Monen asian kautta huomasin olevani tilanteessa, jossa olin totaalisen yksin pienen lapsen kanssa. Minulta löydettiin myös kasvaimia ja lapsellani todettiin liikuntakykyyn vaikuttava pitkäaikassairaus. Voimat loppuivat.
Soittelin neuvolaan, itkin ja pyysin apua. Neuvola ilmoitti perhetyöntekijälle, ptt sossulle. Sossu järjesti mulle ajan mt-toimistoon juttelemaan. Lisäksi tukivat taloudellisesti (opiskelijayh:n talous oli aika heikko) ja halutessani pääsin suht usein käymään sossun juttusilla.
Ainoa mikä tässä sopassa mätti, oli tuo perhetyöntekijä. Hän ei koskaan minua tavannut, yhden puhelun perusteella tiesi, etten ole kykenevä huolehtimaan lapsestani ja kiireellinen huostaanotto olisi aiheellinen. Neuvolan "täti" ja sossu olivat aivan eri mieltä ja perhetyöntekijä saikin nuhteet käytöksestään (oli hirveän ilkeä minulle puhelimessa).
Tukiperhettä olisin toivonut, mutta jono oli niin pitkä eikä meillä lapsella ollut mitään hätää niin emme sitä koskaan saaneet. Mutta selvisimme ilmankin, joten ihan hyvä näin.