mitä asioita pankki saa ihmisestä tietoonsa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iikkäääk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

iikkäääk

Vieras
Olen menossa piakkoin keskustelemaan pankeihin mahdollisesta asuntolainasta, ja yksi asia mietityttää.
Eli minulla ON OLLUT maksuhäiriömerkintä, joka poistui eilen asiakastieto oy:sta, ja velat on maksettu kokonaisuudessaan pois.

Voiko pankki saada tietoonsa, että on ollut tällainen merkintä joskus? Asiakastieto oy:sta sanottiin, että tietoni ovat puhtaat.

mitä siis sieltä asiakastieto oy:sta sanotaan, jos lainaa kysyn??

Asiakastieto ei ilmoita postunutta häiriötä, mutta jos pankkisi on ollut velkojana se säilyy pankin asiakasrekisterissä.

Lainaa hakiessa ensimmäinen asia on maksukykysi. Pankki katsoo myös tilihistoriaasi muutaman kuukauden ajalta, jos siellä näkyy suorituksia ulosottoon, perintätoimistoille tai vippifirmoihin, niin saattaa laina jäädä saamatta. Esteenä voi olla myös tili tuli, tili meni -tyyppinen rahankäyttö

Ei oo pankki ollut velkoja. Tietty nyt näkyy maksut ulosottoon yhden kuun tiliotteissa, ja kai ne haluu useamman kuun tiliotteet nähtäviks? Jännä et mun mies haki takaajan kans as. Lainaa eikä silt kysytty ku palkkakuitti ja sai 170 000 lainaa :O

Yhteistyössä