Mitä asioita teillä on vanhempainilloissa käsitelty?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Jotenkin tuntuu, että päiväkodin ja koulun vanhempainilloissa on kyse on ihan samojen asioiden käsittelystä: lapsi tarvitsee unta ja liikuntaa ja terveellistä ruokaa ja rajoitetun määrän ruutuaikaa. En saa näitten asioiden käsittelystä yhtään mitään, se on minusta ajanhukkaa. Ja vaatinut usein hässäkän työvuorojen järjestelystä lyhyellä varoitustajalla, niin että usein suorastaan on kiukuttanut istua siellä ja miettiä, että tämänkö takia tänne tultiin.
Muuttuuko nää vanhempainillat oikeasti mielenkiintoisiksi ja antoisiksi missään vaiheessa? Ei millään huvittais mennä tänä vuonna enää yhteenkään vanhempainiltaan.

Nääh... siellä leikitään toisten vanhempien kanssa jotain helvetin kiusallisia piirileikkejä. Sitten pohditaan asioita, että miten sinä autat koulua täyttämään lapsen oppivelvollisuutensa. Sitten opettaja kertoo asioita, jotka olisi voinut lähettää vaikka sähköpostilla. Jotain miten käynnykkää saa käyttää, miten pukeudutaan, miten opettaja lähettää viestejä Wilmaan ja sen semmoista tosi tärkeää.

Vähän isompien koululaisten kohdalla noiden lisäksi on ollut poliisin edustaja kertomassa huumeista, on kerrottu uusista opetussuunnitelmista, vanhempainyhdistyksestä, koulun rahankeruutempauksista, koulukiusaamisesta, valinnaisaineista (nythän ne alkaa jo alakoulun puolella). Oman luokan vanhempainilloissa on ollut kaikenlaista oman luokan juttua, luokkaretkisuunnitelmia jne.

Kai tuo on vähän pakkopullaa kaikille osapuolille. Varmaan ne tarhan ja koulun opetkin mielummin hoitaisivat asiat sähköpostitse, mutta pakko ne on pitää ja väkisin keksiä asiaa.

Itse kyllä tykkään, etupäässä sen tähden, että tapaa muita vanhempia.

En ole ollut yksissäkään yhdeksään vuoteen. Jos on joku ollut epäselvää, opettajaan saa muutenkin yhteyden, on wilmat ja kaikki.
En usko että olen jäänyt mistään paitsi, koulu on lasta varten, ei minua. Hyvin tuo on pärjännyt ilman että äiti juoksee koulun riennoissa pää kolmantena jalkana.

Yhteistyössä