabian balladi-astiasto (ruoka&kahvi) ja paljon erilaisia kartio&verna lasistoja... nyt tekisi mieli tuota apilaa!!

Sinistä, keltaista, valkoista, turkoosia, hiekkaa, ruskeaa kaikkia 4 satsia. Yhdistelen kolmea väriä kerralla vuodenajan ja fiiliksen mukaan.
Toivoisin, että myyntiin tulisi vielä esim. vaaleanpunaista, vaaleanvihreää, oranssia....

Parempina astioina arabian paratiisia, jota saatan joskus piristää teeman keltaisella, sinisellä tai valkoisella.

Kahviastiasto pentikin viinimarjaa 19 hengelle.

Mulla just samanlaiset aatokset kuin aloittajalla. Olen nyt muutaman päivän aikana käynyt hobbarinkin sivuilla moneen otteeseen ja keräillyt sieltä ostoskoriin Teema sarjaa, mutta aina perunut viime tingassa tilauksen =)

Mä olen niin malttamatonta laatua, etten jaksa/ malta ruveta hiljalleen keräilemään, vaan kaikki saatava heti eikä huomenna :saint: Järki vaan sanoo, että hullua tuhlata astioihin yli 200e kerralla, kun entisetkin moitteettomat....

Yhteistyössä